Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Unplugged

Publicerad 2009-03-07 17:33:59 i Naglar i brunt,greige,beige,

Fia vill att  jag ska ösa lite ur arkivet. Klart jag gör det! Jag kommer snart med ett nytt inlägg också, ett med en jämförelse av Revvvolution oh My Private Jaet. Ska precis sätta igång. Så, jag är snart tillbaka igen! ;D

Ur den kladdiga Eco-kollektionen kommer den här sympatiskt gyllenbruna färgen. Unplugged alltså, från China Glaze. Och ja, den har samma rinniga och kletiga konsistens som syskonen, men det gick ändå att få på färgen utan olyckor. Torktiden är dock rent larvig...

Det gyllene skimret i den varma bruna färgen är verkligen attraktivt. Det känns som en vänligt lack. En trygg famn att krypa upp i. Men trots att ett lager täcker som på bilden så är lacket inte torrt mer än en timme efter att jag målat på det. Trots Seche Vite. Helt otroligt segt. Man undrar vad China Glaze missade när de tillverkade just den här flaskan. Härdare?

Annars är det här en väldigt fin färg, som sagt. Varmare än mina andra bruna lack. Lite ljusare också. Jag tenderar att skaffa rödbruna eller mörkbruna lack. Det här är en sorts 70-tals brun som får mig att minnas ett par förskräckliga fodrade manchesterbyxor som jag hade som 5-6 åring. Alltså i slutet av 70-talet. Minns att de stretade när man skulle spela kula och gå ner på knä... 
 

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2009-03-07 18:55:18

Sweet! Nu blev kvällen så otroligt mycket roligare. Vad du är snäll! Tack!

Vilken mysig färg! Men helt sanslös torktid. Borde det inte alltid vara någon form av standardformula så att torktiden reduceras till uthärdbar tid iaf?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-07 19:14:26

Fia! Det är bara roligt att någon vill ha lite öst ur detta enorma arkiv... :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-07 20:15:00

Jag har ju det! Inte hunnit testa en, men är sugen. Känns som jag borde passa på innan våren kommer och jag bara kommer bära neonrosa och orange lack! :P

Postat av: Angela
Publicerad 2009-03-08 01:35:54

Åh.. nästan lite tobleronefärg på den.

Unplugged har varit nära att bli beställd många gånger men av nån anledning fått stryka på foten för andra lack. Börjar misstänka att det nog varit lite dumt. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-08 10:12:47

Marie! Jag har det inte längre... :D



Angela! Står du ut med torktiden och gillar varma bruna är det väl ett härligt lack. Färgen är himla fin...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela