Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shelter Island + Sea ya later, Sailor

Publicerad 2009-07-17 15:42:29 i Naglar i blått,


Essie Shelter Island blev ingen favorit. Jag stod faktiskt inte ut med den. Men, istället för att lacka om naglarna helt valde jag att lägga ett lager av OPI Sea Ya Later, Sailor från Retro Fun in the Sun-kollektionen, ovanpå.

Hm... Lite blandat ljus och skugga på de bilderna. Vådan av att fota i trädgården. Men, resultatet är alla fall jämnare och trevligare än vad Shelter Island är ensam. Sen gick jag ju från krämlack till skimmer i ett enda svep, men det får man leva med.

Sea ya later, Sailor är ett skirt lack som annars kräver minst fyra lager, kanske fem, för att bli täckande, men det funkar himla bra ovanpå andra lack. Ni har sett det förr här på bloggen, över både grönt och blått lack. Över Shelter Island blir det nog ganska likt flaskfärgen, bara en nyans mörkare.

Sea ya later, Sailor är alltså ett skimmerlack med en liten, liten duochromeskiftning i och med det rosa skimmer som finns. Det är rosa och blått skimmer. I vissa ljus blir det rosa lätt iridiscerande. Ganska trevligt, men som sagt, skirt. Helt klart bättre som "topping" över ett mer täckande lack. Självklart lyckas jag inte fånga något av det rosa i mina bilder, men som sagt, det är väldigt svagt även IRL, även om man kan se det om man vill.

Ja, nu får ni öva på att scrolla igen. Tredje inlägget för dagen. Tänk vad mycket man hinner medan potatisen svalnar. Nu är det dock dags att börja hacka ihop en potatissallad till kvällens lilla grillfest! ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-17 17:03:58

Den här gillar jag verkligen! jag har ju alltid varit retro-vänlig (alltså lacken), så denna kan liksom inte bli fel för mig. Ha en trevlig kväll Sminkis, vi får höras imorgon...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-07-17 20:20:41

Oh men snälla rara! Den här nyansen får man ju hjärtklappning av. Helt klart en MUST HAVE! Underbar som få. Helt ljuvlig.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-17 21:21:26

Guud så snyggt! Det bara lyser! Som havet vid en paradisö, eller som en radioaktiv sommarhimmel! ;) Såå jäkla fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 23:42:29

Emma! Ja, det är sant, du är lite retrovänlig faktiskt... Men skimret i dem lacken är ju enastående så jag mjuknar jag med.



Fru Choklad! Ja, bättre än den första versionen, helt klart!



Marie! Radioaktiv sommarhimmel! :D

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-17 23:55:57

Ohh det där blev ju superfint, nästan självlysande! Det ser så härligt ut med dina naglar bland alla fina blommor, såå somrigt. Ha så trevligt ikväll!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-18 00:03:03

Guu så snygg layering!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 00:21:24

Ja skimret i de lacken är ljuvligt! Tillräckligt för att jag ska orka med dem trots deras skirhet, och de går ju att ha till layering:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-18 08:44:51

Åh, nu blev det riktigt snyggt!:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-18 09:37:16

Marina! Tackar! Jo, det blev en trevlig kväll!



Alex! Ja, visst blev det!



Emma! Till layering är de enastående!



Sanna! Visst! Tycker jag med!

Postat av: hockeybruden
Publicerad 2009-07-19 14:49:27

den färgen var snygg vart är nagellacket köpt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-19 16:59:28

Hockeybruden! Jag tror jag köpt båda lacken från www.head2toebeauty.com.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela