Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Isadora Passionate Pink

Publicerad 2009-06-07 19:18:43 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Så här karamelligt rosa är mina naglar just nu. Fick för mig att jag skulle ha en politiskt neutral färg på naglarna nu när det är val, och jag arbetar som valförättare.  Visst att FI har rosa som partifärg, men FI betraktade jag som ett för litet parti för att ta hänsyn till detta, hade slutat med att jag fick ha omålade naglar annars och det ville jag inte. Nagellacket är ett gammalt Isadora Wonder Nail. Ni ser den lilla flaskan. Det här lacket köpte jag på den tiden Isadoras sommarkollektioner kom in miniflaskor med bara 3,5 ml. Himla billiga var de, och det var ju kul så klart, men jag tycker att det här lacket är så underbart så jag önskar verkligen att min flaska hade varit större, för åh vad jag älskar den här färgen. Jag är just nu inne i en rosa period, har nog inte gillat rosa så här mycket sen jag gick i lågstadiet.


Jag tänker på karameller, min kille tycker att det är en Barbie-färg. Oavsett vilket så är jag helförtjust, det här är ju toksnyggt, varför har jag inte det här lacket mer? Tur i och för sig, men nu när jag har upptäckt vilket superfint lack det är så kommer jag garanterat att måla naglarna med det fler gånger i sommar. På bilden har jag två lager färgat lack, samt två lager underlack, Sally Hansen No Chip Age Correct, ett helt superbt underlack, ännu bättre än Orly Bonder som innan var min favorit, och ett lager Redi snabbtorkande överlack. Överlacket är okej, men underlacket är underbart! För att inte tala om det rosa lacket, det är det absolut bästa! Jag säger som Sminkan, jag kan inte ta ögonen från mina naglar när jag har det här lacket, Passionate Pink är så vacker!


Så en sista uppmaning, iväg och rösta med er nu om ni inte redan har gjort det! Vallokalerna stänger 21, ännu är det tid...

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2009-06-07 21:23:44

Jag får hålla med gällande Barbie, men vem har sagt att det är negativt? Vem är mer ombytlig än Barbie? ;) Jag ska definitivt testa det underlacket. Är alltid på jakt efter starkare medel till mina stackars tippar. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-07 22:22:47

Fia: Ja jag tror inte att han menade det som negativt, det var bara ett konstaterande... Testa! Det är faktsikt skitbra, min förra manikyr satt i 8 dagar, och chippade inte alls förrän allra sista dagen, vansinnigt bra betyg tycker jag...

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-06-08 09:02:25

Snyggt! Barbiefärg är helt klart positivt =)

Postat av: MyyZz
Publicerad 2009-06-08 09:45:40

skrattar lite neutralt? lyser ju FI om det :-):-) Men å andra sidan är det svårt att hitta ett "neutralt" lack idag.



Snyggt var det:-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-08 13:42:55

Kerstin: Japp, det tycker jag med!



MyyZz: Haha, ja jag vet, men FI är ju ett förhållandevis litet parti, jag räknade mest med de stora, annars är det ju helt omöjligt, tror inte att det finns en enda neutral färg om man ska räkna alla politiska partier. Och färgen var så fin så jag ville ha den, fick väl se ut som om jag var mkt FI-positiv då:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-08 18:51:11

Yey för rosa! Äsch för Barbie färg, det behöver inte vara negativt :). Rosa är bland de finaste färgerna i mina ögon och är min klara favorit. Det här vill jag ha! Jag röstade för första gången, woho!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-08 21:49:34

Alexlyndra: Nej det tycker inte jag heller, och tror inte att han heller tycker:) Rosa är kanonfint, gillar det bara mer och mer... Åh vad kul, alltid spännande första gången man får rösta:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela