Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fågel Fenix

Publicerad 2009-02-22 09:40:13 i Boktema 2009,


Jag hade två idéer om makeup på fredagens boktema. Dels en enkel Gryffindore-sminkning, dels en mer extravagant Fågel Fenix. Jag kan väl inte vara ensam om att tänka på Fågel Fenix när jag tänker på Harry Potter? Jag var väl medveten om att jag, när det var dags för publicering, skulle vara på väg till landet, likaså att Emma skulle vara bortrest och all publicering skulle hänga på mig och mitt mobila bredband, som ju, tack och lov, funkar! Alltså skulle alla inlägg vara förberedda inför fredagen. Fredagen blev lite stressig, liksom lördagen, så jag fick inte upp det här inlägget  "i tid", men det gör väl inget? Sen måste jag säga att det inte blev vad jag hoppats eller tänkt då de förbannade röda lösögonfransarna är billiga eländen i plast som vägrar böja sig efter ögats form. Gah! Jag blev helt tokig på dem! Har använt dem ett par gånger och det blir aldrig bra... Men, här är den, min andra Harry Potter-tolkning. Fågel Fenix.

Basen är Dignity. Ovanpå den har jag den bruna skuggan ur den H&M-trio jag köpte med brunt, grått och orange. Den bruna sksuggan alltså på ögonlocket och unde rögat samt tonat över brynbenet. Den blendades med den orangefärade ur samma palett. Sen lades lite Rust Pearl från NYX och Oro Pearl, också från NYX på brynbenet.
Därefter försökte jag fästa de eländiga fransarna. Till sist fick jag dit dem hjälpligt för att ta bilderna men de var aldrig riktigt bekväma. Efter det svart eyeliner i fransskarven och sen suddades den med samma bruna skugga som tidigare. Slutligen massor av Copper Foil från MAD Minerals sprinklat över hela makeupen.

Suddig, men färgmässigt rätt korrekt...

Kommentarer

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-02-22 10:04:15

Jag som älskar Dumbledores trofasta följeslagare blev jätteglad av din Fenixtolkning - och mäkta fin blev den med! Dessutom tycker nog jag att de röda fransarnas bångstyrighet snarast tillförde en viss fågellikhet i det första fotot!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-22 10:12:37

Underbart. Fransarna glöder.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-22 12:34:18

Fy fasen vad coolt. Mina komplimanger.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-22 14:10:43

Skitsnyggt att ha knallfärgade fransar mot en rätt sotad makeup! Verkligen hett!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-22 15:48:09

wow! denna var helt sjukt fin!!! älskar fransarna!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-02-22 17:50:32

Wow, så häftig! De där röda fransarna är ju ascoola och dina gröna ögon är fantastiska!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-22 18:20:10

Underbar sminkning, jag gillar verkligen fransarna!!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-22 19:46:12

Hoho, så fränt! Synd att fransarna var så bångstyriga för de var riktigt tuffa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-22 20:51:30

Smoochie! Ja, fågel Fenix är ju bäst i böckerna!



Sminkjante! Tack! Vad kul! Jag gillade idén!



Mimmi! Tack!



Marie! Tack! Ja, hade fransarna vvarit lite enklare att hantera hade detta varit en vinnare!



Anonym! Tack! Vad kul att höra!



Karin! Ja, linser är bra till mycket! OCh ebay!



Mayaline! Tack! Ja, de är coola. Men svåra...



Adrasteiah! Ja, det håller jag med om. De hade kunnat bli mina favoritfransar men nu vet jag inte riktigt...



Postat av: suss
Publicerad 2009-02-22 21:24:11

men gud vad läckert. man kan ju verkligen föreställa sig phoenix!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-02-22 23:32:17

va mysko! jag som skrev att jag älskade fransarna! men skrev min blogg som vanligt, skumt att jag blev anonym :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-22 23:39:05

Mkt tjusigt! och det blev ju näsatn Gryffindor i färgerna här med! Gryffindors egna fågel fenix... Synd på fransarna, men men, skönt att man får ngt bra för pengarna iaf om man väljer att köpa fransar i Sverige.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-23 11:01:22

Wow så passande till Fenix temat!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 11:14:44

Suss! Tack!



Stephy! Det händer ibland. Tror det är ett blogg.se-problem...



Emma! Ja, exakt... Mer Ardell till mig! OCh så vill jag ha fjädrar!



Alex! Tack!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-02-23 19:57:02

Får mig direkt att tänka på Fawkes! Superbra tolkning och jättefin sminkning =)

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-02-24 09:10:47

Urläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 09:58:26

Purity! Tack! Jag tycker nog själv att det blev lite Fenix över den faktiskt...



Marybeth! Tack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-24 10:33:27

Wah, vilka coola frallor!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela