Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Chrome Royal Purple

Publicerad 2009-01-14 17:49:08 i Naglar i lila,


Ännu ett av mina åtta, på ebay inropade, chromelack från Sally Hansen. Det här är ett lack som i hög grad liknar China Glaze Harmony, som jag också haft  min ägo en kort stund. Dock testades det aldrig på naglarna innan det fick flytta till Emma så jag kan inte jämföra konsistens och lackningsegenskaper.

Det är så tråkigt att alla bilder man tar är under lysrör, men det är ju fortfarande den mörka årstiden...
Hur som helst, lacket täcker med ett lager. Det blir inga större penseldragsmärken och jag tycker färgen är riktigt trevlig.
Det torkar helt på under fem minuter. Otroligt snabbt och bra. Lättlackat som sjutton, faktiskt mer lättlackat än det turkosa i samma serie då detta lack har ännu bättre formula.

Jag använder inget överlack för att behålla den metalliska känslan på lacket.

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-14 17:57:42

Snyggt, måste nog införskaffa några av Chromelacken från SH. Är lite mer förtjust i det turkosa dock.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 18:01:37

Lina! Ja, det är toksnyggt! Alla är toksnygga! Fick hem två till idag! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-14 18:37:12

Riktigt läckert! De är inte så tokiga faktiskt, men jag tycker nog också att det turkosa är finare. Eller jag vet inte, jag gillar lila mer, men det turkosa var så lysande! Jag tycker att detta ser lite mörkare ut än harmony, men kan ju vara ljuset.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 19:12:24

Emma! Kanske är det snäppet mörkare? När får man se Harmony då? :D

Postat av: frk_frodig
Publicerad 2009-01-14 20:31:21

Snabbtorkande lack låter bra. Är det lila låter det ännu bättre! Var kan man köpa Sally Hansen? (Utom ebay)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 21:24:05

frk_frodig! Jag vet inte var man kan få tag på det utom på ebay. Tyvärr.



Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-14 22:42:35

Jädrar vilket snyggt lack! Vill ha! Toksnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 00:30:02

Ja jag tror det. men det kan ju vara ljuset med, jag tog mina bilder ute, och det var faktiskt ganska soligt när jag fotade. Du får kika och se vad du tror...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-15 08:26:21

Jädrans vad läckert det här är. Måste kolla in ebay.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela