Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa utmaningen - Recap

Publicerad 2009-02-15 21:11:35 i ,


En vecka med rosa... Ja, det låter lätt men är ingen lek. Eller jo, det kanske det ändå blev. Jag brukar klaga på rosa. "jag passar inte" och "det är så mesigt" har säkert hörts från mig många gånger. Men är det sant? Inte riktigt. Starka cerise och magentarosa har jag alltid använt. Ljusa silverrosa som highlighter, gärna med blått eller grått, har också använts en hel del. Ja, rosa och blått över huvud taget... Mitt 80-tal som spökar där. ;D

Egentligen är det ljusa, hudiga rosa som jag inte trivs riktigt med. Som vanligt fuskade jag under veckan, inledde med en sådan "svår" för att sedan ägna mig åt mer knalliga färger, vilket ju är att återvända till tryggheten om vi ska vara riktigt ärliga. Nå, en liten recap av veckans rosa skapelser kommer alla fall här. Hoppas ni hade roligt!

Måndag. Mild och tråkig. Precis en sådan jag inte riktigt trivs i. Så vad jorde jag på tisdag?

Ja, jag slet fram en chockrosa och hade roligt. Ynkade mig lite och sa att den varit bätte i blått. Ja, eller hur.... Den kan bara ha en färg och det är knallrosa. ;D

Onsdag skulle jag utmana mig själv lite igen. Beslöt kombinera rosa och orange. Blev rätt fint! Finare än bilderna visar faktiskt. Den här gillade jag själv ordentligt!

Sen blev det 80-tal och knallrosa med blått. Helt okej det med, men tisdag och onsdag är fortfarande favoriterna.

Sen blev det tråkigt igen på fredagen. Trååååååååååkrosa. Usch!

Lördag i rödrosa. Inte heller bra. Kanske inte dåligt egentligen, men inte en höjdare heller. Bättre än fredag och måndag åtminstone...

Söndagen blev en skimrande silvrig rosa makeup som känns klassisk och helt okej. En ganska bra avrundning på temat.

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-15 22:24:13

Alla är fina, men två, tre och sju är mina favoriter.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-15 23:00:27

Men hej vad många roosa! jag uppfattade inte att du gjorde så många. Bra jobbat! Min favorit är nog den från andra dagen, den är riktigt skrikhärlig! Fast alla är fina, den orange-rosa är bubblare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-16 06:09:34

Mimmi! Två och tre är mina favoriter.



Emma! En om dan, du vet... ;D

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-16 09:15:32

Två,tre och fyra är mina favoriter men jag är tämligen säker på att fler skulle tillkomma om man såg helheten.Det är skillnad på eotd och fotd. Det här är ingen uppmaning till eller önskan om porträttbilder av dig för det vet jag att du inte vill, det skulle inte jag heller ha om jag hade en blogg, men det är givetvis kul att se porträtt som Emmas också.Var och en ska göra det som själv känns rätt.

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-02-16 10:58:13

Gillar alla! Även om den knallrosa ligger lite närmare hjärtat. ;)

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-16 12:17:01

Tisdag, Torsdag o Söndag är mina favoriter :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-16 17:40:38

Leonie! Bäst i helheten var utan tvekan den orangerosa. Faktiskt.



Karusell! Finns ju fler knallrosa... Alla fall två. :D



CC! Aha, de kallare rosa tonerna!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-02-18 19:24:23

Väldigt fina! Du får det att funka hur bra som helst med rosa också! Min favorit är nr 2! Chockrosa.. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela