Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Sugarplum Yum

Publicerad 2009-02-09 18:22:53 i Naglar - duokromatiska,

Ni vet ju att jag inte har så många rosa nagellack om man jämför med övriga samlingen. Fem-sex kanske, inte så mycket mer. Alltså kan jag inte erbjuda en ström av rafflande notd med rosa nagellack. Vad jag kan erbjuda er är en titt på det som legat i arkivet. T.ex den här lite rosatonade duochroma gamla pärlan. Sugarplum Yum.

Emelie på P'ssion fick mig intresserad av det här lacket. Det hat gått flera månader sedan dess, men har jag en gång fastnat så har jag. Nu är Sugarplum Yum mitt. Och överlacket med!

Färgen är en duochromatisk mix av rosa, lila, askgrått och persika. Lite guld också. Läckert!
Tre lager är absolut minimum. Ni ser att man ändå anar kanten mellan nagel och tipp. Färgen är så läcker och påminner kraftigt om ett lack från L'oreal jag hade en gång. Cyber-någonting. Älskade det! Men det var mer rosa i tonen.

Okej, den här läckerbiten har ju ett alldeles eget överlack med lila glitter. Det heter Sugarplum Yum Glitter Topcoat.

Så här ser det ut när man kombinerat dessa båda storheter!

Ganska läckert, eller hur?

Glittret ser lila ut i vissa vinklar men är faktiskt multifärgat. En hel stjärnhimmel breder ut sig och gnistrar i alla upptänkliga färger. Mycket vackert och effektullt. Glittret är inte alltför tätt packat och av ganska liten storlek så det blir inte extremt framträdande utan ger en relativt måttlig effekt med ett lager över grundfärgen. Sen kan man ju ösa på efter tycke och smak. Jag gillar mina båda Sugarplums! De är ljuvliga!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 18:49:15

Hurra vad fint nagellack! Jag kommer ihåg att jag beundrade dessa hos Emelie med! Väldigt vackra lack och underbart skimmer...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-09 19:11:49

Åh så fint lack! Det glittriga topplacket är verkligen pricket över i:et. Sen lite kul att dem har liknande namn (men ser för denna gångens skull inte lika ut).

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-09 21:09:11

Jag förstår VERKLIGEN varför du gillar den här duon. Wow, vilken fullträff. Ascool färg (ascoolA färgER) på Yum och det blev en riktigt mmmm..manikyr med glitterlacket över! Och jättefint på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-09 22:24:50

Emma! Ja, det är vackert! Kul att äga det! Hihi!



Alex! Ja, det är vääldigt vackert! Eller båda!



Marie! Tack! Ja, jag gillar dem!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela