Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Adore

Publicerad 2009-01-08 16:25:26 i Naglar i blågrönt&turkos,


Dagens turkosblå lack, alltså inte ur arkivet, ser ut så här. Det är China Glaze Adore från Romantique-kollektionen. Det är en mjuk blågrön färg med metallsik finish. Här kom jag ihåg vad jag gjorde för fel igår så jag har inget överlack. Det täcker inte hundraprocentigt med ett tunt lager, antingen ett riktigt tjockt alltså eller två tunna, om man vill få det perfekt. I alla fall tycker jag det. Det är lite vattnigt i färgen. Eller är det bara det att jag hade ett så mycket kraftfullare lack igår? Sally Hansens chrome-lack var betydligt mer blått och metallsikt. Det här är en mjukare, mer gröntonad blå och det får mig att tänka på 80-talets pastelltrend. Det ser mörkare ut än jag upplever det på bilderna.

Färgen är alltså förhållandevis mild i tonen men ändå inte något blygt lack. Det syns men blir inte skrikigt. Jag gillar den mjuka gröna tonen som ger den en medelhavsvibb. En gång i tiden hade jag kontaktlinser i den här färgen...

Ganska snyggt alltså. Helt klart godkänt vad gäller färg. Lite penseldrag kan dock anas. Jag kan leva med det, men jag är å andra sidan långt ifrån en perfektonist. Torktiden är segare än på Sally Hansen lacken. Lackade naglarna en kvart före sänggåendet och då hann de inte bli hundra procentigt torra utan vissa märken syns i speciellt ena tumnagelns yta.


Och så måste vi ju lyssna på det här. Ett mästerverk man aldrig kan tröttna på!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-08 16:46:55

Jag tror jag måste ha det här lacket.



Underbar låt.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-08 17:07:20

Åh vad snyggt! Lite ljusare tealfärgat upplever jag det. Jag älskar teal! =)

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2009-01-08 17:55:40

Hi Sminkan! That's a really nice blue, is it metallic? I don't have it and am thinking it might have to become mine soon...

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-08 18:03:00

Kikade lite i min lacklåda igår, hittade ett par gamla F.O.B o ett Steel. Du kan få dem om du vill... Jag vill inte använda så gamla lack, de luktar så starkt. Fast de är lila aktiga förstås ;)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-08 18:16:56

Jag är fortfarande tveksam om jag skall ha nått ur den här kollektionen, men det är helt ok i färgen tycker jag. Och tack för örongodiset:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-08 20:02:16

Sminkjante! Klart du måste ha lacket!



Adrasteiah! Precis! En mild, mjuk teal! Älskar också teal!



Vampy Varnish! Are you sure you don't have it? It is part of the most recent collection from China Glaze. You know, the "romantic" ones!



CC! Jag kan förbarma mig över dem, om du är säker på att du inte använder dem! :D



C-N! Nä, de är kanske inte så spektakulära. Men fina ändå. Jag gillar nog mina och kommer säkert använda dem. Är svag för metall. ;D





Postat av: CC
Publicerad 2009-01-08 23:24:54

Jag tror de får ett bättre hem hos dig :) Annars åker de nog till soprummet. Maila mig din adress! Min mail står på bloggen..

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 00:42:43

Jag tycker ungefär som Crazy nails här. inget fel på färgen, men jag kommer nog inte att köpa några av lacken. Nu har jag ju Harmony, så då kan det räcka. jag ser dock galet mycket fram emot mina OPI, det är så fint skimmer i dem, jag blir alldeles kollrig när jag tänker på det;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-09 07:20:42

CC! okej!



Emma! Ja, nu har du ju Harmony! Ska bli kul att höra vad du tycker om den!

Postat av: Elena
Publicerad 2009-01-09 22:21:42

Otroligt vackert

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-10 09:46:23

Elena! Det är den faktisk!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-10 14:34:39

åhh pust va snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-10 20:30:13

Linda! Det är en pärla!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela