Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Modern Fairy

Publicerad 2009-03-21 16:05:56 i Boktema 2009,


Ni minns säkert att jag berättade att jag igår hade en festmakeup som inte blev fotograferad. Dessutom hade jag temaenligt använt mig av favoriten Faerie Glamour. Ja, jag har nu försökt återskapa den och visa den idag istället.

Samma skuggor, samma lösögonfransar, men lustigt nog blev det inte samma makeup. Gårdagens kändes mörkare och tyngre, så den här blev faktiskt bättre. Jag har ytterligare en idé, den jag tänkt på längst tid, men den får bli en söndagstreat tror jag. Vet inte om jag orkar fixa den idag.

Basen är Dignity från Face. Ovanpå den lade jag först Lucky Silver från Makeupcosmetics. Den ligger på ögonlocket och brynbenet ut mot tinningen och ganska högt upp mot brynet. Oj, först ramades hela ögat in med svart penna, glömde det, men som sagt, sen Lucky Silver. Därefter lade jag Faerie Glamour på ögonlocket och ut i en spets. Det är den lila skuggan som jag redan visat idag.

Slutligen svepte jag mängder av Sparkle från Makeupcosmetics över hela alltet och fäste mina lösögonfransar, för övrigt samma fransar som var med på Serafina Pekkala och Snowleopard.  Jag gillar dem! Väldigt fina! Just ja, det är en silverglitterpenna under ögat, från Barry M. Mer glitter till både månniskor och älvor!
Ja, det var min Modern Fairy tolkning. Svårt att veta hur älvor sminkar sig men jag inspirerades alla fall av Roiben. Jag tror att älvmän har smink nämligen och eftersom hans hår har samma färg som silver borde detta passa honom väl. Och är den förklaringen inte nog så inspirerades jag av omslaget. Eller av det aktum att Kaye använder glittersmink i boken. Ja, något inspireardes jag alla fall av. Hoppas ni med blir inspirerade. både till att läsa böckerna och till att använda glitter!

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-21 16:49:12

Superfint!!!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-03-21 16:50:57

Jättefint, du överträffar dig själv gång på gång! Jag älskar lösfransarna, vill ha! Vart har du köpt dom?

Postat av: Amanda
Publicerad 2009-03-21 16:53:24

Den var grymt snygg!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-21 17:46:34

Å lösögonfransar! Så snyggt och så svårt att få på :(

Postat av: Karolina
Publicerad 2009-03-21 18:03:07

Grymt snygg så!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-03-21 18:05:03

Härligt glittrigt och jag älskar de där vindsvepta fransarna. :)Hela alltet med de lila kontakterna ser överjordiskt ut. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-21 18:17:57

Toppenläckert snäckan! Om inte Roiben redan sminkar sig så borde han helt klart inspireras av dig! Kaye med för den delen...

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-21 19:02:55

Jätteläckert! Gillar den lila skuggan mkt :)

Riktigt så glammig orkar jag nog inte vara ikväll, men lite glitterinspirerad blev jag ;)

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-03-21 19:16:58

Oh så tjusigt.Nångång ska jag våga prova lösfransar.Fantasyböckerna som du skriver om, kanske kan lånas på bibban?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 19:47:00

Maya! Tack!



Purity! fransarna är från ebay. Och tack! :D



Amanda! Tack!



Kajalen! Nej då, bara man väntar lite så limmet blir "tacky".



Karolina! Tack!



Karusell! Tack! Vilken underbar kommentar!



Emma! Tack! Ja, jag tycker nog Roiben skulle ha lite silverskimmer runt ögonen!



CC! Ja! Party on!



Tanten! Ja, klart du ska! Och ja, klart de finns att låna!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-21 20:00:34

Ahh va läckert! Snacka om party! Gillar de där fransarna mycket, ser ut som det liksom är faaaart i sminkningen!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-03-21 20:01:58

Shit vad häftigt. Fransarna är verkligen grymt coola.

Postat av: Fia
Publicerad 2009-03-21 20:18:40

Jag är grymt imponerad! Så otroligt vackra tolkningar och temat är ju yo die for! Hoppas du gör en till ;)

Om du känner fört, så ös gärna ur arkivet imorgon, till min allra största tacksamhet och beundran. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 21:15:18

Marina! Jag har en plan... Vänta får du se imorgon! Då ska det bli fest!



Mimmi! Ja, fransarna är fina!



Fia! Ja, jag ska försöka ösa ut lite imorgon. Om jag själv hinner. Det ska bli en festlook i alla fall, och något mer borde jag hinna.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-21 21:30:22

måste säga att det är en av mina fovoriter av alla sminkningar du gjort! super snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 23:50:01

Stephy! Tack.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-22 13:04:36

Underbar mejk! Trist när man inte lyckas få festmejk på bild från början. Jag fick också rekonstruera lite idag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 15:22:47

Kerstin! Ja, visst är det... Jag brukar vara bra på att fota, men i fredags var det verkligen snurrigt. Och vi blev försenade ändå...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-22 16:12:15

WOW, jag är imponerad! Hur häfig make som helst! Jag älskar all skimmer, helt underbar!

Postat av: Cat
Publicerad 2010-01-18 19:51:06

Åh underbart! Såg att det var inspirerat ifrån min favoritbok också. Riktigt snyggt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela