Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma! Här är en swatch du måste se!

Publicerad 2009-07-30 09:13:21 i Swatchbibliotek övrigt,

Emma, min kära vän, jag har lurats! Minns du när vi talades vid om min favoritskugga Chromed in Between från Brite Bird? När du frågade om den påminde om Smoke&Diamonds från MAC och jag sa ja, fast mycket, mycket bättre? Ja, den sista delen av påståendet är sant, men inte den första...

Chromed in Between är mycket mer metallisk till sin karaktär, som du ser. Smoke&Diamonds är egentligen bara en greige som vilken greige som helst. Inte så mycket skimmer alltså. Den är en fin stapelskugga men kanske inte så unik. Chromed in Between är en färg som kan skifta från att se gyllene ut till att vara greige med metalliskt skimmer, varmt silverfärgad... ja, nästan vad som helst. Den kan blendas ut så att den blir ljuv och skir eller läggas så den blir helt täckande. Det senare är inget som helst problem då skuggan är följsam och krämig. Här har jag duttat på båda skuggorna på ren, torr hud med min fingertipp.
Så, om någon annan nu är sugen på Chromed in Between så finns den hos Brite Bird för 69 kronor. Rekomenderas varmt! Den är en av mina stora favoriter! Smoke&Diamonds finns väl inte längre hos MAC, tyvärr, men liknande färger finns hos alla makeupmärken så det är inget att vara ledsen för. MUS eyedust Demon är rätt lik, har jag för mig.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-30 11:31:29

Nej men, stygga Sminkan som luras sådär!:) Fast det gör inte så mkt precis, har bara sett Smoke & Diamonds i burk och på olika bloggar, så är inte så himla viktigt med en skugga som ser ut som just den... Och precis som du sagt så ser Chromed in Between bättre ut:)

Postat av: Purity
Publicerad 2009-07-30 14:16:13

Smoke & Diamonds återvänder den 15 augusti med kollektionen Love that look för alla som är sugna =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-30 15:40:12

Emma! Ja, jag tror du skulle trivas med Chromed in Between. Jag har väl använt Smoke&Diamonds någonstans i bloggen, men det är väl inte så många gånger. Mest när den var ny, liksom.



Purity! Okej! Bra att du säger det för det är nog många som vill ha den om man betänker hypen förra gången.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela