Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Swiss Chocolate och lite Zoya Richelle

Publicerad 2009-12-18 22:39:59 i Emmas NOTD övrigt,

Sminkan visade ju häromdagen 4 underbart vackra lack från Nubars Chocolate Truffles-kollektion. De två resterande lacken från kollektionen bor dock hemma hos mig, så jag tänkte att vi skulle ta och kika lite på Swiss Chocolate, ett urläckert ganska mörkbrunt kalltonat krämlack. Jag pratade mig varm häromdagen med Sminkan om hur suveräna krämlack Nubar gör. När det sen var dags att fota kom jag på att jag faktiskt bara har testat detta, mitt andra krämlack från Nubar står fortfarande otestat, jag är så efter med mina lack. Jag har alltså ganska liten erfarenhet av Nubars krämlack, men om alla är som detta så är de verkligen fantastiskt, för akta er vad det här lacket är bra! Det flöt på mina naglar som en dröm, täcker perfekt med två lager, skulle kanske går att få täckande med ett till och med om man hade sådana ambitioner, men det har inte jag. Förutom att det är vansinnigt smidigt att applicera så sitter det dessutom bra, är glansigt och fint med överlack, jag har alltid överlack, och det är dessutom en vansinnigt snygg färg. Och ja jag vet, jag är helt insnöad på guldiga ringfingernaglar, till och med Erik har märkt det, då är det illa… Jag ska måla med en annan färg nästa gång, men jag ska behålla den här ett tag till för den är så fin. Sen får ni ta mina bilder med en nypa salt här. Ni vet ju alla hur vädret är just nu, snorkallt och mörkt. Således får vi nöja oss med inomhusbilder och de återger inte färgen helt perfekt tyvärr, lacket är egentligen lite gråare i tonen än vad som framgår av mina bilder.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2009-12-18 22:42:56

WoW, ser verkligen ut som mjölkchoklad, man blir frestad att bita☻

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-18 22:44:16

Nubar gör enormt fina och bra lack. Älskar nästan alla mina lack från dem. Den här såg superfin ut, snyggare än Milk Chocolate Créme. det är dessutom extra kul att du som inte gillade bruna nagellack förra året är så förtjust nu. Speciellt som krämlack väl inte heller är din grej? ;D

Galet snyggt alla fall. Till och med Richelle passar ju bra i den manikyren.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-19 00:16:13

Aila: Tja, det är nog lite mörkare och kallare i tonen, men visst ser det chokladigt och frestande ut:)



Sminkan: Ja Nubar är otroligt bra. och nej jag vet, det här lacket borde inte alls vara min melodi, men jag gillar det. Sen känns brunt som ny banbrytande mark för mig, och det är ju såklart extra skoj:) Och nix, jag föredrar helt klart skimmer framför kräm, men vadå, ombyte förnöjer ju;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-12-19 12:51:46

Läckert och chokladigt!

Många tänker nog inte på att en pralin eller chokladkaka har en kall ton i sig om man zoomar in på detaljer:P

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-19 12:54:42

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-19 12:56:03

Sorry, menade att skrolla ner för att skriva, men råkade posta. Gör om gör rätt =)



Stiligt lackat, var det jag tänkte skriva. Det är inte utan att jag blir intresserad av Nubars krämlack. Dessutom blir jag godissugen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-19 23:53:07

Sanna: du har så rätt Sanna...



Kerstin: Ingen fara:)Ja du, Nubar är vansinnigt bra, tycker absolut att du ska testa, både de skimriga och krämiga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela