Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Harmony- NOTD av Emma

Publicerad 2009-01-14 22:33:26 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

För ett litet tag sen var Sminkan vänlig nog att skänka mig Harmony från China Glaze, trots att hon inte ens hade hunnit testa den på naglarna. Tydligen så ansåg hon det vara en dupe till det Sally Hansen chromelack hon visade tidigare under kvällen. Svårt att avgöra eftersom bilderna är tagna med så olika ljusförhållanden, mina bilder är nämligen, hör och häpna, tagna utomhus i dagsljus. Ett riktigt fint lack är i alla fall!


Jag var från början inte alls intresserad av Romantique-lacken, men detta är faktiskt fint, och dessutom mycket bättre att måla med än vad jag hade väntat mig. Efter min överlacks-olycka var jag inte så sugen på att ge Sally Hansen-överlacket en ny chans, och då det bara var lite lite kvar i min flaska med Fast Forward så passade detta lack utmärkt då det täckte helt med bara ett lager och dessutom var så snabbtorkande och metalliskt att det klarade sig utan överlack. Vad ni ser är alltså ett lager av Harmony ovanpå två lager av Orly Bonder. Inte alls illa och otroligt skönt att ha så få lager. Jag är van vid att måla åtminstone fem lager med under-, färgat- och överlack. Harmony är alltså ett riktigt trevligt lack, och dessutom snyggt. Tacl så mycket Sminkan!

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-14 23:11:39

riktigt fin färg! gillar det matta skimmret och speglingarna i det.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-14 23:12:32

oj, mitt namn kom inte med där..

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-14 23:48:52

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag faktiskt behöver några av Romantique-lacken. Fast det får nog vänta till nästa månad... =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 00:22:23

Glamgueen: ja den är inte så tokig faktiskt.



Adrasteiah: ja det är inte alls omöjligt att du behöver, för detta är riktigt fint! jag skulle vilja ha cherish också, annars tror jag att det kan kvitta... Det kan dock vänta för mig med:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-15 06:20:12

Visst är det fint! Men jag saknar det inte! :D

Glad att det kom till användning. Och glad att få se det på bild! Det tackar jag för!

Ha en skön dag nu, snäckan! Jag ska ila iväg till jobbet och hoppas på en lugn dag!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-15 08:20:17

Dagsljus, vad är det? Har inte sett skymten av solen på länge. Grått mörkt och tråkigt.



Lacket ser ju jättefint ut. Jag har precis fått hem ChG Adore. Men detta beställde jag inte. synd! FÅr bli nästa gång istället.

Postat av: Bompestjej<3
Publicerad 2009-01-15 09:32:52

hej:)

På bilden längst ner längst till vänster var det riktigt SÖTT!:) Det får mig att tänka på de otroligt vackra ljuslila syrener som finns:)

Superfint:) Är det så det ser ut i verkligheten eller ser det mer ut som på de andra bilderna?

Kram

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-15 13:12:03

Jag gillar också det här lacket väldigt mycket, och som du säger så är det väldigt bekvämt. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 14:11:33

Sminkan: Nej det är ju rätt lika, och du har ju några stycken lack ändå:) Tack detsamma! hoppas att du får en bra dag, själv tentapluggar jag...



Sminkjante: haha, ja du det kan man ju fråga sig:) fast nu tycker jag att det börjar vända med ljuset faktsikt. Och i helgen när jag tog bilderna var det dessutom sol. ja det är faktsikt fint. Och skönt med lack som täcker direkt! jag vill ha adore3, annars ska jag inte ha ngt från denna kollektion...



Bompestjej<3: Det är nog lite varmare än vad det ser ut på den bilden, så det är nog mer som de andra bilderna faktiskt. men det beror ju på hur ljusförhållandena är också självklart. kram



Alexlyndra: Ja det är så skönt med lack med hög täckförmåga! dessutom så sitter det suveränt bra trots att det bara är ett lager...

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-15 14:28:42

Åh vilken ljuvlig färg..

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-15 16:33:03

Jag gillar Harmony! :D Kommer nog försöka publicera min notd med den innan veckan är slut iaf!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 18:30:04

Linda: Ja den är fin...



Chaosophia: ja den är din! ska bli kul att se dina bilder.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-15 20:23:06

Det här är nog ett av dom få i kollektionen som jag funderat pyttelite på. Snyggt i färgen

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-15 21:08:27

Crazy nails: ja det är faktsikt fint. Jag vill ha cherish med, den ser snygg ut, annars kvittar det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela