Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Moonstone Chrome

Publicerad 2009-02-25 21:12:34 i Naglar i lila,

Hittade ett till chrome-lack som gömde sig i arkivet och är grått. Eller egentligen lila. En silverlila nyans alltså. Slänger ut det med. Skönt att publicera lite av allt det som samlats. Men jag vvet att ni nästan spyr på alla nagellacksinlägg spom sköljer över er. Det är för att ni inte ska känna så som de hamnar i arkivet till att börja med. :D

Moonstone Chrome från Sally Hansen är en silverlila färg som täcker helt med ett lager och dessutom torkar snabbt.
Den lämpar sig väl att använda vid konadstämpling, jag har provat, och den är behaglig ensam också.

Det är en mild färg som ändå får en smula attityd i och med att den är metallisk. Och metallisk är den. Läcker, eller hur?Jag gillar faktiskt Moonstone riktigt mycket. När jag klickade hem mina åtta chrome-lack från ebay hade jag ingen aning om färgerna. Jag trodde då att det här lacket skulle vara mer vitt. Det hade säkert också varit snyggt men den färg det har är nog den perfekta ljuslila för mig!

Färgen får mig att tänka på bondsyrener men den är inte bara romantisk och ljuv, den har ju även silvertonen. Den är ganska klädsam mot min hudton och jag tycker det är fint trots att det är en lite gullig pastell.

Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-25 22:09:10

Wiii vilken härlig rockn'roll färg :) Den o svarta kläder, det är metalbarbiestil det hehe

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-25 23:05:04

Det här var grymt snyggt och passade verkligen dig! Jag föll till föga och beställde hem tre nyanser, men det blev tyvärr inte det här.

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-02-26 01:12:51

Alle chromelakkene har overrasket meg, de er jo så utrolig fine! Jeg kjøpte de først og fremst for å bruke med Konad (som funker utrolig bra)men så prøvde jeg alle lakkene på et neglehjul og ble fullstendig slått i bakken. Fargen på flasken avslører jo egentlig så lite av den orginale fargen. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 10:16:51

CC! Ja, precis! Exakt så!



Adrasteiah! Jag gillar verklgen chrome-lacken. Alla färgerna! Du kommer gilla dem!



Neglelakkmani! Ja, de är ju grymma för konad och även för tippar eller annat man vill göra. De är grymma på egen hand med. De är helt enkelt fantastiska!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela