Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layering med Color Cub-duochromelacken

Publicerad 2009-03-03 16:55:55 i Nagellack - kollektioner,

White-Kwik-Silvr fick stryka på foten innan jag ens fick till en notd, men jg har ju massa naglar att visa i arkivet. Här är lite swatcher från när jag hade Zoya Akyra förra veckan och provade Color Clubs vårlack ovanpå. Kolla in Runway Muse! Mycket bra kombination!

Grunden för dagens (läs förra veckans, det är ett arkivinlägg...)övningar med de duochroma lacken från Color Clubs Catwalk Queen-kollektion är gårdagens manikyr med Zoya Akyra. Så här ser den ut "ensam". Och nedan ser ni den med lite layeringexperiment. Alla bilder är tagna i dagsljus (förutom några i slutet. Jag säger till!).

På pek- och långfinger ser ni Runway Muse, på ringingret Ready to Wear och på lillfinger, och tumme, Femme Fatale.

Ni ser vad som händer med Runway Muse? Hur det polychromatiska kommer till sin rätt på en mörkare grund än vitt. Man ser hela färgspektrat nu, aqua, ljusblått, mintgrönt, rosa, lila, guld... Enastående färgspel! Den rosa Ready to Wear visar sig passa bäst över den ljusrosa Vintage Couture, men kan givetvis användas så här med. Dessvärre fick den inte sin glow här utan blev mer askigt rosa. Inte heller det duochroma slog igenom här som över en ljusare färg. Femme Fatale är ju bara rosarött glitter och det skimrar på och förändrar även det grundfärgern. På blått ser jag också att det finns guldfärgat skimmer i Femme Fatale, något jag missat tidigare. Dessutom finns det en rosa ton i den som gör basens påfågelsblå mycket mörkare och mer kall i sin nyans.

Massa små klickbara bilder kommer här så ni ska kunna se kanske främst Runway Muse i lite olika ljus. Ja, de andra med så klart...


Så kommer vi till lampljusbilderna. Det kan ju vara bra att se hur dessa lack tar sig ut i mitt layeringexperiment även i inomhusbelysning. Jag stoppade in handen under halogenspoten i köksarmaturen och detta är resultatet:

Tummen tittar vi också närmare på så ni ser guldglittret lite bättre:

Och så avslutar vi med dagsljus igen. Jag måste säga att jag rekomenderar Runway Muse till alla som gillar färgskiftande lack. Den blir blaha blaha på egen hand eller över vitt men den blir magnifik över blått. Jag gissar att den fungerar ypperligt över grått, grönt och svart, men vem vet. Den har alla fall ett härligt spektrum.
Alla layeringlacken lade jag ett lager av över grundfärgen.

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-03 18:43:46

Åh gud, dem är ju så vackra allihop!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 19:01:26

Alex! De är ju lite roliga att ha för att förändra befintliga manikyrer!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2009-03-03 19:38:40

Vilka fina färgskiftningar det blev! :)

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-03-03 19:41:07

Zoya Akira alltså, intresseklubben antecknar.. ;-)



Öhh, det blir många lack på önskelistan när man umgås med dig!

Supersnyggt, jag gillar alla kombinationer, på bilderna påminner ringfingrets Ready to Wear om Misas Road Warrior (som jag älskar, köpte för namnet och har den när jag vill köra fort fort fort!) :-D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-03 20:03:26

Hej hallå, nu snackar vi! Betydligt bättre än det vita skitlacket. jag jag glömde säga det innan, det var fult! Dessa däremot, sagolika!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-03-03 20:05:59

cooolt! särskilt om man har handen sådär!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 20:56:24

Sanna! Visst blir det!



Pixelpig! Ja, visst blir listorna långa över alla lack man vill ha. Finns så många inspirerande bloggar nu för tiden...



Emma! Japp! Håller med!



GQ! JA, kanske det. Vore lite annorlunda alla fall!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-03 21:28:56

Fint och coolt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-03 23:04:06

Oooh, Runway Muse!! Sjukt fint på mörkt lack..!!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-04 00:39:26

Jippie!!!! Jag har alla dessa tre! För en gångs skull inte något jag måste köpa!!! De är alldeles underbara!! Hololacken också!! Revvvolution...wao!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-04 06:10:32

Kerstin! Visst är det!



Marie! Japp! Det är enastående vackert!



C-I! Vad kul! Jag köpte ju också hela kollektionen.

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-03-04 12:19:38

GAH, Runway Muse! Helt i min smak!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-04 17:07:16

RQ! Ja, den blir väldigt vacker på andra lack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela