Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Chrome Turquoise

Publicerad 2009-01-07 17:25:00 i Naglar i blått,


Nu när jag har Peacockvecka på bloggen så passar det väl ypperligt att lacka naglarna med ett av mina nya chromelack från Sally Hansen. Turquoise är mitt val för dagen.

Egentligen borde jag inte lägga ut de här bilderna för jag lyckades misslyckas med ett lack man inte kan misslyckas med. Jag började, som vanlgt med underlack, Redis, i två lager. Därefter ett lager lack. Perfekt. Hade jag lämnat det där så hade naglarna haft en slåt, tukosblå yta i metalliknande lack. Men nej. jag skulle absolut ha på överlack. Det behövs verkligen inte för det här lacket torkar fortare än man kan säga out the Door, men just Out the Door blev mitt val av överlack. Det funkar inget bra. Det torkar långsammare än lacket gör av sig själv och dessutom skapades en yta som blev mer skimmer än chrome. På med ett lager Turquoise till alltså för att få tillbaka ytan, och vad får vi på köpet? jo, bubblor. Men, jag tänker inte lacka om. Nej, det får vara så här i alla fall en dag. Och i kan ju se hur ljuvligt superfantastisk färgen är i alla fall!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-07 17:55:54

Vilken färg! Helt otroligt vilken glans! Men den kanske också kommer ifrån topplacket du använde?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 18:04:10

Alexyndra! Nej, jag målade ju ett lager lack ovanpå överlacket för överlacket sabbade själva chrome-känslan. Det borde jag fattat innan...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-07 18:10:31

Ooh, inte dumt! Så där ska ett metalliskt lack se ut!

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-01-07 18:25:56

Hilfe Sminkan! Om du måste välja: den svarta viva la diva paletten eller den från ebay?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 18:35:46

Adrasteiah! Ja, viss tär det underbart! Får ChG att skämmas!



Emelie! Ebay. LÄTT! VLD är inte en bra palett även om den går att använda. Ebaypaletten är riktigt bra. I alla fall min.

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-01-07 18:36:59

Å vad bra att du sa det för min magkänsla ville säga ebay.



Ebay it is then. Är ju trots allt nöjd med den palett jag redan har därifrån.

Postat av: Nathalie Franzén ♥
Publicerad 2009-01-07 21:19:25

Åh, snygga naglar! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 21:50:03

Emelie! Låter som en plan!



Nathalie! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-07 21:58:58

Precis som jag sa igår så tycker jag att detta lack har en underbar färg! Synd att det bubblade sig, men inte synd att det blev skimmer ist för chrome, skimmer är finare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 22:00:05

Emma! Näpp! Chrome är finare. Du skulle sett hur det såg ut med överlacket... Usch!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-07 22:56:46

Så fint!!! Riktigt läckert!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-07 23:08:25

Vilket fint lack, har funderat på att beställa SH chrome lack, nu vet jag att jag måste!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-08 05:56:41

Karin! Ett fantastiskt lack!



Lina! Ja, det är klart du måste!

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-08 18:26:47

Vilken sexig blå...slurp!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-12 16:19:22

Superfin färg, verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela