Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L300

Publicerad 2009-02-15 09:15:29 i Hud och hand,


Jag, som många andra bloggare, fick ju L300 i julklapp. Ingen dålig julklapp! Jag använde glatt min dagkräm för torr hud i rasande takt och nu är den slut sen en månad. Glömde fota den till och med... Men den är riktigt bra. Trodde först jag fick finnar av den, eller av Apoliva, jag mixade hejvilt ett par dagar, men det berodde på något annat. Ett misslyckat experiment som jag helst vill glömma... Usch.
Men finnarna var alltså inte krämens fel. Krämen var härlig, återfuktande och bra på alla vis. Nu har jag bara nattkrämen och ögonkrämen kvar och använder båda. Nattkrämen står vid datorn och jag geggar inte lite av den nu och då. Ögonkrämen kommer jag ibland ihåg på morgonen, men i ärlighetens namn är det nog ganska sporadiskt. Hudvård är ju så tråkigt! Men jag har smort in mig regelbundet sista tiden med mina olika freebies från Apoteket! ;D

L300 funkade bra på mig och jag fick inga otrevliga reaktioner. Den luktar lite medicinskt, inte så smaskigt, men hellre det än artificiell melon. Den går snabbt in i huden och jag kan inte säga annat än att den var bra. L300 kan jag tänka mig att köpa själv och använda. Det är högt betyg för en ansiktskräm. :D

Ögonkrämen är förresten underbar för torra läppar!

Kommentarer

Postat av: ♥ Frida
Publicerad 2009-02-15 11:02:40

Jag har bara ögonkrämen, som jag använder frenetiskt ihopp om att den ska göra underverk.. Fast när jag sen tänker efter inser jag att den nog bara är till för att återfukta, inte ta bort rynkor, förminska mina uggleögon eller reducera blåa ringar. Fast den återfuktar ju bra, och går riktigt snabbt in i huden, så jag antar att jag får nöja mig med det :)



Du tycker alltså att man ska springa till apoteket och köpa sig en dag/nattkräm?

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-15 11:42:22

haha, du ska se mitt badrumsskåp! helt smackat med krämer! men det är också mycket freebees, svindyra sådana! hehe..

jag gillar faktiskt krämer, trodde aldrig att jag skulle bli hooked på krämer, men hittar man en riktigt härlig så blir man hooked!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-15 13:17:39

Frida! Jag tycker inte det är fel att köpa dagkrämen eller nattkrämen i alla fall. Jag tycker de funkar bra på mig!



GQ! Hihihi, vi är ju inte ens lite lika när det kommer till sådant. Jag kan tänka mig att använda L300 men jag kan också tänka mig fortsätta med min favorit Nivea Soft... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-15 23:07:30

Vad kul att den funkade för dig! men hur sjutton kunde den ta slut så snabbt? Jag brukar ha mina 50 ml i ett halvår. Iofs inget slösande, för hu vad dyrt och jobbigt att köpa ny.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-16 06:14:08

Emma! Jag har inte så stor erfarenhet av krämers räckande, men jag gör slut på en tub rätt snabbt. Kanske lika bra jag håller mig till mina handkrämer då....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela