Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Front Row Diva Runway Muse

Publicerad 2009-02-23 21:46:36 i Naglar - duokromatiska,


Mer layering från Catwalk Queen-kollektionen av Color Club. Två lager av Front Row Diva och ett av Runway Muse ger en mjukt pärlemoskimrande effekt som går från en offwhitenyans till svagt aquafärgad, guld, rosa eller grön.  Det är svårt att fånga Runway Muse på ett rättvisande sätt, men den är också, i ärlighetens namn, väldit skir och svår att få en tydlig uppfattning om. Det är nog en fler-lagers färg även vid layering om man vill ha fram alla nyanserna i den.

Här kan man se lite av det aquablå. Jag är väldigt spänd på att få se den över svart eller grått. Kan tänka mig att färgen framträder mer då, men den kan också skifta helt från ljus pastellblå och bli som Decadent Drifter, ett liknande lack från Misa. Den ser ut som en bronserad spya över svart... Å andra sidan är den ljuvlig över blått eller grönt!

Jaha, detta var denna dagens trettonde omlackning... Vad gör jag inte i mina swatch-ansträngningar! :D

Front Row Diva och Runway Muse ensamma...

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-23 23:34:31

Du är tokig, som du swatchar! Är du hög på lösningsmedel än? :)



Jag gillade detta och tror helt klart att Runway Muse blir ballare på mörkt lack.





Bronserad spya..! Haha!

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-02-24 00:07:59

Ok, nu har du övertygat mig till att vilja ha ett skirt "elände" till ;-). Runway Muse ser helt klart ut att ha stor coolhetspotential.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 09:55:17

Marie! Haha, två timars intensivt swatchande och fotande och blogginläggsskrivande. Nu har jag gröna naglar och lite slitna nagelband... :D



Smoochie! Kan bli läckert över många färger, det tror jag alla fall... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-24 15:58:33

TRETTONDE?! Åh herregud, jag får ont i huvudet av att tänka på det... jag blir ansträngd om jag lackar om två gånger i veckan:) Detta skira elände lämnar mig dock helt oberörd, det var mest antalet lackningar som fick igång mig;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 17:05:46

Emma! Hahaha! Ja, det blev ju fler. En till layeringswatch och så den riktiga manikyren... :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-25 02:09:25

Var det värt det? Jaaa! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-25 12:29:57

Marie! Ja, det var det faktiskt! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela