Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maybelline Mirror Image

Publicerad 2009-01-14 21:14:46 i Naglar i svart, grått, silver,


Mitt i min klematislila dag kommer här ett silverlack. Det har dessutom legat och väntat på att få bli provlackat med, så jag hade kunnat klämma in det före veckan kom igång.  Hur som helst, Emma, som väntar på sitt, vill väldigt gärna se det och i utbyte mot att jag visar silver har hon lovat visa lila, närmare bestämt Harmony från China Glaze! Maybelline Mirror Image har setts på många bloggar på det senaste. Adrasteiah, en ständiga fresterska, fick halva Sveriges befolkning att kasta sig ut i ebay-havet för att klicka hem den här lilla  skönheten. Jag köpte en till mig, Emma en till sig, Crazy Nails köpte... Alla köpte!

Det här är ett tvåstegslack. Man har en bas som ska jämna ut nagelns yta och sedan silverfärgen. Jag började med NNS, sedan ett lager Redi Basecoat, sedan basen till lacket och så silvret. Allt såg för djävligt ut. Ojämna åsar och mystiska rivmärken efter penseln. Nytt försök!

Nu provade jag NNS, basen till lacket och så silvret. Nej. funkade inte så bra. Jo, nio naglar av tio fixade det men den tionde fick katthårsanfall och sen blev allt misär med den och hela manikyren. Tillbaka till ruta ett.

Nå, nu var jag rätt less på att lacka naglarna. NNS igen. Baslack till lacket. Silver. Silver igen för at jämna till där det blev ojämnt. Överlack på det för att försöka rädda det som räddas kunde. Nytt lager silver....

Ett lager silver räcker egentligen för full täckning, men det blir oerhört lätt spår eller hack i det. Penseln kan riva upp sår i det som i en metallfolie. Få man det bra är det så snyggt att man dånar! Nästa gång ska jag köra NNS+överlack+lackets bas+silver. Det tror jag blir perfekt!
Lite penseldrag syns här, men inte farligt. Mina bilder är inte i närheten av Adrasteiahs, men vad sjutton...

Och en liten uppdaering med dagsljusbilder. Okej, dagsljus ä väl att ta i, men i alla fall ine lamsken...

och små klickbara:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-14 21:18:22

Jag tycker det ser jättesnyggt ut! fantastisk metalliskt lack! Längtar verkligen efter mitt. ja du Adrasteiah är en fresterska, men hon är inte precis ensam:P ni är lika goda kålsupare båda två:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 21:27:48

Emma! Visst är det galet vackert trots visst klåperi från min sida! Du kommer älska ditt!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-14 21:52:46

Jag hade något liknande från Loreal tror jag det var, det hette crome shine tror jag och jag köpte det för några år sen.. det såg ut så där men var ganska svårt att måla med så jag gav upp det och trodde inte jag skulle ha så täckande lack.. tror jag slängt det men är inte helt hundra.. Det var coolt om man fick till det iaf..

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-01-14 22:05:04

Det är bra fint alltså! Tänk om det bara funnits i fler färger. Brons och guld till exempel.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-14 22:22:05

Åh det är så häftigt! Cred till dig som orkar måla om och har tålamod till det! Jag orkar knappt vänta på att två lager ska torka. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag är så avundsjuk på er som har detta lack! Jag blir nästan lite ledsen att jag inte har pengar på ett tag, då går jag och oroar mig att det ska sluta säljas och att jag inte hinner... :P Så fort jag kan så ska jag köpa detta för det är hur coolt som helst!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-14 22:33:51

Alltså är jag den enda i världen som aldrig provat E-bay... vågar inte! Verkar så invecklat. Jag har precis misslyckats med en beställning från Fyrinnae... den vägrade ta mina uppgifter när jag skulle checka ut och till slut gav jag upp och struntade i alltihopa. Det var första gången jag skulle beställa därifrån, fick äntligen ändan ur... himla typiskt! Det där silvriga lacket är ju skitsnyggt! Med andra ord, det finns Maybelline ute i världen som inte finns här...? Som med allt annat förståss.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-14 22:55:02

Marina: nej då, det är du inte alls. När Sminkan säger att jag har köpt ett så menar hon att hon köpte det och jag betalade till henne. Fyrinnae kan vara lite knepiga, jag har själv haft problem med att få igenom beställningen. testa att skriva sverige på state. Det funkade när jag skulle handla, har iaf för mig att det var det jag gjorde...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-14 23:30:34

Hihi, det är allt rätt kul att frestas också! Ge igen lite för alla gånger du frestat mig. Och det är inte få gånger! ;)

Men du - jag tror att det är NNS som gör att det inte funkar för dig. Möjligtvis om du förseglar det med överlack precis som du säger, då kanske det går. Det gick åt skogen för mig med när jag grundade med Nail Envy och sen baslacket direkt på, då blev det krackelerat och hemsk. Som tur är upptäckte jag det efter en nagel... =) Körde sen med baslacket direkt på nagel och ett lager silver, då gick det bättre. Känns ju inte som att det har någon större tendens att missfärga naglarna... Får man till det är det obeskrivligt snyggt! Och våga överlacka, det sitter urdåligt annars! Orly In A Snap behöll glasen bra.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-14 23:32:56

Och nä, inte glasen utan glansen ;b

Postat av: Viola the killer
Publicerad 2009-01-14 23:40:15

Det ser verkligen ut som aluminium! Helt otroligt snyggt. Mums!

Postat av: Mitsukai
Publicerad 2009-01-14 23:51:18

JÄVLAR vilken undetbar färg =O

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 00:28:38

Det tror jag också:) jag längtar... synd att mina naglar är så sabla stympade bara.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-15 13:21:55

Du det va assnyggt, får man säga så? haha..kanon!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-15 14:29:59

De där är verkligen enastående läckert!

Postat av: Maggie
Publicerad 2009-01-15 16:23:42

Gud vilket läckert lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-15 16:31:38

MArybeth! Jag minns dem också. De påminde om Sally Hansens chromelack.



Emelie! Jag tycker det räcker med ett... ;D



Alexlyndra! Det verkade finnas rätt gott om dem!



Marina! Jag tycker du ska försöka dig på ebay. Det är kul! Om det funkar i alla fall... Rouaa får rädda mig ibland nä mitt paypal-konto krånglar. Hatar paypal. Men det funkar 9 gånger av tio nu.



Adrasteiah! Nej, det är mer att jag älskar att ha "tjocka" naglar. Jag vill ha ett rejält täcke med underlack innan jag lackar mitt, gärna enda, lager nagellack. Visst är jag störd? ;D

Ska absolut prova utan NNS nästa gång!



Viola! JA, utan tvekan!



Mitsukai! Ja, verkligen!



Emma! Jag såg att du hade ett jack i pekfingret. Trist...



ItM! Klart man får! Det är ju assnyggt!



Linda! Det tycker jag med!



Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-15 16:31:47

Mmmm, så snyggt! Jag hade ett lack från Loreal förut, Chrome shine, men det var inte alls i närheten av så här snyggt även om det var väldigt snyggt det med! Synd det tog slut för flera år sedan, för annars hade jag glatt visat upp det..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-15 16:44:34

Maggie! Ja, det är det!



Chaosophia! Ja, jag minns de lacken med viss saknad jag med. Slängde(!) två när jag evakuerades. Tragiskt...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-15 20:07:40

Jag surar just nu över den enormt kassa hållbarheten på det. Men jag kommer nog snart ta upp kampen för att få det att hålla. Det är verkligen snyggt.

Postat av: Angela
Publicerad 2009-01-16 19:50:50

Jag också fallit för det här lacket.. nu väntar jag bara på att det ska skynda sig hit från direct cosmetics.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela