Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen White Gold Chrome

Publicerad 2009-02-19 15:42:54 i Naglar i vitt, nude, beige,

Jag fortsätter att slänga ut chrome-lacken idag. Det är så många som ligger i arkivet och väntar. Så här är nummer två för dagen. White Gold Chrome.

Sally Hansens White Gold är lika fantastiskt som de andra lacken från samma serie som jag provat. Ett lager täcker elt och det torkar väldigt snabbt. Perfekt när man har bråttom och även om man vill byta färg utan att ta bort det lack man har. Ett drag med penseln och till och med ett mörkt lack är plötsligt helt försvunnet och du har en metallskimrande silvervit på naglarna. Eller vilken färg du nu väljer på ditt Chrome-lack. ;-)

Färgen är en "varm" silvrig nyans som kanske inte påminner så mycket om vitt guld som namnet antyder men är fin ändå. Ytan blir vackert metallisk och jag tror jag kommer använda det titt som tätt, speciellt för Konadstämpling och även t.ex metalliska tippar.

Bilderna är tyvärr tagna under lysrörsbelysning men jag tror man får en ganska bra uppfattning om lackets färg ändå.

Som ni ser blir det inte särskilt mycket penselmärken i det heller utan man får en ganska slät och fin yta på det när man målar med det.

Kommentarer

Postat av: H A I D I J A K O B S S O N
Publicerad 2009-02-19 16:08:24

gillar din blogg ;D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-19 17:10:39

Oooh, häftigt färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-19 18:10:06

Skitsnyggt! Din reklam för chromelacken börjar göra verkan, nu vill jag med ha dem! Det låter ju så smidigt att lacka om när man lyssnar på dig:)

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-02-19 18:41:14

Håller det bra?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 19:10:00

Haidi! Tack!! Vad kul att höra!



Alex! Ja, visst är det!



Emma! Ja, du anar inte hur bra de är!



Linda! Ingen aning. Jag låter knappt lacken torka innan det är dags för nästa!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-19 20:47:00

Jag tyckte det såg riktigt snyggt ut! Och eftersom de funkar så bra till Konad så borde jag överväga att skaffa några...

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-19 21:12:42

Marie! Ja, det är ingen dum idé!

Postat av: Sandra Elizah
Publicerad 2009-02-19 22:13:35

Shit vilket coolt lack!!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-19 22:15:03

Detta måste jag ha! Supersnyggt!

Postat av: Angela
Publicerad 2009-02-19 22:18:07

Kromlacken är verkligen läckra... men man måste väl ut på ebay för att hitta de här guldklimparna?

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-19 22:39:21

Supersnyggt lack !!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-20 09:17:25

Jag gilla de här kromlacken... har faktiskt inte ett enda. Nu är ju jag en total ickekunnig ebay/tradera-var-ni-nu-får-tag-i-dom människa så det lär ju dröja innan det bor ett hemma hos mig ;-)!

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-02-20 11:58:36

oj, jag som gillade det andra lacket blev helt förälskad i det här! Vart kan man köpa lacket?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-20 17:34:14

Sandra Eliza! Ja! Absolut!



Adrasteiah! Utan tvekan värt att äga!



Angela! Japp, ebay är stället för dem! Men det finns många och de är billiga!



Sanna! Ja, jag gillar det!



Marina! Ebay är bästa källan. Behöver du hjälp så säg till!



Caroline! Ebay. Finns massor och dessutom billigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela