Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holly Black

Publicerad 2009-03-20 14:56:53 i Boktema 2009,


Hej mina vänner! Jag ska ge er en snabbversion av boktema och ett löfte om mer. Det går att göra så mycket mer av temat än jag har gjort här, men jag hinner inte idag. Jag ska snart iväg igen och innan dess ska jag hinna sminka mig och en till samt fixa de vanliga sakerna, ni vet, mat, kattkramar och så.
Holly Black är en författarinna som jag hoppas fler ska upptäcka. Hon är också den författare vi idag uppmärksammar i vårat boktema. Det första som slog mig när vi beslöt ha med hennes böcker var att man kan göra en superenkel tolkning genom att använda skuggorna Holly och Black...

En utomordentligt snabb och enkel tolkning alltså. Här ser ni Painterly Paint Pot från MAC som bas. Holly från Taylor Made Minerals som skugga på ögonlocket , Balck från Everyday Minerals som spets mot tinningen och under ögat. Som inliner användes Frosty Bamboo kajalpenna från IsaDora och så målade jag mascara.

Just ja, jag använde Naked från MAC som highlighter.
Allt har fått behålla en skarp kant, inget har blendats här. Starka linjer och mycket mörker med andra ord. Jag kan lova minst en tolkning till, sannolikt en hel helg full av Tithe-smink, men vem vet... Jag hoppas ni klarar er med detta så länge. Och med Emmas tolkning som jag är vansinnigt nyfiken på!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-20 15:58:46

Fantastiskt snyggt! Älskar den här looken, sotat i grönt är något av det snyggaste jag vet! Och det blir otroligt effektfullt mot dina blåa ögon, vackert!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-20 16:47:07

Wow, Sminkan! Riktigt härlig grönig nyans i det mörka. Och linserna! WOW!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-20 20:59:44

Vilken mystisk härlig make up! Jag älskar färgen du har fått till!!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-21 00:30:44

Vad häftigt, en sån där sminkning lekte jag med häromdagen, hade sett en bild på Tyra banks när hon hade ögonskugga så. Mitt försök blev dock inte ens i närheten så snyggt som ditt.. :)



Böckerna låter spännande, får försöka läsa dom i framtiden.. :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-21 06:32:29

Grymt snygg tolkning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 10:52:03

Emma! Tack! Du är alltid snäll!



Alex! Linserna är snygga! Det tycker jag med!



Mayaline! Tack! Den är väl inte så spännande, men jag hade inte så mycket tid igår.



Anonym! Tyra kan vara en fantastisk inspiration. Hon jar ofta coola makeuper!



C-N! Tack!



Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-21 14:11:04

Anynom var ju jag som klantade mig... :)



Ja, jag håller med, hon har ofta riktigt fina makeuper, brukar alltid kika lite extra på det i Top model osv.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 16:21:11

Marybeth! Jag gillar också att spana på henne under "judging". Otroligt läckert ofta!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-21 19:56:07

Galet läckert! Asså färgen på dina ögon är helt otrolig! Superhäftig grön färg och väldigt cool sminkning. Hur bär du dig åt för att få så där skarp kant, det är jag världsdålig på...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 21:16:21

Marina! Ja, visst är de läckra, kontaktlnserna! leve Violblått!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 21:17:03

Marina! Kanten blir så. Jag vet inte vad jag gör. Jag målar den så bara.

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-23 16:14:50

Ah men duuu, du har ju lila ögon...;) eller linser, men ändå!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela