Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Balboa Beach Bunny

Publicerad 2009-07-30 17:00:13 i Naglar i lila,


Tokmycket bilder blir det, som vanligt, när jag ska visa nagellack. Det är alla fall ännu ett lila och ännu ett från BB Couture. Jag köpte det när de hade erbjudande i våras och man fick ett gratis på varje lack man köpte. Superbra erbjudande som åtminstone jag vill se dem ha igen!

Om ni klickar upp de små bilderna ska ni kunna se det multifärgade glitter som huserar i flaskan och på naglarna. Lacket är mellanlila med en röd underton men kryllar alltså av dessa multifärgade glitter. Det påminner något om Precision Twilight Zone, dock med tydligare glittereffekt trots att jag inte skulle räkna detta till glitterlacken. Förstår ni hur jag menar?

Lacket är liksom pepprat med små söta microglitter och gör sig definitivt bäst i solen eller klart ljus. Det blir lätt lite spräcklig känsla annars, i skuggan alltså. Som man skulle spillt salt över lacket. I klart ljus så lever det upp och skimrar i regnbågens alla färger!

Det är lättlackat med utmärkt, smal och spänstig pensel. Precis som jag vill ha det. Det torkar tokfort, så fort att man knappast behöver ett snabbtorkande överlack, men jag har det ändå för glansen. Det är två lager lack på bilderna och det behöver man, men då har man full täckning och samma färg som i flaskan.

Så, det är alltså lättlackat, vackert glittrigt och slår Precision Twilight Zone. Är det då en favorit? Nej. Det är precis ett sådant lila lack som jag lackar med, tycker är fint i en halvtimme och sen tröttnar på. Som Twilight Zone kanske ska tilläggas för den har jag använt svindlande en (1!) gång... Nå, förhoppningsvis kanske det här får komma fram lite fler gånger. Det är ju inget fel på det, men alltså något intetsägande. Tråkigt. Sen har ju jag ett knepigt förhållande till lila nagellack. Jag köper massor och älskar dem i teorin, men väl på naglarna blir jag kinkig och har bara några som jag älskar så där riktigt.

Vackert är det ju, det tycker jag faktiskt. Men, lite opersonligt, lite trist. Ni som har ett bättre förhållande till lila kommer dock älska det för det har inga direkta fel och brister. BB Couture säljs hos www.overallbeauty.com och frakten är helt överkomlig, strax under 5 dollar för en hel massa lack. Lacken i sig är dock ganska dyra och går loss på ca 9 dollar. Det kan det dock vara värt för ett så skojigt märke med kvalitetslack i roliga färger.


Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-07-30 17:13:33

Om de har ett sånt erbjudande igen kommer jag definitivt att handla några BB Couture!

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-30 17:19:04

underbara bilder. Jag skulle också vilja testa detta märke. Hoppas de kommer med nya bra erbjudanden:)

Älskar namnet på detta lack<3

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-30 17:51:17

Vad läcker den sista bilden är med lacket mot den orangablomman.

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-30 19:20:56

Jag tycker det var supersnyggt!!!

Länge sedan jag hade lila lack kom jag på nu...måste ändras på

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-30 22:41:58

Jag håller fast vid att jag inte gillar finishen på dessa lack. kanske skulle vara annorlunda om jag såg dem i IRL, men jag tvivlar faktiskt på det.

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-31 00:43:04

Emelie! Ja, det kommer nog igen!



Sanna! Ja, det är nog ett och annat lack du skulle gilla!



Sminkjante! Tack!



CC! Ja, kör på lila! Det är kul!



Emma! Nej, jag vet. OCh den här gången håller jag med dig.



Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-31 15:06:28

Åh guu så fint! Glittret verkligen poppar fram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-31 17:06:41

Alex! Ja, det är ganska fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela