Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Shopping! Swatcher!

Publicerad 2009-01-29 19:31:06 i Swatchbibliotek övrigt,


Titta här vad jag kom hem med idag! Hehe! lbland är det farligt att ha ärenden på stan. Skulle köpa en Facefinity då min nuvarande börjar bli halvtom/halvfull och jag inte kan leva utan en backup i badrumsskåpet. Resten är impulsköp.
Det blev alltså två Facefinity. Nej, det var inte nedsatt pris, det var svårt att hitta min färg. När jag hittade den tog jag båda som låg kvar. Man vet ju aldrig hur det ser ut när det är dags nästa gång. Då var jag på H&M, som ni säkert listat ut, och kom på att jag skulle titta på den där paletten Rouaa pratat om att köpa. Jag var inte intresserad alls tills idag då Orchid lade ut en eotd och den såg rätt intensiv ut. Klämde lite på paletten och beslöt att jo, den får följa med hem. Nagellacket vet jag inte hur det hamnade i korgen. Inte kan väl jag ha tagit ett sådant med mig med vilje? ;D
Det är Dasing Diva i orange i alla fall. Ser fint ut i flaskan!  Obs! Jag är inte speciellt förtjust i orange som verkligen inte klär mig. Det märks va? Att jag inte gillar orange alltså... :D
Hårsnoddar behöver väl inte förklaras?
Dessutom blev det tre behå på Lindex. Inte smink, men väl beauty. Frångick även mina principer om svart under i alla lägen och köpte två vita. Varför? Ingen aning... Jag håller nog på att utveckla något läskigt syndrom.
Ja, det var det. Nu är jag pank och fågelfri igen. Men jag förtjänade detta, eller hur! ;D

Swatcher på ögonskuggorna:

Ser ni hur läckra de ser ut!!

Utan blixt i halogenspotlight-ljus och de är lagda på bar, torr hud med torr skumgummiapplikator, den som följde med i förpackningen.

Samma men aningens annorlunda vinkel.
Den bruna och den grå är bra pigmenterade men den i orange känns lite mesigare. Nå, det lär väl vara den jag använder minst så det gör inte så mycket.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-29 19:50:16

Jag gillar inte heller orange, men de skuggorna är faktiskt snygga, tror det är kombinationen som gör det faktiskt.

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-29 19:51:20

Förresten, kan du inte förklara varför du gillar Facefinity så mycket och vad den kostar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 19:58:39

Ninni! Jag har skrivit om Facefinity här:

http://sminkan.blogg.se/2008/april/facefinity.html

Har nog sagt allt i den recensionen...

Priset? 120 kronor tror jag. Min bästa foundation någonsin! Men foundation är ju väldigt individuellt...

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-29 20:06:10

Klart du förtjänade det! Låter som en bra shoppingdag!:D Själv har jag inte gunkhamstrat idag men det blev en skitdyr bok som jag salivutsöndrat över i kring ett år.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-29 20:11:03

Klart att du förtjänar! Ser skojigt ut... Jag såg också Orchids EOTD och blev impad av skuggan. Ska bli kul att se vad du hittar på! Och dockan, logga in på msn nu, för jag är hemma;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-29 20:11:58

Jag vill också ha facefinity nu! Det var väl ett herrans tjat om denna foundation, så då måste den väl vara bra:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 21:13:53

Badis! Ja, klart jag förtjänade! hurra! Och du med!



Emma! Hehe, tvivlar på att du skulle bli lika kär som jag. Du är ju mer mineralflicka...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-29 21:39:52

Har också stått och klämt på de där skuggorna, fast den som var turkos/lila/svart (så klart, det är ju jag...;-) ), men jag lade tillbaka dem... hur många turkos och lila skuggor kan man ha?? Nåja, känner jag mig själv rätt så landar den här hemma inom en snar framtid! De kändes hyggligt ok i pigmenteringen, rapportera gärna!

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-29 21:53:10

Nu har jag läst ditt inlägg om Facefinity och jag är ledsen, plånboken, men jag måste ha den om den finns i en färg som passar mig. Nu har jag typ åtta foundations, men jag älskar ju att prova nytt! Gillar verkligen dosans utseende och yta är ju allt - eller hur? Hihi!

Postat av: Desirée F
Publicerad 2009-01-29 21:55:05

Facefinity är underbar. <3 Den ser naturligare ut, och känns bättre för mig, än EMs Cool Fair. Det är så behändigt att kunna ha allt i en dosa och få snyggt resultat istället för att mecka med mineralpuder, setting powder och allt vad det heter.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-29 22:10:15

Åh, jag har kollat på den där trion flera gånger men hela tiden tänkt "nej, jag behöver inte fler skuggor", men det är svårt att fortsätta intala sig sådant när man får se så fina bilder på skuggorna!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-29 22:24:36

Mmm, så härligt med lite shopping! Jag letade faktiskt reda på min Facefinity igår som jag hade undanstoppad bara för att uppdatera mig och se om mina åsikter ändrats om den. Jag blev faktiskt positivt överraskad. Den gör mig inte lika torr som jag kommer ihåg. Kanske har jag ändå fått en något bättre hy efter mina Kanebo Super Moist orgier.. =)

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-29 22:25:48

klart du förtjänade att shoppa hehe :)



har också tittat på de där skuggorna (fast den med lila i) fast jag brukar inte bli så impad av H&M:s skuggor..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 22:45:58

Marina! Ja, jag lovar rapportera om dem så fort jag burit dem!



Ninni! Mi passar den perfekt, men det garanterar ingenting. Jag hoppas du blir nöjd!



Desirée! Absolut! inns inget smidigare än Facefinity! Den konkurerar ut alla andra produkter för mig vad gäller baser.



Mimmi! Den är ju inte dyr, tak och lov. men de är den grå och bruna som ger valuta fö pengarna.



Adrasteiah! Jag har ju normalaste hyn man kan hitta och på mi är den perfekt! Bäst!



CC! Man kan ju intala sig det alla fall! Och så klickade ja hem lite MUC och lite TMM idag... Usch. Man kan inte låta bli.



Ja, H&M har väldigt olika kalitet. Ibland överraskar de stort. Älskar Smokey Eye-paletten och även deras gala Divided-skuggor. Men de finns ju inte längre.

Postat av: Elena
Publicerad 2009-01-30 11:23:18

Jag älskar Dashing Diva, har en bild på den nånstans på bloggen, fast jag tror att jag gjorde tippar antingen med eller på den, hmm...

Postat av: orchid
Publicerad 2009-01-30 13:17:21

den oragna blir bra med lite udpp under!!



Vil ha allt du köpte.. hehe

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 15:58:34

Elena! Tror jag såg den hos dig för en tid sedna.



Orchid! Ja ganvänder inte UDPP men den blir bra med lite krämskugga under också. :D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-30 22:31:26

Ah, den där paletten ligger hemma hos mig också! Jag provade den en kväll och bilderna blev inte så bra så de ligger opublicerade i bloggen... Men nu när jag ser paletten här hos dig blir jag sugen på att använda den igen, jag gillar den orangea!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 10:08:40

Makeupoholic! Klart du ska använda den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela