Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Golden Maharajah

Publicerad 2009-03-31 06:15:18 i Naglar i brunt,greige,beige,

Ännu en dag utan smink men med ett nagellack ur arkivet. Länge sedan detta gjordes, förra hösten, men ni kanske vill se det ändå? Ni får hålla till godo, helt enkelt, för jag är helt oinspirerad och vill inte alls sminka mig just nu. På påsklovet, alltså nästa vecka, kommer en svit med temasminkningar som Emma frågat efter, men just nu är jag inte på hugget. Håll ut, alltså!

Orlys Golden Maharajah har jag sett fram emot i en evighet! Det blev fel två gånger från 8ty8 med andra lack som följd, bland annat det lila i samma kollektion, men nu är det mitt sedan en tid tillbaka.
Det är en varm, nötig brun med gyllene och rostrött skimmer. Fantastiskt vackert i solsken
Jag är verkligen förtjust i färgen!  Dessutom är den, precis som "syskonen", möjlig att få opak med ett lager. Här har jag slarvat en del med appliceringen, men skulle jag vara noga hade det nog funkat. Eller ett och ett halvt, typ... Penseln var relativt styrslig också, jämfört med de kvastar som vissa orlylack har. Okej, det är samma pensel men den kändes inte riktigt lika onödigt mjuk...

Kommentarer

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-03-31 09:06:38

Emma, tänkte jag skulle använda mitt nya rouge idag =)

och visst ÄR det verkligen fint med skimmer, ibland är det oförståerligt hur man kan ändra sig, bara så där!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-31 09:56:53

Mycket vackert! Jag kan leva med att det inte är nått smink inlägg, lite lack inlägg så är min dag gjord;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-31 10:38:32

Sminkan: Fint lack. Fast mitt lila är finare;) Kul att du tyckte att konsistens och borste var okej. Att måla naglarna med en kvast är svåårt...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-31 14:57:22

Jädrans är det så länge sedan lacket kom ut på marknaden. Tiden går fort.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-31 17:04:05

C-N! Ja, vad bra! Nagellack finns det för en månad eller två... :D



Emma! Ja, ditt lila är fint. Men den penseln var mjukare, om jag minns rätt.



Sminkjante! Ja, visst går tiden fort...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-31 17:06:01

Åh nej, vilken miss jag gjort! Jag gjorde en beställning igår från H2T och detta hade jag absolut inte tackat nej till. Tusan! Det var extremt vackert.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-03-31 17:19:34

Så vackert:)

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-03-31 19:50:39

http://vicious-m.se/shop/ Har du beställt Orlylacken utomlands? Enda svenska nätbutiken som har Orly enligt länken. Jag vill ochså ha fina lack som du visar, Sminkan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-31 20:18:01

Alex! Ja, det är fint!



Sanna! Ja!



Tanten! Ja, från 8ty8!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela