Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Färgglad sminkning med Makeupcosmetics, MAC och Golden Rose

Publicerad 2009-06-29 12:59:14 i Emmas FOTD 2009,

På sminkfronten är det jäkligt dött just nu tyvärr. Jag skulle gärna sminka mig, men kanske inte klockan 6 på morgonen när jag hasar mig upp för att gå till jobbet. Och ja, sen är jag helt enkelt lite för lat, det är bekvämt att hasa runt osminkad på sommaren, så jag unnar mig själv det just nu. Vissa dagar känns det dock kul att plocka fram grejerna, och i fredags var en sån dag. Jag kände egentligen bara för att ha lite färg, valet föll på rosa, blått och grönt. Sminket blev således väldigt enkelt, två färgade skuggor, en highlighter och så en blå eyeliner. Jag tycker att det blev rätt fint faktiskt.


Hyn

Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performnce Cream Foundation Special CF 11

Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium       

Puder: I.d. Tinted mineral Veil

Rouge: I.d Warmth och MAC Mineralize Duo Love Rock

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Golden Rose 108 (ljusgrön) Makeupcosmetics Play

Highlighter: Makeupcosmetics July

Eyeliner: MAC Fluidline Royal Wink

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extensions Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Golden Rose Diamonds Lipgloss 01


Rosa play från MUC på inre halvan av ögat och en grön skugga från Golden Rose på den yttre halvan. Skuggorna suddade jag samman lite och därefter applicerade jag lite highlighter, July. När skuggorna var på plats målade jag en linje med Royal Wink, en flera år gammal Fluidline från MAC. Royal Wink är rätt kul, den blir så skrikblå att den nästan ser ut att vara ditmålad i Paint, jag kan dock garantera att så inte är fallet. När eyelinern var på plats målade jag en tunn linje med kajal under ögat, samt mascara på fransarna. Kinderna fick några tag med dels Warmth, samt även lite Love Rock. Rätt trevlig sommarkombi tycker jag, det blir inte karamellrosa, men heller inte bara brunt. Slutligen målade jag läpparna med ett av de glittriga läppglansen från Golden Rose. Supertrevliga är de glansen, väldigt fint glitter som mest ser ut ljusreflekterande partiklar, precis som jag vill ha mina glittergloss!


Avslutningsvis så kastar jag med en bild där jag har glasögon. Jag har sällan glasögon i kombination med mer än vardagssmink, men nu har allergisäsongen dragit igång för fullt och då blir det mer glasögonbärande än vanligt.

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-29 13:39:38

Somrigt och fint, läckert med den blå eyelinern!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-29 14:00:34

Jag älskar starka färger, speciellt när det en en färg som verkligen sticker ut. Snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-29 14:23:49

Purity: Tack! ja Royal Wink är riktigt fin...



Alexlyndra: Tack så mkt! Tycker att det känns kul med färg nu till sommaren...

Postat av: emelie
Publicerad 2009-06-29 16:14:12

jag brukar använda solglasögon när det är mycket pollen fast de är svarta så det kanske inte är såå smart att göra det när man lagt ner massa tid på sin ögon makeup xD

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-29 16:49:39

emelie: Hjälper det att använda solglasögon menar du? Typ att det skyddar ögonen eller? har aldrig testat, jag använder solglasögon när det är soligt och jag inte känner för att ligga och blunda på stranden:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-06-29 19:27:48

den blåa eyelinern var ju otroligt cool! fiinfin mejk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-29 22:18:48

Suss: tack så mkt. Jag tycker med att den är fin:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-06-29 22:22:43

Härlig färgklicksmejk! Jag kör på en liknande eyeliner idag, kul =)

Postat av: Elena
Publicerad 2009-06-30 21:39:10

eyelinern är supersnygg på dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-30 23:31:58

Åh, vad kul att komma hem och se att det händer grejer här! Vad fin du är i glasögonen! Och makeupen är läcker! Jag är extra förtjsut i den blå eyelinern!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-30 23:52:13

Kerstin: Tack. Jag kollade din variant, den var jättefin!



Elena: Tack så mkt:)



Sminkan: Åh, så du är hemma nu alltså. Jajemensan vet du, här händer det grejer, fast i mycket måttligt tempo... Tack hjärtat:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-07-01 11:58:58

Tack!

Postat av: emelie
Publicerad 2009-07-03 14:12:09

det hjälper för mig, brukar alltid få svullnader när det är mycket pollen, men om jag har solglasögon så får jag ingen reaktion alls, och tack för tipset av loreal´s telescopic mascara! den är jätte bra :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-03 18:47:17

Emelie: Ja okej, det är ju bra att veta. Dock är jag mycket bättre nu, har byt ögondroppar från Lecrolyn till Livostin och det gör mils skillnad...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela