Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gråsilvrig festmake

Publicerad 2009-02-07 22:58:35 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer min sminkning sen igår kväll. Min kompis hade födelsedagsfest, så jag ville ha lite fredagsdrama, men inte med allt för färgglatt ögonsmink då jag utgick ifrån att jag ville ha mitt nya läppglans från Lancôme Piha Black, ni vet det svarta skimriga, med ett rött läppstift under, och utgick ifrån detta när jag valde ögonsmink. Resultatet blev följande: 


Hud

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20          

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer

Puder: Elemental Beauty Matte

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance 
Ögonskuggor: MAC Knight Divine och L'oreal Color Appeal Platinum Real Silver

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: MAX Factor svart

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Lösögonfransar: H&M Medium med Ardell franslim

Läppar

Läppstift: Maybelline Eternal Flame

Läppglans: Color Fever Shine 040 Piha Black



Grunden är min nya primer från Too Faced. Jag har visserligen bara testat den några gånger, men kan säga att jag tror att vi har potential att leva lyckliga ihop i alla våra dagar. I alla fall i alla Shadow Insurances dagar, jag lovar ingen trohet efter dess död. Inte nu heller förresten, en eller annan krämskugga kommer nog att slinka in och förstöra vårt förhållande. Nåja, Shadow Insurande som bas hela vägen upp till brynet. Därefter Knight Divine på ögonlocket och en bit upp på brynbenet. Därefter Real Silver i skarven och Silver White den bit som låg bar upp till ögonbrynet. Lösögonfransar från H&M och eyeliner från Clinique ovanför. Svart kajal under ögat, mascara på fransarna och inget rouge. Jag skulle ha haft rouge men glömde det. Nåja, det gick ju bra såhär med. Jag slapp ju fundera över vilket rouge jag skulle välja också. Lite tidsbesparning alltså, jag kan säga att det behövdes. Önskar att jag kunde stoppa tiden så att jag fick sminka mig i lugn och ro när jag ska någonstans. Så avslutningsvis då läpparna. Först målade jag dem med ett gammalt läppstift från Maybelline, färgen heter Eternal Flame, faktsikt med pensel, otroligt prydligt av mig om jag får säga det själv. Därefter målade jag dem med ett tunt lager av Piha Black.


Jag gillar det här sminket skitmycket! Tyckte att det kändes som en perfekt födelsedagsfestssminkning. Mitt hår är dessutom nyfärgat, vilket säkert bidrar till min belåtenhet. Dessutom kändes Piha Black som ett riktigt trevligt glans. Jag tror att det kommer att bli väldigt användbart för mig faktiskt. Det kan ju låta märkligt att säga att ett svart läppglans är användbart, men jag har så många läppstift som jag tycker är för ljusa och skrikiga i färgen. Jag är inne i en period då jag helst vill ha väldigt ljusa läppar, eller ganska mörka läppar, och jag tror att Piha Black kommer att bli lite av en favorit för att göra mina klara läppstift lite mer mörka och dramatiska.


// Emma

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-07 23:06:17

Så otroligt snyggt! En sober, klassisk och otroligt sofistikerad look. Jag gillade verkligen läpparna! Och silverskimret var ju otroligt fint också! Och hyn! Ah! Emma! Du överträffar ig själv gång på gång!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-07 23:23:08

Sminkan: Tack! ja jag är otroligt nöjd med denna så jag tänker inte säga emot dig, hihi:)Gillar både läpparna och ögonen, det kändes som en bra och bärbar look, men ändå fredagsfin liksom:)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-07 23:58:49

Emma: Ja grön är en härligt färg! Och vad roligt att du tyckte om den färgstarka looken :)





Läppstiftet var toksnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 00:51:48

Suss: Grönt är lovely och färgglatt med! tack så mkt! Ska göra ett inlägg med det läppglanset någon dag när jag känner min manad...

Postat av: Gråpyre
Publicerad 2009-02-08 02:04:21

Jättefint sminkat! Och ditt hår ser otroligt glansigt och tjusigt ut :)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-08 09:30:06

Jättefin eyeliner. Den gråsilvriga färgen passar dig verkligen! Ögonen ser så gröna ut.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-08 10:44:22

fiiiint!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-08 11:57:50

Ah, en klassiker,det är ett säkert kort och du gör det så bra.

När du tittat ned ser man att du bär lösögonfransar men när du tittar upp är resultatet väldigt naturligt. Det finns ju hur många varianter på lösfrallor som helst och det är det som är så kul, att man kan variera sig och mixtra för att få olika resultat och looker.

Läppfärgen är också väldigt snygg. Blek hy, mörkt hår och röda läppar - en vinnande kombination.Snyggt att du har matchat med svart polo och pärlor, du har verkligen tänkt på helheten.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-08 12:45:21

det tycker jag definitivt att du ska göra! Var väldigt snyggt :)

Postat av: Elena
Publicerad 2009-02-08 13:47:15

ge oss en bra bild på läpparna flicka, jag vill se mer phia black!

^^

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-02-08 17:10:24

Wow så snygg ögonmakeup! Sober och elegant som tusan. Phia black var verkligen snyggt också, måste jag nog titta lite närmare på. Och kläderna är inte så dåliga dom heller, hi hi. Gissa vem som ofta ofta har svart polo och pärlor?

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-08 17:19:20

Oh my, riktigt snyggt, Emma! Fin fest make och passande till det jag ser av din outfit. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-08 20:24:48

Verkligen urtjusig sminkning! Klassiskt! Du var säkert snyggast på festen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 22:32:27

Gråpyre: Tack! Jag tonade det i onsdags, då blir det betydligt glansigare;)



Mayaline. Tack så mkt! jag jag trivdes jäkligt bra i det här sminket!



Sanna: Tack:)



Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-08 23:45:24

Klumpiga jag tryckte på send...



Leonie: ja jag kände för en klassisk sminkning i fredags! Tyckte att detta blev bra. H&M medium är ju bra när man inte vill att det ska vara så uppenbart att man har lösögonfransar, men de gör ju ändå stor skillnad... Jag vet, det är så himla kul med lösfransar! jag väntar på två par från e-bay bland annat... Vad kul att du uppskattar det:) ja jag skulle ju på fest, så då blev det lite mer helhet...



Suss: ja det blev ju så:)Elena ville med se så tyckte det var lika bra att fixa det...



Elena: Hehe, ja nu har du ju fått ett hel gäng med bilder:)



Fru Choklad: tack, vad snäll du är! ja kolla upp det vat jag, det är finfint! Ja jag kan faktsikt tänka mig att du ofta har svart polo och pärlor, det ät en finfin kombi...



Alexlyndra: tack så mkt raring:)Ja det passade bra ihop tycker jag...



Marina: tack tack! haha, kanske det:)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-02-09 13:16:23

Klassiskt vackert och makalöst snyggt!!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-09 13:18:37

ohh det här är sååå fint...silver är en kanonfärg ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 17:02:15

Linda: Tack tack, vad glad jag blir!



Inthemake: Tack! Ja silver är jäkligt snyggt faktiskt, tycker jag med...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela