Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutrala paletten gör comeback!

Publicerad 2009-03-03 06:10:43 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,

Hej allihop! I morse vaknade jag före fyra. Kunde inte somna om. Halv fem gav jag upp och steg upp. Man kunde ju tycka att jag då skulle känna mig pigg och ha ögon som vore lite mindre sömnsvullna. Så är dock inte fallet... Jag beslöt mig alla fall för en väldigt beige makeup. En dag med den neutrala paletten från Coastal Scents  helt enkelt...

Och nu undrar ni säkert varför. Vadan denna neutrala iver? Jo, jag har blivit smittad av Marina, ni vet, som matchar kläder, smink och naglar. Igår var jag korkad nog att lacka naglarna med White-Kwik-Silvr från China Glaze. Jag hatar det lacket. Men, kanske kan det vara något för franska manikyrer? Hur som helst, så här ser det ut. Och det är fem lager vitt....

Hur kan Michelle på All Lacquered Up ha denna som favorit?
Nå. fula, vita naglar, vit topp (Jag har bara en, ett boullslinne med knappslå. Ska ha svart kofta på mig också så klart) och alltså vit ögonskugga.
Jag började med en bas av ICE Bare Necessity. Ovanpå den lade jag den vita skuggan från paletten på hela ögonlocket. Däreter den matta, mörka bruna i globlinjen. Det blev tamt så jag försökte ge lite mer djup i makeupen med lite svart i ytterkanten av globlinjen. Det fortsatte vara tamt så jag av upp och målade eyeliner längs övre fransraden i lila istället. Det är Amethyst Shine från MsChic. Allt kändes fortfarande extremt  tråkigt så jag plockade fram Dynamite från TMM, en skugga som är vit med glitter i rosa och guld, typ. Kanske fler färger med. Den skiftar beroende på vinkel och ljus. Hur som helst, jag öste på med den men det syns knappt. Jag beslöt mig för att känna mig klassiskt vacker ändå, målade mascara och fyllde i brynen.


Mascaran är den Lumene Blueberry Volyme som jag borde kasta då den alltid förstör mer än tillför. Återigen blev alla mina fransar hopklumpade och jag fick mascara överallt. Hatar den... Den tar tusen år på sig att torka så jag smetar ut den när jag ska fixa min foundation. Om inte förr så när jag borstar över ansiktet med puderborsten... Nå, jag är inte missnöjd ändå. Inte med annat än fransarna men dem ser man knappast på håll. Det här är en makeup som ska ses på håll då den inte alls gör sig i närbild. Därav två små fotd. Ni vet att jag egentligen inte gillar att lägga ut bilder på hela ansiktet, jag vill vara anonym, men i det här fallet måste man nästan se makeupen i helhet för att det ska se bra ut. Och Glamqueen, det är ROUGE på mina kinder! Hihi! Blir lite fest varje gång jag plockar fram Shyness från Tigi och sveper lite rosa på kinderna. Två saker till, 1) jag har hår men det syns inte på bilderna. Dels är det bakåtstruket, dels är det konstig vinkel. Fan så svårt att fota sig själv... 2) Jag ser dryg ut. På riktigt också.  ;D

Läpparna är målade med Lipstick Queens Rouge Sinner. Ett väldans fint läppstift. Jag gillar matta, röda. Kanske för att jag var ung när det var modernt? Vissa saker biter sig liksom fast. Rouge Sinner biter sig fast, kan jag lova! Den sitter kvar på läpparna som inget annat!

Kommentarer

Postat av: Sara
Publicerad 2009-03-03 07:32:50

Jättesnyggt med de knalliga läpparna till de neutrala ögonen! Du har så snygg mun...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-03 08:19:55

Du har ju matchat supersnyggt ju! Weeeiiii! Du är jättesöt, tycker du borde lägga ut hela ansiktsbilder lite oftare! Formen på din mun is to die for! Sminkningen är jättefin, neutral men inte alls tråkig tycker jag, klart bevis på att neutralt inte behöver vara tråkigt och intetsägande om man inte vill! Kramen!

Postat av: Emma
Publicerad 2009-03-03 08:52:37

Jättefin sminkning, det är ju kul men neutralt som lite omväxling. Tycker inte alls att det är tråkigt. =) Önskar att jag kunde passa lika bra i rött läppstift som du! Kul med ansiktsbilder, man ser helheten på ett annat sätt, och så är du ju jätte söt också. =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-03 09:21:08

Jättefint:) Röda läppar med neutrala ögon är så läckert! Ang.lacket så kanske det inte är det ultimata för din hudton helt enkelt. Det ser så snyggt ut på Michelle, vilket alltid har fått mig att undra hur det skulle se ut på mina fingrar hmm.

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-03-03 09:43:41

Kanonsnyggt detta! Jag älskar verkligen neutrala ögon och en knallig mun =) även knalliga ögon OCH knallig mun. Hihi.

Det var riktigt kul med ansiktisbilderna, som någon sa, man ser helheten mycket bättre. Sen är det klart att man accepterar att du vill vara anonym, men jag tyckte att det var kul. Kram

Postat av: moonstruck
Publicerad 2009-03-03 11:13:54

White-Kwik-Silvr beställdes raskt efter att jag skådat Michelles manikyr, men jag kan inte heller med det lacket! Dels täcker det ju dåligt och sen är det då rakt inte vitt! Tycker det är lite gröntonat, faktiskt och det var ju den kritvita, gnistrande färgen jag ville ha! (Som lacket ser ut på Michelles naglar...)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-03 12:02:57

yeeey FOTD! Vad söt du är! är du säker på att du är 35? har för mig att jag läste det någonstans!

Fin sminkning!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-03-03 12:51:43

Waahhh en ansiktsbild...lovely! Du är såååå fiiin!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-03 15:53:22

Roligt med ansiktsbilden, helheten är underbar. Jättefint.

White-Kwik-Silvr har jag inte heller förstått mig på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 16:50:35

Sara! Tack!



Marina! Visst är jag en riktig matchningsmästare! Barnen i skolan tyckte jag var fin!



Emma! Visst ser man helheten här, och i just denna makeup tyckte jag det gjorde stor skillnad. Tack!



Sanna! Lacket är en mardröm. Fem lager och fortfarande VNL, gulgrön ton i det dessutom. Gah... Michelle har nog en annan tappning på detta!



Miss P! Jag ger ju er små fotd-treats ibland! ;D

Tack! Jag var också nöjd med helheten.



Moonstruck! Vi är två med samma erfarenhet då... Dumma Michelle som lurar oss så!



Suss! Jag blir snart 36! :D



ItM! Tack!



Sminkjante! Tack! Och nej, det var en stor besvikelse med lacket...

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-03 18:01:39

Vad kul att se hela dig :D det hade inte jag gjort förut, har ju inte följt din blogg så länge..



Är den paletten skön att jobba med? Har funderat på att köpa den till MUA lådan, såna färger behövs alltid

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-03-03 18:20:25

Så fint! Du klär i allt!!!

Blir sugen på en sån neutral sak jag också!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2009-03-03 18:39:18

Hej sötnosen! Vad glad jag blir av att se ditt ansikte!

Postat av: MiNi
Publicerad 2009-03-03 18:55:50

Åh, fotd var länge sen. Jag gillar det =)



Kan hålla med om att White-Kwik-Silvr är tråkig på egen hand, ser mest smutsigt ut. Men med lite nail art eller en funky french ovanpå gillar jag den. La ut bilder på det för bara någon dag sen faktiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 19:03:29

CC! Den är en helt okej palett. Som att jobba med ögonskuggor från Make Up Store, ungefär. Tycker jag.



Fåfängan! Klart du ska ha en!



Santa C! Ja, ibland så är det kul...



MiNi! Jo, jag ska ha den till franska manikyrer. Men jag blev såååååå besviken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-03 19:46:40

Hurra vad kul med hela två stycken FOTD:er! Superfint smink, och så är du en sötis ju!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-03-03 20:10:12

hej snygging!! (jag vet, men jag kommer inte på något mer inteligent att skriva..) ha det så bra! GQ

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-03 20:52:00

härligt att se lite neutrala sminkningar! jag är besatt av färg så ibland går man lite väl crazy! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 20:57:23

Emma! JA, visst är jag generös! ;D



GQ! Haha! Ja, och med rouget på!



Stephy! Äh, finns inget för mycket när det gäller färg. Men ibland är neutralt kul som omväxling.

Postat av: Sigrun
Publicerad 2009-03-03 21:09:00

Hej! Jag blev också tokbesviken på White-Kwik-Silvr, men det funkar bra till "layering". Min bästa upptäckt är att ha den på Essies "Looking for love" som är det lack jag äger som är fulast på mina händer. Det ser babyblått ut i flaskan men på fingrarna täcker det inte helt utan blandas med "fingerfärgen" till en ganska osund lila nyans. Med White-Kwik-Silvr uppepå blev det dock skitcoolt :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-03 21:22:11

Åh, vad fin du är!

Hade man varit bortskämd fick man alltid se hela ansiktet, för det är en jäkla skillnad mellan ögats detaljer och intrycket hela ansiktet ger.

Det är en väldigt fin makeup, och det är sådär jag borde ha gjort idag med min svagt brunsotade look men jag fegade på det röda läppstiftet!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-03 21:46:55

näää du skämtar på mig! du har ju inte en endaste rynka! hade aldrig tippat på snart 36 iaf det kan ja tala om för dig! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-03 22:35:32

Ahh en ansiktsbild, du är ju hur fin som helst :) och nej du ser inte dryg ut :)



Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-04 00:41:05

Sötnos! Alltid lika roligt att se dig på bild! Du ser så rar och trevlig ut! Vackra du. Vet att duinte är alldeles tokig i att lägga ut FOTD, men jag blir alltid lika glad över att se dig. Kramar

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2009-03-04 01:01:27

Åh, så fint rouge sinner var på dig. Härligt! Jag är förälskad i red sinner jag ;)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-03-04 01:20:36

du vet vad jag tycker! <3333!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-04 06:16:56

Sigrun! Ja, över ljusblått kan det nog bli snyggt! Ska faktiskt testa över kritvitt också... Typiskt dock, att få ett till layeringlack i vitt med skimmer. Har ju redan det...



Marie! Tack! Men nja, ibland tycker jag inte alls att ansiktsbilder tillför så mycket. På mig ser smink ganska samma, samma ut om jag tar ansiktsbilder, vilket jag faktiskt ofta gör, bara att de inte hamnar här. Sen blir de sällan tillräckligt bra heller...



Suss! Jag fyller ut mina rynkor med kroppseget fett. ;D

Brukar 36-åringar vara rynkiga? De jag känner är lika släta som de alltid varit. Så snabbt åldras man inte. :D



Sanna! Inte? Jag brukar få höra att jag ser dryg ut, och jag är lite dryg ibland. :D



C-I! Tack.



Gråpyre! Jag gillar Red Sinner med! Har nog använt den mer, men båda är himla fina.



Rouaa! Nej? Vad? ;D

Postat av: Jonna
Publicerad 2009-03-04 11:38:35

Vad vacker du är :) Synd att man inte får se ansiktsbilder oftare.

Jättefin sminkning, som alltid :D

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-03-04 13:43:55

<3 = hjärta ju! Koko :p

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-03-04 19:30:11

Finfin neutral mejk och snyggt med de röda läpparna till. Extra bonus med hel ansiktsblid också, det är roligt att se helheten!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela