Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Törne

Publicerad 2009-02-14 11:01:34 i Boktema 2009,


God förmiddag alla mina vänner. Här sitter jag och dricker kaffe ur min härliga drakmugg, precis som i morse och då, imorse alltså, träffades jag plötsligt av inspirationen som av en draksvans i huvudet. Klart jag måste tolka en liten drake så här på morgonkvisten, tänkte jag. Sagt och gjort. En drake till! Vem säger att boktemat ska vara slut på fredagen? ;D

Drakar är ju härliga varelser att tolka i ett boktema som Eragon. Kände att jag måste ge röda drakar en chans också. Här är det kanske inte, på bild, helt briljanta resultatet men IRL är det faktiskt riktigt drakigt och fint, även om min gröna drake självklart är bäst!

Sunrise från Make Up Store, Penny Pearl och Rust Pearl från NYX bildar den eldröda svansen draken Törne har här. Som highlighter använde jag Baby Face från MAD Minerals, han är ju trots allt rätt ung...
Från yttre ögonvrån lät jag en linje följa svansen med brunt glitter. Det är en glittereyeliner från MUS, Choco Lux. Sen använde jag Hot Chocolate från MsChic som eyeliner på övre fransraden. Ögonbrynen målades med Rust Pearl blandat med vinrött glitter. Det blev ingen höjdare på bild. Försökte bredda dem och göra dem lite mer maskulina och glittret är för transparent. På riktigt glittrar det ju så det förvillar lite.
Samma sak under ögat men inte ända intill fransrötterna. Vill lämna bar hud där för att få en effekt mot den svata inlinern. Det är en kajal från MUS. En liten spets i inre ögonvrån för en lite mer reptilliknande look. Mascara. Klar.

En bild i dagsljus. Jag tycker jag ser lite drakig ut. Speciellt med mina gröna, gröna ögon! Bortsett från ögonbrynet är jag faktiskt nöjd även med Törne. Och med dagsljus! Hihihi! Första makeupen i år som fotats i rent dagsljus!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-14 11:05:19

Du ser absolut drakig ut! Jätte häftigt tolkning på en röd drake!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 11:08:34

Alex! Vad bra! Jag gillar drakar!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-14 11:16:27

Häftig! Blev jättebra :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-14 12:02:52

Läckert! Din Törne ser väldigt draklik ut tycker jag, fina färger och väldigt drakig form, snyggt som tusan! Du är jäkligt på bra på lite mer fantasifulla sminkningar, jag är lite avis på det... och härligt att kunna fota i dagsljus!

Postat av: Sarah
Publicerad 2009-02-14 12:41:54

Vilka ögon! :D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-14 13:23:15

Vilka fantastiska maker man möts av här idag! Dessutom ÄLSKAR jag drakar :) Vilken underbar tolkning! Formerna och färgerna ger verkligen drakkänsla, speciellt till dina drakgröna ögon. Vackert! Urtjusiga ögonbryn dessutom.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-14 13:35:06

Ja, låt det inte stanna vid en temasminkning per vecka! Du är så kreativ, det är alltid alltid roligt att se dina makeuper.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 13:41:49

Anonym! Tack!



Emma! Tack! Ja, drakar är ju så roligt! Men så himla bra är jag inte på fantasisminkningar ändå...



Sarah! Tack!



Sofia! JA, linserna är bra! Tack!



Marie! Nej då! Vi kan nog ösa på med fler!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-14 14:11:22

Härligt att se en make i dagsljus, den bilden gjorde färgerna mer rättvisa tycker jag (?).Väldigt efterlängtat med ljusets återkomst.Fina färger och vingar gillar jag ju;-).Kreativt av dig att du fick inspiration av din kaffemugg.

Postat av: badis
Publicerad 2009-02-14 16:18:35

Gapläckert! Vilken inspirationsvåg!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-02-14 17:02:13

Wow, så läckert igen! Får ta mig en funderare på att återgå till linser och då kanske slå till på färgade... Fast det är onekligen enklare med glasögon när man släpar sig upp kl 05 på vardagarna (jag är inte helt pigg s a s).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 17:05:13

Leonie! Jag vet inte om det blev mer korrekt faktiskt. Lite väl kallt dagsljus. Men kanske.



Badis! tack



Ardeth! Jag använder aldrig linser till jobbet. Orka, liskom... Samma för mig, upp vid fem. Inga linser i världen kan pillas in i mina ögon då. Och den torra luften på jobbet gör det inte heller så lockande. Mer för helger. :D

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-02-14 19:30:32

Jag använde linser (för sådär 10 år sedan) och då främst vardagar, tränade väldigt mkt och upplevde att tillvaron blev bättre med linser, iaf träningen främst. I den tidperioden vilade jag ögonen på helgerna.



Skulle jag ha linser idag skulle det nog bli 1-dags versionen istället för månadslinser, i 1:a hand à hygienaspekter. Sedan kommer nog den torra luften som också existerar på mitt jobb och som kan ställa till det. Allt tål att tänkas på :o)



Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-02-14 19:35:13

Jättesnygga draksminkningar! Jag gillar nog den oranga bättre, det var ursnyggt med drakgröna ögon till! Men så har jag alltid längtat efter att ha gröna ögon...

En annan drake i bokform är min favorit: Temeraire. Det finns 3 böcker översatta: 1)Hans majestäts drake, 2)Jadetronen, 3)Svartkrut och eld.

Naomi Novik heter författaren och det jag föll för var just relationen mellan drakarna och människorna, väldigt fint beskrivet (enligt mig). Ungdomsböcker, men kan utan problem läsas av vuxna, de är inte särskilt barnsliga el skrivna för barn.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 21:45:12

Ardeth! Jag har både månads och endags. Perfekt för när man vill vara utan glasögon, men som sagt, inte för jobbet... Eller kanske ska jag slå till någon dag och chocka alla! :D



Linda! Tack! Jag tackar för boktipset också! Ska absolut låna dem och läsa! Kanske kan bli tema framöver!!

Postat av: suss
Publicerad 2009-02-15 03:16:55

väldigt coolt! du har så vackra ögon!

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-15 12:14:27

Snyggt! Vad härligt att vara så kreativ att man inspireras av en kopp :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-15 13:21:40

Suss! Tack!



CC! Ja men vem blir inte inspirerad av en drakmugg?

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-16 11:29:11

Waahhh den här gick inte av för hackor!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-16 17:52:35

ItM! Han är söt, Törne!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela