Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nivea Soft

Publicerad 2009-02-19 20:21:41 i Hud och hand,


Samma gamla härliga kräm fast i en ny, rosa burk! 200 ml av min favoritkräm för kropp och ansikte! Jag har ju ganska länge använt min lilla tub med Nivea Soft  med gott resultat. Den klassiska blå burken använder jag på nagelbanden med lika gott resultat. Den här burken gör mig inte besviken den heller. Speciellt som det är samma i den som i tuben...

Niveas kräm är bra eftersom den fort går in i huden och lämnar en mjuk, men inte klibbig, yta. Doften är ganska diskret om man jämför med mycket annat. Dessutom gillar jag doften. Den luktar "hemma" för mig. Det här är nämligen en gammal stapelvara i Sminkans badrum. Jag har provat olika Nivea lotions, men jag gillar krämen bäst. Den ger inga finnar eller annat som man kunde tänka sig med den inneållsförteckningen och den mättade konsistensen. Nej, istället ger den bara mjuk, len hud. Den här krämen är inte lika fet som den klassiska Nivea krämen. Den är faktiskt helt okej att ha i ansiktet. mer än okej tycker jag som sällan hittar en kräm jag vill hålla mig till någon längre tid. Den känns inte fetare än en vanlig dagkräm från vilket märke som helst. Att den sedan är så billig att man kan slösa med den som en tok och smörja in sig på hela kroppen med den är ju en bonus! En ypperlig produkt! Synd bara att den känns lite tråkig. Det hjälper inte med rosa burk. Men helt ärligt, den slår alla andra krämer jag provat. Bäst i test!

Sen kan jag säga att jag fått ett mail, precis som många/alla andra beautybloggare om ACO som startat en sida där man kan få råd och hjälp med sin hud om man vill. Det låter väldigt bra och Lipgloss Bitch har redan skrivit om det så jag länkar er till henne.

Kommentarer

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-02-20 19:19:14

Jag håller fullständigt med dig.Den sviker aldrig.Burken måste vara populär för ofta är den slut på Coop Forum.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-02-20 21:46:42

Jag måste testa den nån gång.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela