Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatcher på Nubars Choklad-lack

Publicerad 2009-12-17 14:16:54 i Nagellack - kollektioner,


Nubar har ju i höstas släppt en kollektion som heter Chocolate Truffles. Jag har fyra av de lacken och jag tänkte bjuda på en swatchserie med dem. Jag börjar med Milk Chocolate Créme. Det är ett krämlack som verkligen ser ut som en mjöljchokladkaka i lackform. Det är inte min favoritfärg för den är lite för varm och ljus för min smak, men den ser ätbar ut och ger en plötsliga cravings efter Marabou... Det är lättlackat, som vanligt med Nubar, och här ser ni två lager lack utan topp. eller baslack. Dåligt ljus, som alltid så här års.

Bilderna är tagna i fönstret mitt på dagen nu i december.

Här är nästa lack. Chocolate Caramel. Det är en ganska varm brun det med men med en liten antikgrön skiftning. I lacket simmar miljoner små glitterpartiklar i guld. Det är väldigt mycket finare än jag kan visa på dessa kassa bilder. De är tagna i dagsljus på balkongen nu i snödrivorna som bildats under stormen.

Två lager lack, ingen bas och ingen topp, som ovan. Lätt att måla med så klart. Torkar fort dessutom. ett utmärkt lack om man gillar den här varma, ljusa tonen. Det krockar kraftigt med min rosa hudton och det syns så klart mest på bilden med handen i snön. Nedan ser ni det under lysrörsarmaturen i köket.

Ja, det är väldigt skimrande och fint, Chocolate Caramel!

Ännu ett lack swatchat under lysröret. Chocolate Coffee Bean. Här är en av favoriterna! Ser ni hur fint det är!

En ganska mörk brun bas med massor av skimmer i. Skimret är både grönt, guldigt och lila. Helt fantastiskt! På tredje bilden här ovan ser ni det i dagsljus. Mina dagsljusbilder blev dock inte alls tillräckligt bra. Det är ett underbart lack! Nedan försökte jag fånga lite av skimret i flaskan.

Ni kan se att Chocolate Coffee Bean ovan och Raspberry Truffle nedan är ganska lika. Raspberry Truffle har bara ännu mer glitter i sig. Det ser också ut att vara rödare glitter än i Coffee Bean där glittret är mer lilarosa. Raspberry Truffle har inte heller samma gröna skiftningar i glittret.

Raspberry Truffle ovan. Man ser verkligen hur det glittrar under lysröret.

Här är två miniatyrbilder tagna i dagsljus och den tredje under lysrör. Raspberry truffle är mindre mörkbrun och mer vinrödbrun eftersom glittret är mer i rött. Rött och guld som ni ser nedan.

Detaljen är från en dagsljusbild. Visst är effekten fantastisk! Som gnistor inneslutna i glas! Raspberry Truffle är kanske nummer ett för mig i den här kollektionen och jag planerar en hel manikyr med den. Jag föll verkligen både för den och för kaffebönan!

Sista bilden i detta inlägg är på Raspberry Truffle i dagsljus.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-17 15:22:12

Raspberry Truffle var verkligen jättefin.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-17 16:05:08

Jag känner mig själv lite kluven till bruna lack, men de är hemskt fina på dig. Och jag ska genast gå ut i köket och rota i chokladburken...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-17 18:49:47

Sminkjante! Ja, det är den!



Kerstin! Ja, brunt är knepigt. Ibland är det jättevackert och ibland bara bajs. De mörka, kalla tonerna funkar bäst tycker jag.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-17 19:53:52

Raspberry Truffle och Chocolate Coffee Bean skulle jag kunna tänka mig. Brunt kan ju som sagt vara knepigt. Enda bruna jag egentligen har är Side Saddle men den gillar jag så dessa är helt klart tänkbara vid nästa lackbeställning :)

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-12-17 20:13:23

Raspberry Truffle ser helt fantastisk ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-17 20:37:18

Ja du, nu blev det ju inte lättare. Både kaffebönan och hallontryffeln är ju superfina. Fast jag ska nog behålla Raspberry...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-17 21:18:06

Å vad fina dom är. Raspberry Truffle ligger på posten och väntar tillsammans med ett par andra lack från Nubar som jag köpt via Nailmail. Hade retsamt nog inte tid att hämta ut det idag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-17 22:00:04

Zizzie! De är rätt lika varandra, de båda, men jag skulle inte kunna välja vilket jag skulle ta före det andra. De är jättevackra båda två!



Helena! Ja, jag har den i en manikyr nu och jag gillar den som fan!



Emma! Gör så. Båda är väldigt fina men Raspberry är nog mest du.



Fru Choklad! Jag har fyra paketavier men har inte kunnat ta mig till posten. Det är retligt. Man vill ju få hem sina saker! Det ena är i och för sig en parfym till en kompis och sen tror jag det är lite hemtextilgrejer jag beställde i ett paket. Men två med okänt innehåll... Spännande!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-12-18 01:17:32

Läckert, grön pepparkaka, irish coffee och glasfusing med koppar är mina omedelbara associationer. :D Inte illa i min bok d.v.s. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-18 15:43:45

Karusell! Fy dig, nu blev jag sugen både på irish coffee och pepparkaka...

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-19 14:01:57

Chocolate Coffee Bean Raspberry Truffle ser sååå grymma ut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela