Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatchade Brite Bird

Publicerad 2009-07-29 17:16:25 i Swatchbibliotek övrigt,

Det var dels en läsare och så Emma som ville ha swatcher på Brite Bird-pigmenten så jag hör och lyder. Moa kommer få sitt eget inlägg och jag kom på sen att jag faktiskt inte swatchade alla mina Brite Bird pigment för några låg på "fel" ställe efter att jag använt dem, men, håll till godo med detta så länge, alla ni som vill ha swatcher.
Sanna har själv swatchat alla pigment så det här är kanske inget som behövs egentligen, men, nu kommer de här:

Översta raden från vänster: Kois&Lotuses, Hot Taupe-ic, Pink Lemonade, Citrus Soda, Doesn't make any sence.
Nedre raden: Little Sparrow, Violin, Cream Cat, Green by all means.

De ligger på armen i samma ordning. Ingen primer under, bara "vanlig" hud. Ingen fuktad pensel heller, utan fingertoppsapplicering. Alltså inget "fusk".
Bilden är tagen i naturligt ljus från ett fönster, ingen blixt. Ser oväntat rättvisande ut dessutom. Vill man se de jag missade att swatcha, Antiqui-teasing och Those are Poisonous, kan man se dem i gårdagens och dagens eotd som jag länkat till. Det får räcka. Moa kommer sen, för den ligger också på "fel" ställe. Skulle visa burken, för den är så söööööööt och glömde den. Men det kommer!
Så, lite närbilder:

Som ni ser är Citrus Soda, Pink Lemonade och Doesn't make any Sence väldigt skimriga. De är dock inte dammiga och det uppskattar jag. Dessutom är de oväntat pigmenterade, i alla fall vid swatchandet. Kan hända de beter sig annorlunda på ögonlocket, men spontant känns de väldigt trevliga att ha att göra med! Tror de kan bli grymma favoriter! Även Green by all means har en del skimmer, men inte lika mycket. Den är också pigmenterad men fäster faktiskt inte lika som de övre tre på huden. Okej, bättre än många andra ögonskuggor, här är det som sagt bara torr hud under, så med en primer kommer den nog bli wow! Cream Cat är en matt, benvit skugga som, som ni ser, kan fås helt täckande! Enastående bra! Jag kommer älska den och har, som jag nog redan nämnt, inget bra alternativ till den bland mineralskuggor och eyedust. Den är alltså helt unik i min samling.  

Hot Taupe-ic är också matt. En ganska mörk gråbrun skugga som är extremt pigmenterad och kommer vara väldigt användbar! Den kan jag tänka mig kommer funka även att ha som eyeliner då den är tillräckligt mörk. En väldigt bra skugga som lite påminner om Everyday Minerals Smoke men är mindre dammig.
Violin är en obestämbar färg som har både bruna och lite lila toner i sig. Läcker! Kois&Lotuses är en underbar orange som är riktigt mild utan att bli persikofärgad. Little Sparrow är en skimrande himmelsblå som tydligen fått inspiration från Emmas besvär med att hitta en bra blå mineralskugga! Bara det gör ju att jag måste ha den! Att den se är otroligt vacker, som en sommarhimmel med diamantstoft över sig, gör ju inte saken sämre.

En bild till tog jag, men om den tillför något vet jag inte. Vi öser på alla fall, så ni får se allt jag har. ;D
Brite Bird hittar ni på www.britebird.se och en burk pigment kostar 39 kronor. Ett fyndpris utan dess like! Kan inte komma på något svenskt mineralmärke som har så låga priser och dessutom är burkarna toksöta samt försedda med sifterlock och pigmenten är riktigt, riktigt bra! Heja Sanna! Mer pigment tack, och fler pressade skuggor! Jag älskar Brite Bird! :D

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-29 18:28:38

Sannas skuggor är otroligt fina! Ska bli kul att se din använda dem alla!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-29 21:47:19

Åh, den lila är ju superyum! Tänkte inte köpa den men åh, nu vill jag absolut ha den! Green by all means är jag lite tveksam över ifall jag ska köpa, har ju så mkt såna, men annars tror jag att din swatch bekräftade vilka jag verkligen behöver. Tack söta sminkan för att du gjorde dig besväret:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-30 09:17:25

Alex! Ja, de är jättefina!



Emma! KLart du ska ha den lila! Och klart jag gör mig besvär om du ber mig. :D

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-07-30 09:25:42

hur kan man köpa sånna :)

riktigt fina färger :)



och nu måste jag fråga för jag fattar ingenting ! hahah Emma P och Sminkan.. är ni två olika personer :P??

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-30 11:14:17

Vanessa! Man kan köpa ögonskuggorna från webshoppen www.britebird.se och de kostar 39 kronor styck.

Jag och Emma är två helt olika personer. Jag tror det syns om du bläddrar lite och kollar sminkningarna. Vi har inte ens samma ögonfärg. ;D

Bloggen är grundad av mig men Emma har varit medbloggerska det senaste året.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-07-30 13:33:28

ahaa så ni delar blogg typ.. Jo jag har märkt att det är inte samma ögon där :P hehe oke men då förstår jag :P Va skojigt :)

Hade så fint ..till båda <3

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-30 15:41:02

Vanessa! Ja, vi delar. Kan ju vara knepigt att få grepp om som ny läsare. Välkommen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela