Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sammanfattning av temaveckan med naturfenomen

Publicerad 2009-01-26 11:51:25 i ,

Förra veckan höll Rouaa i en temavecka med olika naturfenomen som inspiration. Jag var medskyldig till att hitta på ämnena så jag fick även bita ihop och försöka göra dem, något som inte alltid gick så lätt. ;D
För er som efterfrågat mer temaveckor kan jag berätta att det finns en del två av denna som kanske kommer dyka upp någon gång när vi känner oss motiverade. Just nu behöver Rouaa vila upp sig lite och bli frisk och jag, ja, jag behöve vila upp mig från allt glitter och alla lösögonfransar. Nej, men jag har också varit förkyld hela veckan och tycke vi kan skjuta del två av naturfenomenen lite på framtiden.

Så till själva sammanfattningen av veckan. Det har varit väldigt roligt och väldigt svårt. Jag har varit missnöjd mer än en gång, men jag har tagit mig igenom veckans alla dagar och Emma, min söta medbloggerska, fixade två av utmaningarna med den äran! Här är våra bidrag:

En meteor susar genom rymden och bryter jordens atmosfär. I en brinnande gnistrande bana närmar den sig och lyser upp en djupblå natthimmel.

När meteoren slår ner glöder den ännu och det torra riset i en skog börjar pyra. Plötsligt tar det fyr och en rasande skogsbrand bryter ut. Lågorna står höga och gnistor flyger  i luften. Sot, rök, eld och kaos... Hettan är fruktansvärd och elden förtär allt i sin väg.

Ingenting kan stoppa elden förutom en mäktig flodvåg. En rasande, ohejdbar naturkraft som kastar sig med sina vattenmassor mot land, sköljer bort och krossar allt i sin väg, släcker skogsbranden och lämnar landskapet avspolat och rent

Tiden går och en ny skog reser sig upp. En regnskog. Skimrande och ogenomtränglig. Lummig och frodig. Fylld med sällsynta fåglar och djur. Jaguaren smyger här bakom trädstammarna, fukten är påträngande, ångande. Grönskan tät. Men något förändras. Det regn som faller blir hårdare och hårdare, piskar sönder lövverken. Vinden ökar i styrka och böjer trädens grenar...

Mörka, tunga moln drar in över regnskogen. Snart syns inte solen längre, himlen är täckt av lila och grått. Mullrande mörkgrå  är molnen, men med silverkant. Mäktiga basröster dundrar ut över skogen, blixtar i silver gnistrar till över en allt mer dramatisk himmel. Åskovädret är ett faktum.

Vädrets makter härjar alltså vår lilla regnskog. Om den nyss plågades av det hårda åskvädret är den nu i total chock, insvept i ett tjockt lager snö och is. Jaguaren skakar av köld  och söker skydd från snön och den isiga vinden. Vad är detta kalla, våta som smälter på hans nos? Världen känns inte längre igen, snön piskar i jaguarens ögon. Hans första snöstorm...

Som ni förstått så kommer vår skog drabbas av ytterligare en katastrof. Nej, inte avverkning, men förintelse av ett annat slag. Slutligen skjunker sakta vår lilla regnskogsö, likt Atlantis, till havets absoluta botten. Ner, ner sjunker den, allt djupare i mörker. Underliga formationer av sten syns medan vi sakta snurrar neråt. Till slut är mörkret totalt. Vi ser inget mer och vilar i den svarta Marianergraven.

Emmas djuphavsgrav är lite elegantare och skapad med hennes senaste favoritteknik, cut crease.

Och naturligtvis vill vi efter en tid sköljas upp på land igen. Vi använder Emmas brusande vackra flodvåg till det!

Så var det med den veckan, nu är det ny vecka och nya tag! Hoppas ni hade lika roligt som jag på naturenomensveckan och glöm inte kolla Rouaas blogg efter sammanställningen av alla länkar. De kommer så snart hon kan sitta uppe utan att bli yr.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 12:33:58

Oj oj, inte illa! Du har gjort otroligt många fina denna vecka! Svår att välja en favorit, så jag väljer två. stjärnfallet och regnskogen tycker jag blev suveränt tjusiga båda två!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 14:19:37

Emma! Då väljer jag flodvåg och Marianergrav av dig! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 18:03:07

Haha, vad rolig du är då:P

Postat av: merlyn
Publicerad 2009-01-26 18:04:12

riiktigt tjusiga allihopa! :D kram

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-26 20:36:09

Jag hade missat dni skogsbrand. var snygg den var!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 21:19:10

Merlyn! Tack!



Kajalpennan! Tack!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-26 23:36:46

Hi hi vilken rolig lite historia du berättade, vad du fick till det! Jag gillar alla dina sminkningar i temaveckan... tänker inte välja en favorit, alla är bra! Sminkan äger!

Postat av: amanda
Publicerad 2009-01-27 19:07:20

riktigt fina och roliga sminkningar, men snöstormen var min favorit!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 19:24:30

Amanda! Vad kul att du gillade dem!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela