Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Fairy Blood

Publicerad 2009-05-03 17:19:03 i Naglar i rött,


På 1:a maj måste man ju ha röda naglar så jag förberedde mig i god tid, redan på tisdagkvällen målades mina naglar om och blev vackert röda med BB Couture Fairy Blood. Ett jellylack med röda glitterkorn, inte alltför olikt klassikern Ruby Pumps.

Manikyren höll till lördag kväll, då hade en rabatt för mycket rensats och nagellacket flagade lite på två naglar när jag ägnade mig åt lång och ivrig tvagning inför kvällens aktiviteter. Alltså en riktigt god hållbarhet med tanke på mina korta naglar. Korta naglar slits fortare vad gäller nagellack, har jag märkt, så jag räknar inte med mer än ett par dagar och deinitivt inte om det är trädgårdsarbete på agendan. Bilderna ni ser tog jag i lördags på dagen. Alltså sista dagen jag bar det här lacket.

Jag har lackat med två lager av Fairy Blood ovanpå ett lager underlack och med två lager Redi överlack. Fairy Blood ger en aningens VNL med två lager, men det stör inte så mycket när naglarna är så här galet korta. En liten vinst alltså, man kan passa på med alla sina skira eländen till lack när naglarna är nerklippta... Fairy Blood är en glädje att bära. En klarröd, underbar, vibrerande färg som är fantastisk i solsken! Det är lite rinnigt att lacka med, men det funkar. MAn kan köpa det hos Overall Beauty och Kim som har den webshopen är en otrolig servicemänniska!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-03 18:44:03

Ja, nog är det likt Ruby Pumps allt. Det är fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 21:51:26

Namnet är ju helt bedårande, och färgen är faktsikt också fin! Haha, hur knäpp är man om man först tänker på namnet?:)

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-05-04 17:20:43

Gud vad fint tummen blingar på översta bilden! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-04 18:08:17

Alex! Ja, jag gillar det här som fan!



Emma! Jo, namnet är perfekt!



Lackoholic! Ja, du skulle sett det IRL!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela