Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crabtree&Evelyn Summer Hill handkräm

Publicerad 2009-01-27 19:21:44 i Hud och hand,


Mängder av Sheasmör och  en härlig, gammaldags doft gör den här handkrämen till en favorit i samlingen. Det är dock en hel del minus med den. Krämen ligger lite som en halkig hinna på huden och tar tid innan den sjunker in helt. Dessutom är tuben, hur söt den än är, väldigt opraktisk. Jag gillar den gammaldags känslan men det är inte så lätt att få ut det sista ur tuben.

Doften är mild, lite salvig och inte alls speciellt blommig. Den luktar lite mormorsaktigt, men på ett charmerande sätt. Tuben innehåller 100 ml och är alltså förhållandevis dyr, 100 kronor dyrare än t.ex Natusans handkräm som man får samma mängd av och som dessutom är en bättre produkt i mina ögon. Att den har den gammaldags charmen är alltså det största försäljningsargumentet, som jag ser det. Den ger en bild av engelska damers gemak där den vilar bredvid en hårboste på rosenträbordet med spegeln och de små lådorna med nipper i. Krämen är helt okej men inte så enastående att man ska köpa den för innehållet. Mer för romantiken och mysfaktorn.

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-27 21:05:31

Jag har den med rosdoft på jobbet och är rätt så förtjust, men h¨ller med om det där att den tar en stund på sig att "gå in" i huden.



Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 22:01:14

Fru Choklad! Ja, den har jag med! Men jag gillar den här mer.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-28 16:29:07

Tuben är förtjusande fin.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela