Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Superneutralt med rosa läppar

Publicerad 2009-07-13 13:20:51 i Emmas FOTD 2009,

I lördags fyllde en av mina bästa kompisars sambo 30. Jag och min respektive skulle dit på eftermiddagen och fira honom. Dock hade jag jobbat hela dagen, tiden och orkev var alltså lika med noll. Dessutom var jag förkyld. Jag gjorde därför en superneutral makeup. Inga spännande färger, jag gick egentligen bara in för att försökna mig själv lite grann, se lite piggare och fräschare ut, något jag definitivt inte kände mig som just då.


Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation fair

Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium       

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Isadoraaletten Matte Chocolate den ljusaste skuggan och den mittersta

Highlighter: Den ljusaste skuggan i paletten

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Clinique Coffe någonting

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läpstift: Lumene Cranberry Kiss Ne 15 My Adenture



Det här sminket är så enkelt så det knappt behöver beskrivas. Jag tog den ljusa Isadoraskuggan och svepte över ögonlocket och hela vägen upp till brynet. Den mittersta skuggan, som är greige, tryckte jag fast i globlinjen. Jag målade svart eyeliner, konstaterade att den inte blev så bra och svepte därför den greigea skuggan ovanpå eyeliner för att den skulle bli lite mer diffus. Brun kajal under ögat, svart mascara å fransarna, rouge och läppstift. Klart. Ganska tråkigt, men jag såg bra mycket bättre ut än innan och det var ju det som var meningen. 

Kommentarer

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-07-13 13:32:36

Jag tycker inte alls att det blev tråkigt! Inte så färgglatt som det brukar va men verkligen inte inte tråkigt. :)

Postat av: FRÖKEN ERIKSSON
Publicerad 2009-07-13 13:53:59

Mycket fint !

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-13 14:02:00

Johanna: Tack! Nej, du har nog rätt, jag tycker ju inte att såna sminkningar är trista på andra.



Fröken Eriksson: tack så mkt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-13 16:57:00

Tycker det är jättefint! Verkligen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-13 17:17:29

Sminkan: Tack, du är snäll. Jag tycker inte att det är jättefint, men helt okej...

Postat av: stephy
Publicerad 2009-07-13 18:51:22

jag tycker du är super fin i din "enkla" sminkning!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-13 19:02:44

Stephy: tack så mkt snälla du:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-13 20:24:05

Kanonfint. Du är jättefin. Det syns inte alls att du är förkyld.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-13 22:14:49

Sminkjante: tack! haha, vad bra, nej nu när du säger det så. Det har varit en skonsam förkylning, inte synts så mkt:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-13 22:57:13

så "enkelt" och så vackert!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-14 00:05:49

Det syns inte ett dugg att du är förkyld och trött! Du ser fräsch ut, absolut! Tråkigt med förkylningen. ALLA verkar vara förkylda just nu... konstigt mitt i sommaren!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-07-14 00:06:17

Emma: Du er bare så helt utrolig søt!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-07-14 01:33:49

Jättefin! :D

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-07-14 08:59:23

Jättefint! Eyelinern är perfekt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-14 13:13:19

Sanna: tack så mkt:)



Marina: tack, vad bra:) Ja jag vet, Erik, min kille, är förkyld nu, himla trist...



Sexy Sadie: Åh tack, vad snällt:)



Suss: Tack!



Makeuponista: Tack tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela