Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Black Pearl Chrome

Publicerad 2009-02-25 16:11:25 i Naglar i svart, grått, silver,

Eftersom arkivtömningens andra inlägg visade China Glaze Devotion så kan jag ju passa på och även lägga ut Black Pearl Chrome. De är väldigt lika... Så, det var dagens tre arkivinlägg. Vi kör tre imorgon också. Minst. Ska ha ner arkivet på mindre än 160 inlägg innan veckan är slut. :D

Black Pearl Chrome är den färg som tilltalar mig minst av de Sally Hansen i chrome jag har. Den påminner färgmässigt mycket om China Glaze Devotion, inte heller en favorit vad gäller färg, men är mycket mer lättapplicerad. Man får mindre märken efter penseldrag i det här lacket.

Det är absolut inget fel på silverfärgen. Den är helt okej men lite tam. Black Pearl hade gärna fått vara lite mörkare, kanske charcoal eller varför inte åtminstone gunmetal? Lite mer färg kunde den allt ha bjudit på. Men vill man ha silver är den väl fin. Fast jag har så många silverlack att den känns lite onödig. Å andra sidan, måste jag välja mellan denna och Devotion är valet lätt. Den här är så mycket bättre att lacka med!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-25 17:28:50

Det ser fint ut, men ja det är ju en vanlig silverfärg, kanske inte riktigt vad man förväntar sig av ett lack med namnet black pearl...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 19:07:12

Jag ser att man kan gilla bristen på penseldrag på denna, men den här är för ljus för att ha den där perfekta mörksilvriga nyansen som jag beskrev i Devotion-inlägget. Mycket stilig ändock!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-25 20:23:25

verkligen mycket snyggare och jämnare i appliceringen än China Glaze! äälskar det matta! har läst att matt lack is da new shit! haha..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 20:46:06

Emma! Jag vet... Jag hade velat ha det snäppet mörkare faktiskt.



Marie! Äh, det är ju samma färg typ. Och mörkare grå har jag i parti och minut... :D



GQ! Ja, det är ju det! Matt lack känns himla hett!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 22:18:00

Ja du ja! ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela