Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Black Diamond

Publicerad 2009-01-23 08:56:13 i Naglar i svart, grått, silver,

Vi mjukstartar dagen med ett par åskmolnsgrå naglar ur arkivet. Jag är hemma idag. Hostar och snorar men kommer att lägga upp en, förhoppningsvis tjusig, tema-åskovädersmakeup om ett tag. Vill vakna först bara. ;D

China Glaze Black Diamond är ett mörkgrått skimmerlack som faktiskt förtjänar att lyftas fram lite. Okej, Dying Love från Misa är (förra)årets gråsvarta, men jag undrar om jag inte gillar den här gamla godingen mer. Mer skimmer och den härliga glaserade looken som China Glaze ofta har. Som ett lager glas skulle ligga över färgen. Så läckert! 

Skimret plockar upp både silvriga och blå dagrar och ger liv åt lacket. Det är verkligen vackert. På bilden ser ni två lager lack. Inget överlack. Läckert, läckert!

Just idag utser jag det här gråsvarta till favoriten bland dem jag har i min nagellacksgarderob. Det är extremt lättmålat, har fin glans och lyster samt en skön känsla när man rör vid det. Helt perfekt!

Finns det något att invända så är det nog att det är aningens för sofistikerat. Inte så rock'n'roll. Men tillräckligt för en gammal tant som jag. Jag är ju ingen hårding egentligen.  

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-01-23 09:12:51

Min första kommentar här ;-) Jag gillade detta nagellack. Det är ett sådant jag funderat att köpa men varit lite osäker på glittret. Jag tycker inte om för stora glitterflagor men detta såg ju jättefint ut- kul :-)

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2009-01-23 09:43:15

Jättefint:)

Svar: Har mejlat dig nu:-)Krya på dig.

Kram

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-23 10:16:00

Krya på dig.



Lacket ser fint ut.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-23 10:44:56

Jag gillar det! Det kunde har varit lite mer täckande då min flaska rär ganska rinnig. Men jag tycker det 'r skitsnyggt!

Postat av: Maria
Publicerad 2009-01-23 10:58:49

Åh.. Jag älskar svarta lack som drar åt asfalt! Skitsnyggt.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-23 11:20:43

Det där passar dig som handen i handsken, och det är jättesnyggt! Jag älskar svartaktiga lack i alla former. Mången gång har det faktiskt hänt att jag på allvar tänkt: "nej, jag ska aldrig ha något annat än svart nagellack." Men sen hittar man ju så överdrivet mycket snyggt både i hyllan här hemma och i affärerna... Och på internet! Nej, inte bara svart, det går inte!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-23 11:27:43

ohh jaa va snyggt! btw...maila mig om det är så att du vill ha Barry direkt från London, åker nästa helg...;)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-23 11:54:44

Ruggigt snyggt! Jag hade som fått för mig att detta var ett svårmålat lack men hade tydligen fel. Det hamnar på listan! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 12:26:31

Veronica! Välkommen! Vad kul att du kommenterar! år jag rekomendera dig att ta en titt på min swatch med "löjligt lika lack" i grått? Du kanske hittar något annat du gillar mer, för det finns en del i den här genren. Men det här är fint!!

Här är en länk:

http://sminkan.blogg.se/2008/september/larvigt-lika-lack-del-2.html



EoB! Tack!



Sminkjante! Tack!



Sanna! Sant, men det har en fantstiskt fin lyster!



Maria! Ja, visst är det!



Marie! Ja vet vad du menar. Men svart är vilsamt. I alla fall ett rent, svart krämlack...



ItM! Damn! Ja beställde just från dem. Massor. Dyyyyyyyrt! Skit. Hade kunnat spara in frakten... :(



Adrateiah! Ja, det är trevligt och ja älskar glansen!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-23 16:16:18

Åh jättefin nyans verkligen! Perfekt sådär om man inte riktigt vill ta till det svarta men ändå vill ha lite rocklyster.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-23 17:54:04

Åh så vackert!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-23 18:50:52

Jag tycker det här lacket är så otroligt fint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-23 20:45:16

Therese! Ja, visst är det fint!



Alex! Ja! det är det faktiskt!



Kajalen! Jag med! Men jag tror att jag älskar After hours ännu mer... Kanske...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-23 23:22:27

Ja men oj vad tantigt lack! Det passar ju verkligen på en tant som dig. I think not, på båda punkterna... jag gillar att det är sofistikerat! kanske är jag som är en tant då?:) Och här syns det jättetydligt att du lämnar en kant mellan nageln och nagelbandet, förstår du hur jag menar?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-23 23:23:58

Inte nog med att jag gillar tantlack, jag har även svårt att formulera mig korrekt i text. Mellan nagellacket och nagelbandet menar jag såklart.

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-01-23 23:51:49

Tack för länken- intressant att se skillnaderna- eller avsaknaden av dem :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 09:13:49

Emma! Det är faktiskt inte rock'n'roll... Okej, kanske inte tantigt, men inte heller tonåring Erkänn! Och appliceringen, ja, jag vill ju ha det så som här men jag lycks sällan. Det beror på hur lackets konsistens är, liksom. Det här var bra, alltså ganska lätt att kontrollera var det hamnar. nomalt sett flyter det ju ut mer och hamnar på nagelbanden. förresten har jag kladdat här med...



Veronica! Varsågod!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-25 00:08:29

Åh, det här lacket har jag missat förut! Skitsnyggt ju, samtidigt som det fortfarande är diskret med det lfina skimret och samtidigt lite (betoning på lite) vågat då det ändå är något annat än rött som de flesta icke-samlare brukar köra på allt som oftast. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 08:41:22

Chaosophia! Ja, det är fint. Och trevligt med den läckra glansen.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-25 10:14:47

Riktigt snyggt i sin enkelhet! Du har verkligen lyckats fånga den där glasartade finishen på bilderna också, jag förstår precis vad du menar. Det där hamnade genast på min lilla önskelista!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 12:16:23

Makeupoholic! Visst är det fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela