Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maybelline Water Shine Cherry Rain

Publicerad 2009-02-19 06:12:31 i Läppar,

God morgon kaksmulor! Jag är sminkfri idag. Förkylningen känns lite värre igen och jag vill låta ögonen vila. Egentligen vill jag låta hela mig vila, men det går ju inte. Två dagar kvar, sen en veckas semester på landet. Då blir det inte mycket smink... Men jag har varit listig och samlat lite gamla makeuper som ni ska få njuta av. Och man vet ju aldrig om jag skulle få ett ryck och göra något sminkmässigt under lovet heller. Den som lever får se.
För att ni inte alldeles ska gå under av sminkbrist fram till dess så kommer här ett av mina fina röda läppstift!

Att jag och Maybellines läppstift verkligen gillar varandra är ingen hemlighet. De i röd hylsa är mina bästa vänner och de rosa hylsorna är inte långt efter.Mjuka, smidiga, krämiga, vårdande och lena är Maybellines stift.

Den här färgen, Cherry Rain, lyckas vara i mellanregistret mellan rött och rosa. Det är en ganska skir färg på läppen och de ger den liv, tycker jag. Den ser inte flammig ut men den är heller inte helt täckande. Dessutom skiftar den lite beroende på ljuset från en klarare röd till en ceriserosa eller hallontonad färg.

När man målar med det känns det väldigt lätt i konsistensen. Det är nästan oljigt och smälter på läpparna. Inte så att det rinner, men det behövs inte minsta tryck för att få färgen att släppa stiftet om vi säger så. Det glider på så mjukt och lent som det härligaste läppbalsam men har alltså en mer oljig än smörig konsistens.
Det innebär att hållbarheten är kort, men det gör inget. Den bleknar bort ganska snyggt då det är så pass flyktigt.
En perfekt vattenmelonsröd som ger mig sommarkänslor året om!

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2009-02-19 06:28:26

Mmm vad snygg! Tycker så om att den skiftar i halloncerisemelon. Lantissemester låter ljuvt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-19 07:14:48

Jättesomrigt och vackert! Du är ju lika duktig på läppar som på ögon :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-19 07:54:03

Åh, vad fint. Nu blev till och med en icke-läppstiftsfrälst sugen på ett fint läppstift.

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-02-19 09:21:54

Jag älskar också deras med röda hylsor, de rosa har jag inte testat ännu. Tyvärr har jag bara två stycken än men det är alltid en början =)

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-19 09:55:27

Ohhh den här gillade jag skarpt...dreggel

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 15:22:55

Badis! Ja, semester ska bli så skönt!



Mayaline! Färgen är himla fin, tycker jag!



Sminkjante! Visst är det en härlig färg!



Miss P! Vet inte om de rosa inns kvar längre. De var bra alla fall, när de fanns.



ItM! JA, visst är det tjusigt!

Postat av: Carro
Publicerad 2009-02-19 16:10:32

Åh, så läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-19 18:04:42

Det ser riktigt fint ut! Påminner faktsikt lite om mitt slimshine Swelter... Den är nog mer vattenmelon är korall, hade svårt att beskriva färgen kommer jag ihåg.



Skönt att du får vila dig snart, det behöver du verkligen med den där eländiga förkylningen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 19:13:46

Carro! Ja, faktiskt! Superfint!



Emma! Ja, kanske det. Det är snyggt i alla fall! Älskar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela