Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grattis Sminkan!

Publicerad 2009-07-14 12:56:05 i Emmas FOTD 2009,

Idag fyller den allra bästa Sminkan 36, och som jag nämnde i förra veckan så har hon önskat sig ett inlägg om dagen av mig i 10 dagar. Vad gör man inte för att göra sin favorit-Sminka glad...? Självklart ska hon få sina 10 inlägg. Hon får till och med 11 för igår gjorde jag ju också en FOTD, det räknas dock inte som ett födelsedagsinlägg, är det födelsedags så ska man lägga lite krut på sminket tycker jag! Det kommer att bli lite mixade inlägg från mig under de här tio dagarna, mest smink, men även naglar och recensioner. Vi börjar dock med en sminkning, för det är trots allt roligast. När jag tänker på Sminkan så tänker jag på grönt, glitter och lösögonfransar, alltså bestämde jag mig för att förena dessa tre i hennes födelsedagssminkning.

Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation Fair

Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium       

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Duo Love Rock

Ögon

Ögonbryn: H&M brynskugga
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Golden Rose 108 och Elven Dagger

Highlighter: Collistar Crema

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black och Ardelllim + HOTs gröna glitter nr 8

Glitterprickarna: HOT Makeup mixing glitter nr 8 och nr 10 med tillhörande fästningsvätska

Kajal: Elizabeth Arden Smokey Black

Mascara: Estée lauder Double Wear Mascara Blac

Läppar

Läppstift: Wet n Wild Mega Last Long Wear Lip Color 361 A



På en grund av Shadow Insurance ligger den ljusgröna skuggan från Golden Rose på den inre halvan och Elven Dagger på den yttre, de suddades även samman lite i skarven. Upp till brynbenet samt i den inre ögonvrån ligger Collistar Crema, en ljus guldorange skugga, den var faktiskt min favorithighlighter ett tag, innan jag hittade Magic Copper vill jag minnas. Brynen fylldes i med brynskugga och ett mycket smalt streck med svart eyeliner drogs länge med övre fransraden. På med mascara och därefter fransar. När fransarna efter många om och men satt där skulle så kunde glitterleken börja. Här har jag använt två metoder för att fästa glittret. Jag är ett klart fall av glitternovis, så det blev på inga sätt perfekt, men rätt fint ändå, och det är bra att öva. Längs med fransraden fäste jag det mörkare gröna glittret ovanpå Ardells franslim. Det blev rätt snyggt, men var otroligt bökigt att jobba med. Eftersom limmet mattar ner så ville jag inte blanda dem utan målade först en linje med lim och trycket därefter fast det lösa glittret. Nerfall here I come beskriver bäst resultatet. Nej vars, det blev fint, men jag hade glitter i hela ansiktet efteråt. Till metodens försvar kan jag dock säga att när glittret väl var på plats, ja då satt det. Det var dessutom rätt lätt att få bort. Lätt för att vara glitter alltså.


Den andra metoden var HOTs egen glittervätska. Där doppade jag först en eyelinerpensel i vätskan och därefter ner med den fuktiga penseln i glittret. Det är så jag har gjort prickarna. Den metoden var betydligt bättre kan jag säga, genererade nästan noll nedfall, mycket bra. När jag köpte mina HOT-glitter var jag övertygad om att den glitterfästningsvätskan var oduglig. Till min stora glädje kan jag säga att jag hade fel, den är faktiskt riktigt bra, och rätt så lätthanterlig. Sminket avslutades med rouge och med läppstift, eller ja en sån där tvåstegshistoria för läpparna. Det var alltså min födelsedagshyllning till Sminkan. Hoppas att din dag blir underbar! Och ni alla läsare, glöm inte att gratta henne idag!

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-07-14 13:25:45

Jättegrattis till Sminkan! Hoppas att du får en underbar dag med massor av härlig uppvaktning.

Emma P: Du ser strålande ut som vanligt. Superläcker makeup.

Postat av: FRÖKEN ERIKSSON
Publicerad 2009-07-14 13:34:12

Grattis till henne ! (:

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-07-14 13:46:50

Stora jättegrattiset till Sminkan! Härligt med grönt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-14 14:48:32

Supersnygga gröna toner, och din hy ser strålande ut och rouget är jättesnyggt både till hudtonen och skuggorna. En värdig födelsedagssminkning till Sminkan! :)

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-07-14 15:21:00

Grattis Sminkan! Grönt till den sköna ska det vara på födelsedan'

(cred Emma P)

Postat av: Linda H - Hår och Make-up artist
Publicerad 2009-07-14 16:20:49

Massa GRATTIS! =D hoppas födelsedagen varit super!

Emma: de där gröna tonerna passar dig som hand i handsken!

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-14 17:57:17

Grattis Sminkan!!!! Hoppas du får en fantastisk dag :)



Snyggt Emma! Glitter ja, det är ju bökigt hur man än gör tycker jag. Tittade på de där HOT igår, men köpte ingen

Postat av: Isabell
Publicerad 2009-07-14 18:03:25

Hurra för Sminkan! Och hurra för världens bästa sminkblogg :D

Skitsnygg look, Elven dagger är så himla tjusig.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-07-14 19:06:52

Grattis på födelsedagen Sminkan! :)



Jättefint som vanligt Emma! Kul att du skall göra många inlägg framöver! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-14 19:08:56

Ahhh så snyggt!

Postat av: Ika
Publicerad 2009-07-14 19:32:51

Grattis Sminkan på födelsedagen! Kramar från mina katter också ;)

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-14 19:34:27

Svar: Joo jag har som misstänkt att ni e två personer, haha :D



Å tack för de fina kommentarerna, blir så glad :D Och sminkningen i det här inlägget var verkligen jättefin!

Postat av: ingegerd
Publicerad 2009-07-14 19:51:56

verkligen snyggt!!grattis till sminkan!!

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-07-14 20:28:25

Holy macarony vilken supersnygg make! Älskar uppsättningen på håret också :D

Självklart måste du köpa egen strazz, dom är superfina(och billiga!) =)



Sminkan: Grattis! :D

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-14 21:07:49

Hejsan! Jag köpte fransarna på Tradera för 25 kr, så det är lätt värt det! Här har du en länk på samma som också ligger ute för auktion nu.



http://www.tradera.com/Sjalvhaftande-Losogonfransar-SpiderWeb--auktion_95512310

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-14 21:15:29

Ja vad passar inte bättre på Sminkans födelsedag än grönt? Jätte snygg makeup! De gröna färgerna är såå fina!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-07-14 21:51:54

Fy flate, beste jeg har sett fra deg på lengre tider.

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-14 22:25:28

Jag skulle gärna köpa på E-bay, men är det inte väldigt omständigt att köpa nåt därifrån, med tanke på att det är en utlänsk hemsida? Har aldrig beställt något från USA

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-14 22:56:01

Fröken Choklad: tack så mycket:) Hoppas också att Sminkan får en fin dag;)



Fröken Eriksson: jajemen!



Ninni: Ja det tycker jag med:)



Marie: åh tack så mycket! Det är ett väldigt trevligt rouge, men vette tusan om det inte är ännu finare om man bara använder rougesidan... Åh vad bra att du tycker det:)



Ardeth: tack:)



Linda H: tack så mkt, jag älskar verkligen grönt!



CC: Tack! Åh ja, det är förfärligt bökigt, men fint och kul... Och HOT är trevliga, fast jag skulle inte betala 159 eller vad de nu kostade från början.



Isabell: Åh, vilket beröm, tack så mkt snälla söta! Och ja, håller med dig, Elven dagger är verkligen ljuvlig:)



Marybeth: tack, det tycker jag med:)



Sanna: tack tack!



Ika: Åh, då blir hon glad, hon är en riktig kattjej:)



Hanna: Ja, det brukar vara lite förvirrade för nya läsare... Så lite så, och tack själv!



Ingegerd: tack så mkt!



Makeuponista: åh, tack! Ja jag tycker det är fint att ha håret så, och i ärlighetens namn är jag kass på att sätta upp håret, det får inte vara för svårt... Mmm, ska helt klart köpa såna strass, har dessvärre en bit till panduro, men den som väntar på något gott...



Alexlyndra: Precis min tanke;) Tack så mkt!



Sexy Sadie: Åh, det var värst, tack så mkt:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-07-14 23:10:47

otrooooligt fint emma! Och grattis sminkan!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-15 00:14:51

Nu blir nog Sminkan glad! Du går ut hårt och ökar... för det är var superfint! Riktigt tjusigt! Vad ska komma härnäst? Det blir spännande tio dagar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-15 00:24:47

Suss: tack så mkt snälla rara Suss!



Marina: Haha, ja sant. Imorgon kör vi lite naglar dock, inte skämma bort henne för mkt;) Nej vars, dte är ett fint lack, så det ska nog bli bra... Tänkte ta ett sminkinlägg varannan dag och varva med naglar ocj recensioner. Och tack:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-07-15 01:28:20

ah!jag visste att det var någon som fyllde år idag! tack för påminnelsen, Emma, du var ju himla snygg i grönt, och det var ju en värdig hommage till allas vår Sminkan, sveriges främsta inspirationkälla , du ger oss alla en liten guldkant på tillvaron. Din blogg är som en daglig chokladpralin eller ett gott glas vin! Tack för att du finns ,Sminkis och jag hoppas att du har haft en riktigt bra födelsedag! <3 GQ

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-15 05:17:36

Ohh jag frågar gärna en liten fråga till om ebay, om du orkar svara :)..Hur jobbigt är det med betalningen?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-15 06:28:00

Glamqueen: haha, så lite så, och tack:)

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-15 08:46:56

Oj var det så enkelt?? Jag har nämligen inte paypal å tycker att det verkar så krångligt att skaffa det.

På Tradera brukar jag alltid betala till bankkonto, å det tycker jag är väldigt bekvämt, har inte velat skaffa paypal än.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-07-15 09:07:13

Grattis i efterskott Sminkan!

I vanliga fall tittar jag in nästan varje dag, men igår var det till veterinär med en av katterna (kostnad: 1500 kr och diagnosen hypertrofisk kardiomyopati och FORL), ett rejält åskväder och ett ännu värre gallstensanfall.



Jag tycker att livet är pest just nu, men jag älskar din blogg och hoppas VERKLIGEN att du fick en betydligt gladare och bättre dag än vad jag fick!

Hoppas du orkar fortsätta glädja oss alla med din blogg! Och Emma med sina underbara sminkningar! (Jag gillar smink mer än nagellack ;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-15 09:37:12

Åh, vad fint! Vad fin du är och vad glad jag blir! Tack hjärtat! Du är absolut bäst! Puss!!!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-07-15 10:44:29

Stort Grattis till sminkan!



och emma dina ögon är ju helt fantastiska i den gröna!!! wow!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-07-15 11:08:25

Grattis bästa Sminskan på födelsedagen!



Och du Emma, du är gudomligt vacker;)!

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-15 19:44:35

Okej, men vad kan man räkna att dollarn ligger på nu då? Är så dålig på sånt :] Du gör mig verkligen intresserad att beställa, shiet jag kommer bli så pank om jag skaffar paypal ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-17 00:25:21

Linda: Vad roligt att du uppskattar vår blogg! Trist att du har det tufft, håller tummarna för att det ska vända för dig! Och för att katten ska bli bra såklart...



Sminkan: tack sötnos! Vad bra att du blev glad. och förresetn är det du som är bäst;) puss



Stephy: tack, grönt är så himla vackert...



Aila: Tack så jättemkt!



Hanna: jag brukar kolla växelkursen på forex.se. Uppskattningsvis ligger en dollar på drygt åtta kronor, men kolla innan, det gör jag alltid. Ofta sitter jag med en forexflik och en shoppingflik:) Sen brukar forex ta till lite extra, men det stämmer i stort sett, och att det blir ngt billigare är ju bara som en glad överraskning:) Haha, ja jag förstår hur du menar, men det är inte säkert, du kanske handlar för lika mycket men får mer för pengarna... Är du intresserad av nagellack så är ebay och USA definitivt en guldgruva:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-18 12:12:46

Åh så fint! Underbart med grönt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 14:33:31

Kerstin: Tack! Grönt är så fint. och vad roligt att du är hemma igen:)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-07-19 22:20:36

Hurra hurra hurra sötaste Sminkan!! Grattis!!!!!!!!!

Och Emma, fan så läckert!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-20 18:32:18

Karin: Tack så mycket:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela