Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FOB nr 53

Publicerad 2009-01-29 05:53:17 i Naglar i lila,


Ni har ju redan sett ett av mina fina FOB-lack som jag fick av Metal Barbie CC. Här är det andra. Och vilken färg sen! Wow! Mörkaste lila med blått och rött skimmer!

Jag valde att förtunna lacket något när jag använde det. Det var lite i tjockaste laget annars.Men, några droppar Poshé Polishreviver och lacket var som nytt! Jag är förtjust i att det både blev lättlackat och smidigt och ändå kontrollerbart och bra! Ett riktigt trevligt lack, alltså. Ett enda lager täcker helt och torktiden är normal med snabbtorkande överlack.

På ringfingernageln klistrade jag några söta fjärilar för att lätta upp det mörka lacket lite. De kom på posten idag, inköpta på ebay, så klart, vad annars? Jag gillar dem, det ser lite grand ut som ett emaljsmycke med de vita järilarna med guldskimrande punkter mot den mörka, svartlila basen.
För att återgår till lacket, det är otoligt fnt! Mörkt purpurlila med massa microskimmer i blått och rött, som sagt. tittar man inte jättenoga ser naglarna svarta ut på håll. Det blir en väldigt fin glossig yta i lacket dessutom. Otroligt snyggt! Tusen tack, CC!

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2009-01-29 10:30:25

Inte kom jag ihåg att lacket såg såhär fint ut! Blir sugen på att väcka liv i min flaska som jag inte använt på typ 5 år eller nåt. Fjärilarna är ursöta! Passar dej jättebra :)

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-01-29 11:25:52

Ja det var en läcker färg.Håller med dig angående FOB:s produkter, de höll hög klass för en billig peng.Jag har iallafall kvar tre penslar och den svarta, matta ögonskuggan.

Jag har en undran som du kanske kan svara på: Jag är sugen på att skicka efter ett par Barry M-lack, jag sökte i din blogg men blev utkastad på nätet och kunde inte klicka på länkarna konstigt nog, hur som helst - jag har för mig att du har visat notd med Barry M?Hur är kvalitén? Lätt/svårapplicerade, hållbarhet etc?

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-29 12:28:05

Jodå jag minns att jag var väldigt förtjust i detta lack också, gillade ju att ha "svarta" naglar som egentligen inte var svarta. Numera kör jag nästan bara ljusare färger, gammal o tråkig haha

Snyggt på dig :)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-29 13:34:54

otroligt snyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-29 13:39:16

riktigt härligt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 16:07:17

Ika! Ja, fram med flaskan!!



Leonie! Här är en länk till min notd med Barry M:

http://sminkan.blogg.se/2008/april/barry-m-284-gront-nagellack.html

Jag har ett nytt Barry M lack på G, kanske hinner visa det i helgen. Ännu snyggare! ;D

PÅ Nailed har Helena swatchat ett lila Barry M också.

Det lack jag har är jättebra. Hoppas mitt senaste också är det. Ni kommer snart få veta det... :D



CC! Lägg av! Gammal... Knappast va. Sen har man ju olika perioder i livet då man gillar olika saker. Jag tycker nästan svart är snyggt som sjutton! :D



Lina! Visst! Jag gillar!



Sanna! Ja, och fjärilarna med!







Postat av: Sara
Publicerad 2009-01-29 17:15:19

Supersnyggt! Jag har en fråga: vad är skillnaden på sånt som man förtunnar nagellack med och vanlig remover? Är det stor skillnad, eller funkar remover som en nödlösning?

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-29 17:17:58

Åh gud så snyggt lack! Jätte härligt skimmer. Nu när du skriver lite om sådant där som tunnar ut lacket tänkte jag fråga; Är det bara att testa sig fram för att se vilken mängd som är lagom och hur gör man när man hällt i? Skakar man om allt rejält.. eller? :P Jag är lite nyfiken då jag tänkt köpa sådant.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 17:27:09

Sara! Jag vet inte exakt men man kan inte ta bort nagellack med thinnern, så det är ju i alla fall skillnad. Jag tror thinnern innehåller de kemikalier som med tiden kan dunsta från lacket och göra att lacket blir segare och tjockare. remover löser ju bara upp lacket, liksom.

Att köpa thinner är inte dyrt så jag skulle göra så istället för att blanda i remover i lacken. Det finns billigt på 8ty8 och H2T och de räcker i evigheeeet!



Alexlyndra!Jag brukar börja med et tpar tre droppar, skaka och sen hälla i mer beroende på hur lacket blivit. Här hällde jag nog i säkert 8-10 droppar innan konsistensen blev lättapplicerad och fin. Ofta räcker det med två eller tre. Jag skakar lacket kraftfullt eftersom jag är otålig. Såna där metallkulor underlättar om man har det i lacket, du vet vad jag menar, men det finns inte i den här flaskan. Måste köpa sådana...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-29 19:28:27

Ahhh lila! Vilken urläcker nyans!Alltså, jag e väl dum, men va e FOB för ett märke? Finns inte i Svedala antar jag?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 19:42:07

Marina! FOB fanns hos H&M för tiotalet år sedan men existerar inte längre. Tyvärr.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-29 20:13:25

Riktigt riktigt snyggt lack! Och jag gillar fjärilen med! Du är en lycklig flicka;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 21:15:14

Emma! Jag är ju det!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-29 21:42:28

Aha, det var detjag tyckte att namnet kändes bekant... har säkert sett det där på den tiden, innan mitt liv som nagellackshysteriker!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-29 22:27:00

Mmmm, jättesnyggt! Och söta fjärilar =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 22:48:29

Marina! De hade alla möjliga grejer, smink, nagellack, redskap. Och var BRA!



Adrasteiah! Ditt fel md fjärilarna... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela