Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Snabbgenomgång av Peacockveckan, ögon och naglar...

Publicerad 2009-01-11 14:02:02 i ,

Jaha, nu är alltså Peacockveckan slut, denna vecka dedicerad till min Indelible Gel Eyeliner inhandlad från MAD Minerals i påfågelsblått. Även om de även dyker upp i januaris sammanfattande kavalkad tänkte jag att en snabb recap kan vara roligt, speciellt som jag även kastade ut alla påfågelslack ur arkivet också. Så här kommer veckan som var:

Måndag:

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Och lite senare på fredagen även denna:

Lördag:

Söndag:

Alla förenade av en enda sak alltså, att det är samma eyeliner. Nå, naglarna då? Ja, jag hade två nya notd, med Sally Hansen Chrome Turquoise och med China Glaze Adore, men passade på att rensa ut lite ur arkivet. Här kommer dem alla.



Okej den sista bilden längst ner är faktiskt Butter London Thames från jullovet, men den passade in så fint... Ja, det var det. Min favoritsminkning var den med New Copper från i tisdags. Jag gillade den. Jag använder så sällan koppar och orange så det var kul att prova det och dessutom få det att se bra ut, för tycker jag att det gjorde. Jag var nöjd den dagen.  Emmas önkan med lila ögonskugga rån torsdagen ser bra ut den med. Och nu ska jag inte använda Peacock på ett tag. Kanske återkommer det en eyelinervecka i framtiden. Jag har ju flera som vore roliga att sätta tänderna i. Uppity, Silver stroke, Cobolt, Endangered, Black Cherry, den lila från MsChic... Ja, ni förstår hur jag menar. Däremot bir det aldrig med Urban Decays otäcka eyeliner Revolver. Usch! Sämsta köp jag gjort.

Om ni kommer tillbaka om några timmar ska jag nog vara helt redo med inspirationsbils-inlägget för nästa veckas temavecka. Blommor från min trädgård. Men, nu ska jag göra lunch och se en film. Tror det blir Barnhemmet av Juan Antonio Bayona. Har ni sett den?

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-11 14:33:35

Torsdag, onsdag, lördag i den ordningen är min topp 3. Kul vecka!

Barnhemmet är kuslig men bra och framför allt snygg tycker jag.

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-11 14:42:24

så najsigt så :) kram malin

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-01-11 14:45:12

Satt och försökte bestämma mig vad jag hade för favorit men det gick ju inte, inte ens när jag försökte med favoriter gick det. Ser framemot nästa vecka helt enkelt! :)

Postat av: Ika
Publicerad 2009-01-11 14:54:01

Jag bara älskar onsdagen och lördagen! Sååå underbara sminkningar! Jaaa, ta en temavecka med Amethyst Shine från MsChic! Den är så fin att den förtjänar en hel vecka :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-11 14:56:28

Min favvo är torsdag, och alla naglarna! Läckert!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-11 15:06:21

Tisdag och torsdag är mina favoriter! Jag längtar till starten på denna tema vecka! (Barnhemmet är lite kuslig. Jag tycker den är bra!)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-11 16:39:56

Det är roligt med temaveckor.

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-11 17:21:05

Lovely! Älskar färgerna! Du, förresten... nu har jag upptäckt bloglovin, har du möjlighet att lägga upp bloggen där så skulle jag bli glad? Det är så himla praktiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 17:35:53

Mimmi! Barnhemmet var bra! Kul att se en riktig spökhistoria!



Malin! Tack!



Karusell! Vad bra! Jag hoppas nästa vecka blir rolig!



Ika! Ja, kanske det. Vi får avverka den kommande veckan först så får vi se sen. Vore inte så tokigt faktiskt.



Marina! Tack! Ja, naglarna är roliga!



Alexyndra! Du och jag har samma smak då! Vad roligt! Både på smink och film!



Sminkjante! Ja, visst är det! Ska du med på nästa veckas tema! :D



Ninni! Jag vet inte hur man gör. Har inte satt mig in i det. Använder det inte själv. Ska fråga min tekniker, Rouaa!





Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-11 18:47:51

Grym vecka, Sminky! Det har sett jättefint och säg den som inte vill ha en Peacock-eyeliner nu?

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-11 20:36:00

Hihi, tackar! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-11 21:55:46

Marie! tack! Det är en grym eyeliner!



Ninni! frågar nu!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-11 22:03:34

Du har gjort massa fina! men måndagen är faktiskt utan tvekan min favorit! Naglarna gillar jag nog sally hansen och pure ice bäst. Ja jag vet att jag inte har kommenterat den sistnämnda, men den är himla fin iaf!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-12 11:18:42

Oj så mycket vackert! Min favorit måste nog vara Måndag. Älskar kompositionen av skuggor och liner där! Formen på Söndagen går inte heller av för hackor, klassisk men ruggigt snygg. Nagelfavoriterna var svårare... kanske ChG Adore eller DV8 =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-12 19:37:35

Emma! Tack! Ja, Pure Ice är snygg!



Adrasteiah! Måndagen är inte så tokig faktiskt. Jag gillar den också. Färgerna är fina.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela