Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 45

Publicerad 2009-03-10 17:43:07 i Naglar - flakes,

Hej! Er oinspirerade Sminka är hemma igen. Hungrig som en varg och efter att i piskande snöstorm släpat hem ett jättepaket böcker från Adlibris satte jag foten i en liten kattspya när jag skulle koka upp pastavattnet. Det är en sån dag... Men, det är ljusare ute! Jag har alltid en liten svacka i mars. Ni vet, vssa blir höstdeppiga när ljuset försvinner, andra, som jag, blir förvirrade när det kommer åter. Sömnrubbningar som ett brev på posten. Nå, ni vill inte veta det här om mig. Jag bara talar om varför det kanske blir mindre kul här hos mig  och varför jag hälsar på mer sällan hos er andra ett tag framöver. Men, arkivet finns, och i september hade jag roligt, bland annat med mina nagellack!

Nfu Oh Shiny Opals nr 45 pryder just nu (25:e September 2008) mina naglar. Det ligger ovanpå en bas av gyllenbuna Golden Maharajah från Orly.


45:an består av flakes i orange. De blir allt från guldfärgade till apelsinorange till brandbilsröda. De slår inte i grönt som systern 49.

Det är helt otroligt vilken glöd det är i det här lacket. Det ser ut som bärnsten, som smält guld, som eldslågor, som glaxer av glödande stjärnstoft... Det är så otroligt vackert att titta på att man blir farlig för sin omgivning. man stirrar som hypnotiserad på sina naglar när man ska över vägen eller av bussen...

Ta dig tid att klicka upp de små bilderna och njut av färgspelet! Det här är verkligen speciellt.

Kommentarer

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-03-10 18:08:03

Ååååh, det är underbart ju! Och jag och mitt köpstopp..

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-10 18:14:02

Guuu så vackert. Jag älskar Nfu Ohs flakelack. Det finns ett som skiftar så vackert i grönt och blått som jag verkligen vill ha men alla sidor jag varit inne på ser så dyra ut. =/ Jag har i och för sig inte kikat på Ebay än...

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-03-10 18:29:13

åh åh åh! vart hittar man det lacket! det kan vara det snyggaste jag sett!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-03-10 20:07:46

1- Denna månad: Serva bilen, betala el- och tv-räkningen maken "glömde"..

2- Nästa månad: Nfu Oh-frossa! Nu bara mååste jag! :-D

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-10 20:52:43

Wow vilket udda lack! Fantastiskt, ser ut som bärnsten. Det kan du ha till Valborg :) skulle passa perfekt som små eldslågor på naglarna

Postat av: Purity
Publicerad 2009-03-10 21:03:36

Guuud så snyggt! Vill ha!

Postat av: MyyZz
Publicerad 2009-03-10 22:01:30

KRAM tjejjen, jag har oxo svårt denna tiden på året så jag vet hur du har det.



Men vilket fantastiskt lack :-)



Så lite krav som möjligt och fokusera på dig själv så kommer säkert april/maj med vår o sol snart.



TA hand om dig !!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-03-11 00:57:34

Jag kanske skulle ta och köra Nfu Oh nästa månad iaf... Har du några förslag på vilka kanske? :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-11 06:05:48

Miss P! Det finns nog kvar när köpstoppet är över!



Alex! Har för mig lacken var rätt billiga, men jag har sambeställt, dels med Sanna på pret-ty, dels med Rocketqueen.



Linda! NZ Nail Academy, tror jag det heter. Stället man kan beställa från. Och så finns visst någon estnisk sida? Gå in på nagelfroumet på Pret-ty och sök på Nfu Oh så kommer det upp info om inköpsställen.



Pixelpig! Visst är det underbart!



CC! Ja, det skulle det verkligen! Det är oroligt vackert!



Purity! Visst är det fint!



MyyZz! Tack! Jag ska förssöka... Bara jag får sova vettigt några nätter så kommer jag nog igen...



Karin! Ja! Jag vill ha alla de holografiska!!! Eller minst tre alla fall. Du år frångå dina vanliga typer och ha ett paket med flake och ett med holo! :D

Nej, annars har jag inga förslag.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-11 07:26:19

De är så fina dessa nagellacken (jag gillar ju vanligtvis inte nagellack). Pigga på dig! Stor kram

Postat av: Anna-Viktoria
Publicerad 2009-03-11 12:52:45

Jag blev nog lit kär nu...

Postat av: Karin
Publicerad 2009-03-11 18:10:06

Haha, ok det var en bra idé! =) Blir nog max 6 lack totalt iaf...

Postat av: Frida
Publicerad 2009-03-11 18:24:39

Skithäftig färg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-11 18:29:10

Mycket vackert. Passar dessutom suveränt till det orangea temat...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-11 18:43:26

Mayaline! Ja, de här flakelacken är fantastiska!



Anna-Viktoria! Ja, vem blir inte det!



Karin! JA! Gör så! Snälla!



Frida! Ja, det är det!



Emma! Visst är det vackert!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-11 19:33:39

Åh det här lacket ger verkligen mig en kick! Urläckert!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-13 11:51:31

Varför sa jag inget när du postade detta? Supervackert, hur bara kan de göra så fina flakelack?

Postat av: estefani
Publicerad 2009-03-14 23:19:32

Rikitgt snyggt var detta! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela