Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Little Latin Lupe Hue

Publicerad 2009-06-05 09:51:44 i Naglar i lila,

Hej allihop! Jag är jätteförkyld. Snuvig, febrig, hostig och ont i halsen. Inget smink de närmaste dagarna alltså. Vi får se hur mycket jag orkar titta in över huvud taget. Men, förhoppningsvis vänder det snart och jag mår bättre. Som ersättning för en dagens öga kommer här naglar från i september förra året. Det är väl ett galet vackert lack!

En ljuvlig rosa! Eller vad säger ni? Little Latin Lupe hue fån Misa överraskar med en härligt lagom rosa färg som drar något åt lila. Den är inte skarp, snarare dämpat dammig i tonen, men på ett väldigt snyggt sätt.

Färgen är tilläckligt djup och blodfull för att jag, som inte riktigt kommer överens med pasteller, ska vilja bära det. Det här är min sorts rosa helt enkelt!

Eller lilarosa? Hur som helst, det är ett enkelt lack att använda. Det flyter ut fint på nageln, torkar snabbt, täcker med två lager och är glansigt och underbart på alla sätt. Jag tycker det är tillräckligt diskret för att användas även av dem som inte vill ha knalliga färger på jobbet. Eller vad säger ni? Jag kan ju ha vad jag vill i nagellacksväg på mitt jobb, men visst skulle detta funka även i en mer konservativ omgivning? Dessutom funkar det alla årstider. Ja, alla lack kan ju bäras alla årstider, men det här känns som ett lack som skulle kunna passa både på hösten och vintern och på sommaren. I höst är det i alla fall helt perfekt till alla grå koftor! ;D

Först när jag såg flaskan blev jag besviken. Det såg så dammigt och trist ut. Men på nageln blev det ju så mycket bättre. Dessutom ändrar sig djupet beroende på ljus och vinkel. Se bara här ovan. Det är samma dag, samma balkong, samma tid. Ja, samma antal lager lack också. Fantastiskt, eller hur! OCh så gillar jag krämlack som är så här jämna och lättmålade. Misa är bäst, helt enkelt. Vilken formula!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-05 10:07:41

Stackars Sminkan, mycket synd om dig...

Vackert lack iaf och appliceringen ser perfekt ut, väldigt snyggt!

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-05 12:06:03

Usch vad trist att du är sjuk igen... krya på dig!



Gillar också sådana här rosalila lack :) Läckert

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-05 13:37:26

Krya på dig och hoppas du blir frisk snabbt!



Det var verkligen supervackert det här lacket.

Postat av: Ika
Publicerad 2009-06-05 15:27:26

Jättesött lack, verkligen! :) Krya på dej! kram!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-05 16:37:38

Supertjusig färg! Som en blandning mellan hallon och plommon =) Krya på dig!

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-06-05 23:03:33

Krya på dig! Lacket är jättefint :-)

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-06-05 23:53:43

Men å va trist att du är sjuk! Nu när det snart är sommarlov och allt. Läs om min dag idag, så mår du nog bättre sen... hi hi! Lacket är urtjusigt, hamnar på vill ha listan! Krya på dig! Kram kram!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-06-06 11:10:14

Usch vad tråkigt att du är risig! Krya på och varför inte visa lite nageldekorationer under tiden. Det var så länge sen :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-06 15:16:11

Det är aldrig kul att vara sjuk, hoppas du blir bra snart! Ett fint lack kan ju kanske hjälpa, psykiskt i alla fall. :) Ett som detta kanske? :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-06-06 16:07:27

superfint! krya på dej!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-06 19:05:12

Ett samlat tack för alla vänliga krya på mig hälsningar! Jag är fortfarande tokförkyld och eländig. Ruskigt täppt i näsan och febrig. Men, tack för all uppmuntran! Ni är bäst!



Kram!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela