Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kierra

Publicerad 2009-01-26 19:28:02 i Naglar i lila,


Kierra är ett av de lack som kom med mitt Nail Mail-paket  nu i januariutskicket. En trevlig rödrosalila färg som tillhörde Edgy-paketet. Kanske inte så helt edgy enligt mig, men väldigt snyggt, Det påminner en hel del om de lack som kom i Zoyas höstkollektion Pulse, och dem älskade jag.

Kierra är ett skimmerlack, men skimret är så finkorningt att det knappast märks i dagsljus. Om ni tittar på dessa bilder, tagna i dagsljus i fönstret, så ser det ut som en glossig krämfinish. I alla fall oftast. Det ni ser på bilderna är två lättlackade lager utan överlack. Kollar torktid nu medan jag har tid. Det torkar bra, fullständigt normalt, men så klart rekomenderar jag ett snabbtorkande överlack. Vet inte längre hur man klarade att lacka naglarna utan det!

Kierra var först lite av en besvikelse. Jag hade nog förväntat mig mer oumpf i färgen. Men det är en väldigt bärbar nyans som nog passar att ha på de flesta arbetsplatser där man får ha nagellack. Det är kanske inte edgy men väl användbart och funkar alla årstider och i de flesta stilar. Funkar med dräkt men även med jeans, liksom. Den mest gotiska flickan med det vitaste fetsminket och längsta spetskjolen (oh, om jag ändå vore hon....) skulle kanske inte bära det, men jag som aldrig når ända dit kan absolut göra det. Jag ser en romantisk tolkning med viktorianska spetsblusar, lösa knutar och liljevit hy som inte är fetsminkad utan "naturlig". Och kamésmycken på sammetsband. Och dessa naglar. Det funkar.

I lampsken kommer allt det dolda skimret fram och lacket får också en betydligt varmare ton. Jag föredrar faktiskt det lite dammiga dagsljuslacket framför det glammiga lampljuslacket.

Men det är klart, det är fint så här med. Men det blir mer cyklamenrosa än lilarosa.
Hur som helst är det ett trevligt lättlackat och fint lack. Inte ett av dem jag kommer tänka på först när jag öppnar lacklådan, men absolut inte ett lack jag skulle vara missnöjd med. Ett bra lack för mina mer sobra stunder, ni vet, de då jag vill låtsas vara lite vuxen. ;D

Lampljus, dagsljus, lampljus...

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-26 20:28:15

Tycker det ser jätte fint ut...snart kärring som jag är;) Fattar inte heller hur jag gjorde innan Seche.

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-26 20:43:07

Åj då vad fint det är i lampljuset! Sobersött!



Helt till en annan sak: jag är ibland litet småförbannad på jobbet även om jag trivs bra: jag kan nästan aldrig ha megablingbling på klorna. Emellanåt lackar jag ändå med nåt riktigt snuskigt och gömmer fingrarna då de mer konsevativa arbetskamraten syns till. Men imorgon blir det en rosa dröm av DS OPI och litet vårlack från Chg, det kan ingen tycka till om, på fel sätt i varje fall.



Ursäkta för sidospåret:D

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-26 20:44:11

tack =) vad roligt att du fastnat för bloggen, jag är ju här inne ett par gånger om dagen också för inspiration =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 21:25:37

C-N! Nej, snabbtorkande är en fantastisk uppfinning!



Badis! Låter väldigt fint, det du planerar! Tur att jag får ha hur mycket nagellack jag vill. Vissa plussidor ed mitt jobb finns det faktisk! :D



Linda! Vad kul! Vi gillar varandra! :D

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-26 23:32:12

psst! sötnos! du har en utmärkelse i min blogg! kramar

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-27 00:02:07

Det är snyggt, och jag gillar din beskrivning, de är alltid roliga:)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-27 00:32:50

Nej, inte så edgy men det är inte lätt att välja utifrån foton... Nåja, det finns massor med utrymme för förbättring. =)

Postat av: Susss
Publicerad 2009-01-27 01:18:10

Emma P: Tack å tack! Mjo tema veckan var faktikt riktigt rolig och utmanande.. mer sånt vill vi ha! och mera emma P medverkande i temana!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 06:18:24

Therese! Tack! :D



Emma! Ja, färgen är snygg. Absolut!



Karin! Äh, det var inget klagomål! Jag gillar det!



Suss! Jag håller med, mer Emma P! ;D

Hoppas hon läser din kommentar till henne! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-27 11:11:49

det ser fint ut! Lite glossigt bärigt sådär-yum!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 18:07:10

Sanna! Det är fint! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela