Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sammanfattning av blomtemaveckan

Publicerad 2009-01-18 23:19:27 i ,

Slut på blomtemaveckan! Men det var riktigt roligt! Har, trots förkylningen, känt mig piggare och mer hoppfull om en ny vår när jag fått spraka loss i färg! Och alla ni som var med, STORT TACK! Vad underbara bidrag ni kommit med! Härliga färgglada makeuper! En glädje och kreativitet som inte går att beskriva! Ni har verkligen gjort veckan rik och spännande och rolig! Nya bekantskaper dök upp i länkarna, gamla vänner gjorde sig påminda och jag hoppas ni inspirerat och inspirerats av varandra! Jag är så överväldigad av all positiv respons och vill bara säga en sak till. Jag har klickat på alla länkar och tittat på alla makeuper och ni är alla fantastiska! Ni har vågat er på färger som ni normalt inte provar, ni har experimenterat med former, jag menar, vem glömmer Fizz Ivys vinbär? Ni har tagit risker och ni har visat entusiasm, kretativitet och generositet! Kram på er, alla bloggkollegor! Låt oss göra om detta snart! Ni är UNDERBARA!

Länksamlingen väntar på några eftersläntrare men kommer upp imorgon, måndag, under kvällens lopp!

Nästa vecka ska jag ut på nya äventyr då Rouaa lockat mig med en ny temavecka. Ja,  jag vet, de kommer slag i slag... Jag vet inte själv hur det kommer sluta men Rouaa ska lägga upp ämnen och bilder på sin blogg någon gång i natt, om jag känner henne rätt. Häng gärna med om ni vill och orkar. Jag hakar på efter jobbet imorgon. ;D

Här är en sammanfattning av min vecka! Sov gott alla sminkgalningar! Imorgon är det dags för nya tag i penslar och skuggor!













Emma P börjar ju bli något av en inventarie här hos Sminkan. Lika bra att ni vänjer er, för hon är här för att stanna! Och tur är väl det!
Hon gjorde två fantastiska fotd för er att njuta av under temaveckan. Dels en kombination av rosa och gult och dels en otroligt tjusig cut crease look i rött och svart. Har ni tänkt på hur ofta hon visar rött i sina fotd? Det gillar vi!
Här är bilder på min vackra medbloggerska!

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-18 23:31:15

HURRA FÖR SMINKAN!!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 23:40:18

Amen! Vilken parad av underbara foton! Grymt lyckad temavecka! *klappar händerna*

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-19 00:02:31

Ja otroligt bra gjort av dig faktiskt!! har varit så himla roligt och jag gick tom upp tidigare innan jobbet för att hinna, och tro mig. Jag gör inte sånt. Min pojkvän trodde jag var dum i huvudet :p

Postat av: Suss
Publicerad 2009-01-19 00:48:28

haha du. jag måste fråga...

Jag är rätt färsk här i smink-blogg-världen.

Började i samma veva som din temavecka ungefär..

vad skjutsiken betyder EOTD å allt sånt? nu känner jag mig lagom blåst... :P

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-19 01:14:56

Det är ett hästjobb du gjort, Sminkan, med allt länkpill! Dina makeuer har varit överraskande vackra och inspirerande varje gång och jag har verkligen kunnat se blominspirationen i dem varje gång.

Och tack för att du bjudit in alla till detta, att du har bjudit på dina tolkningar och för att du lämnat kommentarer varje dag! Fnissade och kände ett litet glädjeskutt i magen när jag såg mig själv nämnas i inlägget :) Tack så mycket!

Jag dubbar dig härmed till Dame Sminkan!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-19 01:17:47

Dumma inspiration som vägrar infinna sig... Jag ska vara med jag med nästa gång, även om jag måste tvinga mig till det!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-19 01:32:41

Läckert läckert läckert!! Otroligt vackra allihopa! Nästa tema ska jag vara med på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-19 06:08:26

GQ! Ja! hurra för mig! Och alla andra underbara sminkisar där ute!



Adrasteiah! Ja, visst hade vi roligt! Jag är så nöjd!



Suss! Jag vet vad du menar. Så funkar en temavecka på mig med, det är därför jag vill ha dem! Hatar att gå upp, men har man ett lite lustfyllt mål så går det lättare. Och lite tvång... :D

eotd= eye of the day

fotd= face of the day

lotd= lip of the day

notd= nail of the day

Förkortningar för när man visar det man bär just den dagen i sminkväg.

Och varför känna sig dum? Jag menar vem vet sånt egentligen? Bara typ ett par hundra hardcore sminkjunkies i Sverige... Fråga på när jag/vi blir obegripliga med vårt fikonspråk!



Marie! Tack! Det värmer! Och det har varit vansinnigt roligt att ha temavecka när så många varit med! Tidskrävande, men roligt! Och inte minst inspirerande! Tack för alla bidrag!



Chaosophia! Akta dig du så jag inte tar dig på orden. Rouaa ska ju starta nästa temavecka IDAG!



Karin! Tack! Och ja, var med!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-19 10:04:56

Vilken underbar vecka det har varit.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-19 12:02:31

Härligt initiativ med blomtema såhär i vinterrusket och vilket vackert collage av bilder! Jag lyckades inte pricka en enda dag men jag har njutit av dina och andras makeuper istället!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2009-01-19 15:50:32

Tack snälla söta Sminkan för en fantastisk vecka! Helt underbara färger och maker, vilken inspirationskälla! Det var din temavecka som fick de första vårkänslorna inombords att spritta, TACK! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-19 16:07:43

Sminkjante! Visst var det! Årets bästa!! :D



Makeupoholic! Ja, visst var det många fantastiska bidrag! :D



Ifrith! Samma här! När jag sminkade mig i gult på tsdagen kunde jag svurit på att jag hörde fågelsång utanför fönstret!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-19 21:17:55

Alltså, vilken underbar kombination av trädgårdsbilder och dina sminkningar! De där bilderna skulle jag lätt kunna tänka mig att dom skulle platsa i en inspirationsbild för nån tidning! Såg grymt läckert ut, vackert verkligen! Blev grymt som en helhet! Och jag älskar fortfarande den röda... :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-19 21:26:04

Marybeth! Tack! vad kul att du gillar bilderna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-20 00:00:44

jag tycker att det har varit en suverän vecka! jag gillar nog alla egentligen, men favoriten är den röda och den gröna ovanför... ja och av mina den röda såklart, men det är väl givet, den andra blev ju asmedis på bild!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-20 08:04:27

Emma! Äsch, asmesig är väl att ta i! Jag tycker du var tapper som tog dig upp och fotade så tidigt. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela