Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI We'll Always Have Paris

Publicerad 2009-02-05 15:24:25 i Naglar, vampy,

Mer vampiga favoriter ur arkivet kommer här!

Emma gjorde en grym notd på den här pärlan innan hon bestämde sig för att den inte var i hennes smak och bytte den mot Spellbound Black. Jag var bytespartnern och jag gillar det här lacket! Har redan burit det flera gånger men inte gjort någon notd då den redan finns med. Men jag ville reta Emma lite idag så här kommer min notd på We'll Always Have Paris från OPI:s franska kollektion.

Jag var ju iskall till kollektionen när den kom. Skulle ha två, You Don't Know jaques och Eif-fel for this Color. Av någon anledning finns nu halva kollektionen i min låda och jag gillar dem! Dessvärre är jag inte så förtjust i OPIs nya mopp till pensel och heller inte riktigt den nya formulan så jag lackar rätt sällan med dem. Men just den här faller mig så pass på läppen att jag alltså kämpar med penseln...

Två lager lack krävs för att få det jämnt. Det är alltså inte fel på pigmenteringen utan på att lacket vill strimma eller valla sig. Färgen är väl för underbar? Oxblodsröd kallar jag den. Något mörkare på naglarna än i flaskan. Som en lädersoffa på en herrklubb i sekelskiftets London! Ge mig min rökrock i siden och min pipa! Var håller du hus, Jeeves? Mitt te, tack! Eller kanske min whiskey?

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-05 16:08:50

Det här tilltalar mig. Kanske för att jag inte har någon liknande färg ännu.

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-02-05 16:11:48

Den här hade nog varit snygg även på mina (för tillfället) lite kortare naglar =)

Har gjort min första Fyrinnaebeställning nu förresten, grymt nöjd, och kan inte förstå att jag inte gjort det tidigare.

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-05 16:20:40

Sminkjante! Ja, det är ju en tilltalande färg!



MissP! Ja, den här är nog snyg på alla, alltid!

Postat av: Mia
Publicerad 2009-02-05 16:33:32

Oh vilken fin färg!

Postat av: Tess
Publicerad 2009-02-05 16:56:15

det är ett av mina favoriter av alla opi lack! Passar till allt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-05 17:27:21

Haha, det krävs mer än så för att reta mig raring:) jag tycker faktsikt att det är fint, men lite trist... Och i mina ögon är det brunt. Jag har börjat gilla bruna skuggor, men bruna nagellack har jag ännu inte kapitulerat för.

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-05 17:45:23

eller varför inte en konjak!! jag har också denhär! -och jag har också halva Paris kollektionen hemma. De lacken är verkligen snygga, alla på sitt sätt.

Gillade din EOTD också idag! Riktig stilig dag idag!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-05 17:49:10

jaha, det var jag som skrev, men mitt namn föll bort!

Haha, förresten, EmmaP borde se min samling bruna lack! särskilt min kanelbrun-samling! älskar brunt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-05 18:03:36

Glamqueen: Haha, okej:) Jag säger inte att det är fult dock, jag är bara inte tilltalad av det på mina egna naglar... Skulle gärna se din samling dock.

Postat av: Johanna M
Publicerad 2009-02-05 18:33:39

Färgen är helt fantastisk!

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-02-05 19:49:26

Hjälp önskas Sminkan. Läste i nagelvårdsboken att nagelförstärkare med formadehyd är farligt att använda. Jag har tyckt att Sally Hansen nailgrowth miracle varit bra. Vilket bas eller underlack tycker du om?

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-05 22:11:04

Färgen är supersnygg. OPI har länge varit mitt favoritlack, men jag håller med om att nya penseln är lite för stor.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-02-05 22:12:38

Färgen är supersnygg. OPI har länge varit mitt favoritlack, men jag håller med om att nya penseln är i häftigaste laget.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-05 22:32:40

Mia! Visst är den fin!



GQ! Hihi, en mysig, brun dag!



Emma! Jag är glad att ha lyckats få dig att gilla bruna ögonskugor! Tur för mig att du inte gillade detta lacket. Klart mest använt av kanske alla mina OPI...



Johanna! Visst! Ja äslakr mitt!



Tanten! Jag använder ett baslack som heter OPI Natural Nail Strengthener, Om du gillar Sally Hansen så fortsätt med den, den är säkert bra. OCh om du tål den så tål du formaldehyden. Kör på!



Fru Choklad! Visst är den en läckerbit!













Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-06 19:30:42

Hi hi du får mig alltid att skratta när du skriver så där roligt! Ursnygg färg, vill ha! (Som vanligt ;-)).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-06 20:12:22

Marina! Vad kul om jag är rolig! Det vill jag gärna vara!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-06 22:38:16

Jag gillar också WOHP:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela