Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gnistrande naglar i flakes från Nfu Oh

Publicerad 2009-01-25 08:48:37 i Naglar - flakes,


Se detta som en sorts kombinationsnagel som passar flera teman. Både lite stjärnfall, lite flodvåg och en gnutta regnskog kan man väl ana här? Och inte minst en del Marianergrav! Jag tycker i alla fall det passar in i temaveckan.

Det började med att jag använde Miners gröna lack Shout som bas. Därefter lade jag på ett lager flakes från Nfu Oh nr 52. Kom på att det var fel flakes, jag hade velat ha de gröna, inte de blå, så jag lade mer flaskes på naglarna, men nu nr 56. Dessvärre blev de blå flakesen dominerande. Tanken var annars att det skulle bli lite mer regnskog... Ja, det är naglarna jag skulle haft den dagen.

Ni ser att det blev rätt blått va? Nå, det blev ju fint skimmer i alla fall! Och flakesen är rätt små i dessa lacken, inte så prominenta som i t.ex 49:an. Visst är det fint!

Se på den här detaljen bara! Visst är det läcket!

Och lite mer bilder... Jag vet, jag spammar er, men det är fiiiiint!

En sista. Se på skimret bara! Visst är det härligt!

Som vanligt tröttnade jag dock mellan fotograferingen och natten så en ny manikyr fixades raskt. Glitter är härligt och uppiggande men verkligen inte någon längre stund. Nå, det är alla fall en mjukstart av dagens tema, Marianergraven. Vi ses senare med min tolkning av den. Det värsta är att det var mitt förslag. Vi diskuterade ju ämnena då, i julas, och jag hade en bild framför mig då. Den bilden är borta nu...

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-25 09:20:06

Urtjusigt! Nfu.Ohs flake är så fina.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 09:53:52

Kajalen! Ja, det är fint, men bara en kort stund. Sen vill jag plötsligt ha krämlack... ;D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-25 10:52:48

Jupp, precis som holo. Man tröttnar liksom s

Postat av: Josephine
Publicerad 2009-01-25 11:03:32

Underbart lack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-25 11:46:25

Mums.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-25 11:51:20

Måste säga att naglarna är otroligt snygga. Bland de snyggaste jag sett på bloggarna faktiskt. Måste bara fråga. VAR får man tag på Nfu Oh????? Jag har förstått att det inte finns i Sverige, men jag har inte hittat någon webbshop heller och jag skulle verkligen vilja köpa ett par lack därifrån.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 12:14:55

Kajalpennan! Exakt!



Josephine! Ja, visst är det.



Sminkjante! Japp!



Fru Choklad! Det finns tydligen en europeisk försäljare har jag för mig. Sök på pret-ty efter Nfu Oh så dyker tråden upp. Jag sambeställde med en tjej förra året, från NZ, så jag har inte själv köpt mina.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-25 14:36:12

jag tycker att det blev ursnyggt! Och som du säger så passar det fint till många teman, inte minst Marianergraven...

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-25 15:12:39

Vad otroligt fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 15:25:06

Emma! Visst är det lite grav över det! Djuphavsgrav alltså!



Lina! Tack!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-25 18:42:14

Ah ok. Tack för infon i alla fall.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-25 20:03:41

Jag vill verklen ha ett Nfu Oh lack dom skiftar starkt i grönt och blått. Detta var också väldigt fint tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 20:30:14

fru Choklad! Rocketqueen har en massa Nfu Oh i en bytestråd på Pret-ty!



Alexlyndra! Kolla Rocketqueens bytestråd du med! På Pret-ty! lera Nfu Oh och andra godbitar.

Postat av: Viis
Publicerad 2009-04-22 12:25:08

Hi!



Just wanted to say, that Nfu.Oh products are now available from Estonia!

check out www.viis.ee



Hope You will like Your new polishes :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela