Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blekt i rosa

Publicerad 2009-06-12 06:10:13 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,

Usch, så jag ser ut. Tidiga morgnar är inte rätta stunden att fota smink... :D
Idag blir det en blekrosa variant eftersom jag försöker bryta mitt mönster med samma typ av smink varje dag. En ganska enkelt makeup dessutom.

Basen är Cover Girls Whipped Eyeshadow, en riktigt krämig skugga, i guld. Den lgger från frans till bryn. Ovanpå den har jag sedan använt några skugor ur min Manly-palett köpt på Ebay.
Jag började med en skimrig lila som ligger ganska nära de rosa skuggorna i ton. Den lade jag över hela ögonlocket. Därefter tog jag en mörkare, kall rosa och lade i globlinjen. Den i sin tur tonades ut med en ljusare rosa på brynbenet. avslutningsvis blandades den ljusa rosa med vitt och lades högst upp vid ögonbrynet som en highlighter.

Ja, ni ser, en väldigt enkelt sminkning. Jag brydde mig inte om att ha så mycket mer utan valde att dra ett streck längs övre fransraden med en grå kajalpenna. Tror det var Sminkjante som fick mig att tänka på min gamla grå kajal från Make Up Store. Lustigt nog är den sämre än min vanliga svarta från dem. Alltså fäster mindre bra på huden och så. Men färgen är fin om man vill ha en mjukare inramning.

Det var allt. Ja, mascara och brynskugga så klart. Så nu ska jag iväg till jobbet igen. Blev helt slut igår trots att jag i princip bara var där en halvdag och mest fikade. Nu måste jag börja städa. Ska byta arbetsplats till efter semestern, alltså inte byta arbetsplats som i jobb utan som i skrivbord och arbetsrum.
Hoppsan, glömde läpparna! De är målade med Maybellines stift i röd hylsa. Färgen heter Glamourous Pink. Nr. 61.

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2009-06-12 09:22:45

Du vet att jag diggar:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-12 10:09:44

Somrigt, svalt och fint.

Postat av: ღ DesignByMilly ღ
Publicerad 2009-06-12 10:48:56

Hej Hopp!

Kikar in hos dig...



Allt väl?



//Kram Milly ღ

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 16:06:58

Badis! Ja, jag vet! Tackar!



Sminkjante! Ja, kanske det. Lite blekt så där...



Milly! Jo vars. Bättre än förra veckan. :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-06-12 16:24:28

visst känns det motigt att ta sig in såhär på efterarbetsdagarna? :PPP liksom!

din makeup är dock väldigt somrig och fin, hoppas bara vädret vill bli det också! jag håller på och packar, flyger imorgon! det är sjukt svårt att välja vilka produkter som inte får följa med i resväskan. just nu har jag ca 100 reseförpackningar :D! där får man för att man hamnat i krämträsket..

Ha det så bra!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-06-12 17:07:30

Allldeles ljuvligt lilarosa! Älskar kontrasterna mellan den kalla lila och den varmare persikorosa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 18:12:00

GQ! Åh! Vart ska du? Vad spännande!



Karusell! Tack! Ja, jag gillar också brytningen mellan varmt och kallt. Mycket intressantare så!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-12 22:37:03

Supersött och mjukt! Lila och rosa är jättefint till din ögonfärg dessutom =)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-06-12 23:58:58

Ooohhh me like, guuu va ljuvlig den här va!! Superfin, verkligen!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-06-13 00:56:43

Toscana, en liten oglammig bergsby mellan Lucca och Pescia, med en fantastisk utsikt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-13 09:10:36

Purity! Tack! :D



Marina! Va? Blev du så förtjust i den här? Du är rolig du!



GQ! Åh, vad ljuvligt det låter! Jag ska ut på landet men det är inte så lockande när regnet bara öser ner. Men, det vänder väl. Ska åka på onsdag, fram till dess är jag stockholmare. :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-13 12:44:19

Lila och rosa tillsammans får mig ofta att tänka på fjärilar av någon anledning, i alla fall när dem är så här blekta som du har dem. Jätte fint, verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela