Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En röd treat till Sminkan

Publicerad 2009-03-26 20:10:25 i Emmas FOTD 2009,

Som ni säkert har märkt så gillar jag röda skuggor, mycket! Rött är effektfullt och snyggt, om än lite svårburet. Väl värt att testa tycker jag, för oj vad läckert det blir när det blir bra, och man brukar helt klart dra blickar till sig om man har röd skugga. Sen ifall folk ser på en med förtjusning eller ogillande kan man ju spekulera kring. Jag tycker i alla fall att rött är förbaskat snyggt på ögnmakeup! Om Jupiter verkade vara en trevlig kille så tycker jag dock att Mars, och kanske framför allt Ares verkar vara raka motsatsen, så någon sminkning tillägnad honom tänker jag inte göra. Min röda sminkning tillägnar jag alltså Sminkan istället, eftersom hon definitivt är väldigt trevlig, och dessutom så har jag fått den röda skuggan av henne, så då passar det ju extra bra.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: Stila Perfekting Concealer Shade B och Abbot Perk Me Up

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Glo Minerals Sunset och Lumene mineralrouge Winter Rose

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC P/P Bare Study
Ögonskuggor: Barry M Dazzle Dust nr 84 och Make up Cosmetics Sparkle

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elizabeth Arden Smokey Black

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Läppar

Läppglans: Benefit Didn't Hear It From Me




Väldigt ofta när jag använder rött faller jag för frestelsen att blanda med svart. Idag var jag dock sugen på att bara ha röd skugga. Här ville jag alltså skapa en look med bara en skugga, och jag kände för skarpa kanter. Jag började med att måla ut formen med en liten smal pensel, och därefter fyllde jag i med den röda skuggan. Dazzle dusten innehöll visserligen skimmer, men jag ville ha massor av skimmer, och duttade därför på Make Up Cosmetics Sparkle, dels över skuggan, samt även som highlighter. Svart eyeliner längs med övre fransraden, kajal under ögat och mascara på fransarna. Avslutade med rouge och läppglans och därefter var min röda look klar. Jag tycker att den blev fin faktiskt, ja jag är nöjd med denna.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-26 20:12:41

Åh.... Åh!

Du är så vacker! Och du passar så bra i rött! Jag är lycklig! Hänförd! Rörd av dedikationen! Puss!!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-26 20:16:45

Jättefint! Du är så skicklig.. :) Jag måste nog skaffa en röd skugga... jag har ingen som är så där fint klarröd.. :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-26 20:20:55

Gu så snyggt, Emma! Speciellt med glittret över allt! :D

Postat av: Jayleene
Publicerad 2009-03-26 20:44:10

WOnderful !! Gu va söt du är å vackra ögon å makeup!! Precis som jag gillar det! Många vackra glittriga starka färger!! Lovely!!! Inspiering!! Har aldrig testat rött men lila å blått + grått å svart + massa glitter å eyeliner hör till favoriterna=)=)=)=)=) å va sugen jag blir på å starta en makeup å skönhetsblogg jag me nu=)=)=)=) aja blir nått mer inlägga om det allfall då många frågar mej om det =)=)=)=) ha en fin kväll! Kraaam

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-03-26 20:54:22

Svart i all ära, men det är väldigt fint med bara rött också. Snygg är du!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-03-26 21:18:51

Ja,ni yngre passar i alla färger,suck.Men det är roligt att se alla ovanliga färger.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-26 21:45:02

Ja heja härliga Sminkan!

Men heja även dig Emma! För detta var urläcker, själv är jag vansinnigt förtjust i röda skuggor. Men vilken är den ultimata röda skuggan undrar jag?

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-26 21:57:37

Åh röda skuggor är så läckert! Fin sminkning har du gjort också! Så lagom på nåt vis!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-26 23:54:42

Sminkan: Tack! Och vad bra, vad glad jag blir! ha, jag visste väl att det skulle vara mycket bättre att göra inlägget till dig än till Mars!



Marybeth: tack! Ja skaffa en röd vet jag, det är läckert!



Alex: tack! ja jag gillar också glittret, tyckte att det lyfte helheten ett par snäpp...



Jayleene: Tack så mkt! Ja det är fina färger de med, helt klart! Det som är kul med smink tycker jag är att variera sig! jag skulle inte vilja ha samma färg jämt, ombyte förnöjer helt klart! Vore kul om du skaffat en skönhetsblogg, vi verkar ju gilla lite samma grejer:)



Mimmi: Ja svart är bra, men det är kul att klara sig utan svart med, låta den röda stå på egna ben:) Och tack Mimmi, vad glad jag blir!



Tanten: Haha, ja så är det kanske. Ovanliga färger är kul tycker jag! Hoppas att jag fortfarande tycker det om 15-20 år...



Crazy nails: Amen säger jag! Och vad kul att du gillar min sminkning! Rött är verkligen vackert! Hmm, den perfekta röda skuggan, det är ju skitsvårt! Jag skulle nog säga att du borde testa Barry Ms Dazzle dust faktiskt, det finns åtminstone två röda, och båda är riktigt bra! Den ena är ju denna då såklart, samt att det finns en som inte drar så mkt åt rosa, utan är mer gulröd, tror att dne har nummer 73. Har den i min Twilightsminkning ifall du vill kika. http://sminkan.blogg.se/2009/january/emmas-twilight-tolkning.html Sen så har ju TMM några fina röda med, men de har jag inte testat än, har provburkar liggande hemma dock.



Marina: tack! ja rött är så himla vackert på skuggor tycker jag. Lagom? haha, jag tyckte att denna kändes lite extrem, i alla fall för en dag i stallet, men det är ju bra om du tycker den är lagom:)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-27 00:07:25

Det ser jättefint ut, förstår att du blev nöjd! Har äntligen köpt Sparkle och längtar tills jag får testa!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-03-27 00:21:15

Wow, rött blir verkligen effektfullt! Snyggt

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-27 08:33:49

Verkligen superläckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-27 09:10:40

Adrasteiah: Tack! Ja sparkle är fin, om än lite flygig.



Therése: Ja jag tycker att det är häftigt med rött! Och tack!



Sminkjante: Tack tack.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-27 10:23:56

ååh rött är verkligen sjukt fint! jag älskar rött! det är en så speciellt färg men du bär upp den kanon! kram

Postat av: Sissasassa
Publicerad 2009-03-27 11:36:54

Såå snyggt!

Du är inte ensam om att gå i knalliga, glittriga sminkningar i stallet. :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-27 11:37:07

Såå snyggt!

Du är inte ensam om att gå i knalliga, glittriga sminkningar i stallet. :)

Postat av: MLY
Publicerad 2009-03-27 12:57:08

Så jädrans snyggt, Emma. Du klär verkligen i rött!

Postat av: Slams/Andrea
Publicerad 2009-03-27 14:48:10

Hejsan.



Jag slogs igår utav insikten hur otroligt lik du är en tjej som gick på samma skola som jag. Var några år sedan nu, men hon huserade på Risbergska skolan i Örebro..

Vore ju lite kul om det nu råkade vara du, men annars så.. Ja. Lustigt sammanträffande bara. =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-27 15:09:01

Stephy: Tack! Ja rött är underbart! Jag dregglar fortfarande efter Siren:) kram



Sissasassa: Tack! Och vad skönt att höra:)



MLY: Åh, tack så mkt, vad glad jag blir!



Slams/Andrea: Hej. Nej du, det är inte jag. Jag läser visserligen i Örebro, men är inte från staen från början och har alltså bara läst vid universitetet. Så det är nog bara ett lustigt sammanträffande:)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-27 18:45:12

men snäckan! ge mig din adress så skickar jag över lite av min syren så du får prova den! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-28 00:07:02

Menade inte lagom som nåt negativt ;-)! Men för att vara en röd sminkning så var den ändå inte hysterisk om du förstår vad jag menar. Ja, du vet ju hur det kan se ut när jag brassar på med tokfärger. Det var liksom en röd sminkning som kanske ovana personer kan ta om du fattar! Usch vad jag vecklar in mig. Det var fint, helt enkelt! Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-28 09:56:31

Stephy: Åh gud, vill du det?! Herregud vad snällt! jag mailar dig min adress...



Marina: Äsch, jag tolkade det inte som negativt, kände mig bara så olagom när alla kollade mkt förundrat på mig i stallet;)Men jag förstår hur du menar. Tack så mkt. Kram

Postat av: stephy
Publicerad 2009-03-28 12:22:24

mailar du till min hotmail? eller vart? :P klart inga problem! har så många skuggor så vissa blir ju inte använda så mkt! och då kan jag lika gärna dela med mig :)

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-30 10:31:09

Jaaa va snyggt...!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-30 21:33:04

Inthemake: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela