Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Min hyllning till Jupiter

Publicerad 2009-03-25 21:09:51 i Emmas FOTD 2009,

Den där Jupiter verkar vara en trevlig kille, så idag hakar jag också på Sminkans tema. Eller ja, jag var blå och grå, så då hyllar jag väl Jupiter och vem mer?


Hyn

Primer: Paula Dorf Perfect Primer Normal/Oily Skin
Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Love Rock

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: MAC Bang on Blue och MAC Knight Divine

Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner Grey

Kajal: Clinique Black Coffe

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Läppar

Läppglans: Clarins Instant Light 01



Sminket planerade jag redan i måndags, fick för mig att jag skulle damma av en gammal MAC-skugga, Bang on Blue, som fick sällskap av Knight Divine, en betydligt nyare MAC-skugga. På inre delen av ögonlocket applicerade jag tokblåa Bang on Blue, och på den yttre halvan fick Knight Divine husera. Highlighter är Frozen White från MAC, ett vitt pigment som skimrar i blått, men himmel vad det fäller. Passar man sig inte så kan man bli skimrig precis överallt. Eyeliner är MUS kakeyeliner i grått. Har jag sagt hur mycket jag gillar dessa? Hur mycket som helst faktiskt! Jag har tre och planerar att köpa en svart i veckan, för detta är den mest lättapplicerade eyeliner jag kan komma på. På överfransarna har jag Define-a-lash-volume, under ögat bara brun kajal, det är min vardagslook, för att slippa gråsvart kladd på kinderna, define-a-lash är nämligen mycket jobbig så ifall ni frågar mig. På kinderna har jag, enligt önskemål från Purity Love Rock från MAC, ni vet det riktigt rosa Grand duo-rouget. På läpparna är det Clarins Instant Light. Det var min hyllning till Jupiter det.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-25 21:25:20

Så perfekt med det isrosa rouget!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-25 21:30:16

Fantastiskt! Jag gillade också rouget men mest gillade jag den grå eyelinern!! Supersnyggt!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-25 21:35:08

Ahh, du är vacker som alltid! Så skirt och fint, verkligen!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-25 22:44:09

Så fint! Och jag håller verkligen med dig, den grå eyelinern ser super ut! Vad mixar du med?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-25 23:05:40

Marie: åh tycker du, vad bra1 jag var lite rädd att det skulle bli för karamelligt, men tyckte att det såg okej ut...



Sminkan: Överentusiastisk som vanligt;) Tack så mkt sötis! Ja jag gillar med eyeliner, vill ha en likadan svart, nu! Kul att du gillade rouget förresetn...



Anonym: Tack så mkt!



Adrasteiah: Tack! Ja den är suveränt bra! Mixar med helt vanligt vatten, tycker att det funkar alldeles utmärkt...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-26 09:18:38

Det var jag, Marina, som skrev till dig ovan där namnet inte kom med... skirt och vackert! ;-) Fattar inte varför mitt namn inte kommer med ibland?!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-26 09:49:12

Vacker ögonsminkning, som alltid =)

Rouget var också väldigt fint! Perfekt rosa!



Marina: ibland faller mitt namn o min mejladress också bort, det är som om sidan laddar om sig lite när den själv vill. Skumt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-26 09:51:48

Härligt Emma! Jag gillar den mörkare skuggningen. :D

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-26 09:57:00

Kanonsnyggt...och jag älskar dina bryn :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-26 10:50:13

Marina: Ja okej, vad bra! Jag misstänkte att det var någon som brukade kommentera, men svårt at gissa:) Jag brukar ha samma problem om jag är för snabb, precis som Kerstin sa, alltså att jag måste avvakta tills uppgifterna har hunnit rassla ner i rutorna:)



Kerstin: Åh tack så mkt! Ja Love Rock är en ganska perfekt rosa faktsikt, i alla fall om man gillar skimmer, vilket jag gissar att du gör?:) Dock väntar jag på att plesantry ska komma in igen, där har vi ytterligare en perfekt rosa!



Alexlyndra: tack Alex!



Intehmake: Tack, vad glad jag blir! Blir alltid glad när jag får komplimanger för mina bryn, alltså extraglad:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela