Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Covergirl - Continuous Wear Lipstick

Publicerad 2009-02-09 18:24:17 i Läppar,

Arkivtömning pågår! Ut med gamla sparade inlägg och in med nya! Här är det ett läppstift från i höstas som kommer farande!

Nytt bland läppstiften är ett Cover Girl läppstift i färgen Cherry Truffle. Jag köpte det från Kicki.be för 39 kronor och det är det värt! Det är ett helt vanligt läppstift, kunde vara vilket märke som helst, så det står inte ut i mängden, men det fungerar utmärkt och är alltså billigt.

Cover girl skriver så här om sitt läppstift:
Our easy, breezy classic with a moisturewear complex provides rich color hour after hour. The moisture-rich formula and expanded palette of shades help keep lips soft and colorfully protected

Ja, jag vet nu inte om jag känner mig extremt återfuktad eller om hållbarheten är så extremt mycket bättre än på andra stift, men det är helt klart ett prisvärt och bra alternativ till andra budgetstift. Det är klart mycket bättre än något jag testat från t.ex l'Oreal.

Cherry Truffle är en ganska plommonfärgad historia. Den applicerar jämnt, att det ser kladigt ut beror på mig och det faktum att jag fick den bländande idén att ha foundation under färgen. Varför? Ja, jag vet inte. Men jag gör inte om det i alla fall... hopplöst att se konturen på läppen. Känslan är alltså bra med stiftet. inget världsomvändande och på många sätt likt t.ex IsaDoras och Niveas stift. Eller Lumenes. Inget fel men inga extrema förtjänster heller. Förutom priset!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-09 18:54:01

Ja priset var jäkligt bra! Och dessutom snyggt... ett rätt bra köp med andra ord.

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-09 20:32:59

Snyggt!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-09 21:23:14

Cover Girl verkar göra en hel del läppstift du gillar! Ska kanske prova på Kicke.Be jag också, nån gång!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-09 22:23:09

Emma! Ja, jag är nöjd! :D



Anonym! Tack!



Marie! Ja, jag gillar Cover Girl!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela